کد خبر: 731785
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
تقدير اتحاديه جهاني از ميزباني كشورمان
تيم‌ملي كشتي آليش (با كمربند) بانوان ايران بر سكوي قهرماني آسيا ايستاد. مسابقات كشتي آليش بانوان قاره كهن روز جمعه در تهران برگزار شد...
شیوا نوروزی
تيم‌ملي كشتي آليش(با كمربند) بانوان ايران بر سكوي قهرماني آسيا ايستاد. مسابقات كشتي آليش بانوان قاره كهن روز جمعه در تهران برگزار شد و اين در حالي است كه ميزباني خوب كشورمان در اين مسابقات و رضايت كامل مسئولان اتحاديه جهاني كشتي بر شيريني اين افتخار افزود. در پايان اين رقابت‌ها تيم كشورمان بالاتر از ساير حريفان كاپ قهرماني را بالاي سر برد و تيم‌هاي تركمنستان و قرقيزستان نيز عناوين دوم و سوم را از آن خود كردند.

  تقدير اتحاديه جهاني كشتي از ايران

لوكاس اوكلاچين از ميزباني كشورمان در برگزاري مسابقات كشتي آليش بانوان آسيا تشكر كرد. مدير توسعه اتحاديه جهاني كشتي در گفت‌و‌گو با خبرنگاران به تمجيد از نحوه برگزاري رقابت‌ها پرداخت: «تيم ايران ميزبان بسيار خوبي بود. وقتي ايران ميزبان يك مسابقه بين‌المللي مي‌شود خيالمان بابت همه چيز راحت است زيرا مي‌دانيم كه رقابت‌ها با نظم و برنامه‌ريزي درستي برگزار مي‌شود. ايران كشتي‌گيران خوبي در هر دو بخش آقايان و بانوان كشتي با كمربند دارد و در هر دو بخش نيز قهرمان آسيا شد.» اين در حالي است كه تلاش‌هاي فدراسيون كشتي ايران نيز از چشم اتحاديه جهاني كشتي دورنمانده است: «مسئولان فدراسيون كشتي ايران و شخص رسول خادم زحمات زيادي براي فعال كردن كشتي كمربند آسيا انجام دادند و در حال حاضر كشورهاي آسيايي نيز استقبال خوبي از اين رشته كرده‌اند. كشتي در ايران طرفداران زيادي دارد و كشتي گيران ايران چه در بخش آزاد و فرنگي چه در كشتي سنتي از سطح بسيار بالايي برخوردارند.»

  آينده درخشان كشتي آليش

رئيس فدراسيون كشتي كشورمان اميدوار است برگزاري چنين مسابقاتي به پيشرفت كشتي آليش كمك كند. رسول خادم با اشاره به اين موضوع اظهار داشت: «كشتي آليش در آسياي ميانه و ايران ريشه دارد و در شمال كشورمان نيز سابقه تاريخي دارد. در رقابت‌هاي قهرماني آسيا بيشتر تيم‌ها از آسياي ميانه حضور داشتند. ما با كشور‌هاي صاحب كشتي رقابت كرديم و به مقام قهرماني در هر دو بخش بانوان و آقايان رسيديم.» حضور همه بانوان كشتي‌گير با حجاب اسلامي نقطه قوت اين رقابت‌ها محسوب مي‌شد: «خوشبختانه لباس رشته آليش استانداردهاي لازم ايران را به لحاظ فرهنگي و مذهبي براي ميزباني دارد. با توجه به علاقه‌اي كه زنان مسلمان ايراني و ديگر كشورهاي آسيايي به كشتي‌هاي سنتي دارند با ايران همكاري لازم را كردند و ما توانستيم رقابت‌هاي بخش بانوان را هماهنگ با شرايط مذهبي كشورمان و با پوشش اسلامي برگزار كنيم. تيم‌ها هم به دليل اينكه كشتي ايران در دنيا مطرح است استقبال خوبي از رقابت‌ها داشتند. اين ميزباني به بالا رفتن سطح كشتي كمربند ايران بسيار كمك مي‌كند و قهرماني ايران در اين رقابت‌ها شروعي براي موفقيت‌هاي بعدي كشتي‌گيران ايران در هر دو بخش زنان و مردان است.»

  حق‌مان بيشتر از يك طلا بود

ندا براتي استقبال تيم‌هاي خارجي از برگزاري رقابت‌ها با حجاب اسلامي را نقطه قوت مسابقات قهرماني آسيا خواند. مربي تيم آليش ايران با اشاره به سطح بالاي بازي‌ها اظهار داشت: «رقابت‌هاي كشتي كمربند آسيا براي اولين بار به ميزباني ايران برگزار شد و به دليل اينكه كشتي ايران در جهان مطرح است تيم‌ها استقبال خوبي از مسابقات داشتند و حتي حاضر شدند با حجاب اسلامي در اين رقابت‌ها حضور پيدا كنند.» براتي همچنين معتقد است شاگردانش بايد مدال‌هاي بيشتري مي‌گرفتند: «حق تيم ايران بيش از يك مدال طلا بود. طي چند ماه اخير بازيكنان كادر فني تلاش زيادي كردند. قهرماني آسيا حق ايران بود. كشتي‌گيران لياقت كسب بيش از يك مدال طلا را داشتند. ما در پنج وزن فيناليست داشتيم اما تنها يك طلا نصيبمان شد. از زماني كه ما زير نظر فدراسيون كشتي فعاليت مي‌كنيم شرايط خيلي تغيير كرده. تيم كمربند بانوان ايران لياقت قهرماني جهان را هم دارد.»

  هدفم قهرماني بود

حضور سميه حيدري در تيم ايران از نكات جالب توجه اين رقابت‌ها بود. جودوكار اسبق تيم‌ملي ايران پس از مشكلاتي كه در اين رشته برايش ايجاد شد به كشتي آليش روي آورد و در مسابقات قهرماني آسيا نيز مدال نقره وزن 60 كيلوگرم را به گردن آويخت. حيدري از اينكه در اين رشته فعاليت مي‌كند كاملاً راضي است: «به قوانين داوري آشنا نبوديم و فكر مي‌كنم دليل باختم همين مسئله بود. براي كسب عنوان قهرماني خيلي تمرين كرده بودم، اما نتوانستم به اين هدفم دست يابم. رقابت در رشته جودو و كوراش را دوست دارم، اما مسئولان فدراسيون حتي اجازه رقابت در مسابقات قهرماني كشور را ندادند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار