کد خبر: 731780
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
شكست 3 بر يك ايران برابر ژاپن در فينال واليبال قهرماني مردان‌آسيا
هجدهمين دوره واليبال قهرماني آسيا در حالي 9 مرداد در ايران آغاز شد كه فدراسيون واليبال تصميم گرفته بود با توجه به خستگي ملي‌پوشان از بازي‌هاي ليگ جهاني و در پيش‌رو بودن جام جهاني واليبال در شهريور ماه، به شاگردان كواچ استراحت بدهد و ايران با تيم «ب» و دومش در اين رقابت‌ها شركت كند.
سعيد احمديان
تيم ملي ب واليبال كشورمان با شكست سه بر يك مقابل ژاپن نايب قهرمان آسيا شد.
هجدهمين دوره واليبال قهرماني آسيا در حالي 9 مرداد در ايران آغاز شد كه فدراسيون واليبال تصميم گرفته بود با توجه به خستگي ملي‌پوشان از بازي‌هاي ليگ جهاني و در پيش‌رو بودن جام جهاني واليبال در شهريور ماه، به شاگردان كواچ استراحت بدهد و ايران با تيم «ب» و دومش در اين رقابت‌ها شركت كند. به همين خاطر تيم‌ملي «ب» كشورمان با سرمربيگري پيمان اكبري رقابت‌هايش را آغاز كرد، تيمي كه پوريا فياضي و حمزه زريني شاخص‌ترين بازيكنان آن بودند. اين در شرايطي بود كه اكثر تيم‌هاي قدرتمند آسيا مانند چين، ژاپن، كره و استراليا با تيم اصلي‌شان به تهران آمده بودند. شاگردان اكبري در مرحله اول گروهي با سه پيروزي پياپي مقابل قزاقستان، كويت و چين‌تايپه شروع مقتدرانه داشتند. در مرحله دوم گروهي ايران ابتدا سه بر صفر تايلند را شكست داد اما در بازي دوم به كره‌جنوبي سه بر يك باخت تا به عنوان تيم دوم به يك‌چهارم نهايي صعود كند. كشورمان در اين مرحله برابر استراليا قرار گرفت و توانست اين تيم را سه بر يك شكست دهد تا راهي نيمه‌نهايي شود. در مرحله پاي فينال تيم چين رقيب شاگردان پيمان اكبري بود. در اين مسابقه در حالي كه ايران دو ست اول را واگذار كرده بود در ادامه بلندقامتان كشورمان به خودشان آمدند و در سه ست متوالي چين را شكست دادند تا در نهايت با نتيجه سه بر دو مقابل چين پيروز شوند و فيناليست شوند. در فينال تيم‌ملي «ب» ايران برابر ‍ژاپن قرار گرفت، تيمي كه با هفت قهرماني پرافتخارترين تيم آسيا در اين مسابقات بود و با تيم اصلي‌اش و ستاره‌هايش از جمله شيميزو به‌تهران آمده بود.
    ***
دو تيم ژاپن و ايران در حالي عصر ديروز در فينال هجدهمين دوره واليبال قهرماني مردان آسيا به مصاف هم رفتند كه چشم بادامي‌هاي ‍ژاپن كه با هفت قهرماني پرافتخارترين تيم آسيا هستند به دنبال هشتمين قهرماني بودند و در آن سو ملي پوشان كشورمان به دنبال ثبت سومين قهرماني متوالي در آسيا بودند. در ست اول دو تيم امتياز به امتياز بالا آمدند اما اين ايران بود كه زودتر به امتياز هشت رسيد تا وقت اول فني استراحت با نتيجه هشت بر هفت براي ايران به دست بيايد. در ادامه اين ژاپني‌ها بودند كه با استفاده از اشتباهات تيم ايران توانستند در امتيازها از ايران فاصله بگيرند، طوري كه وقت دوم فني استراحت با نتيجه 16 بر 12 به نفع ژاپن به دست آمد. اين برتري امتيازي در ادامه بيشتر هم شد تا در نهايت اين ژاپني‌ها باشند كه با نتيجه 25 بر 17 ايران را شكست دهند و در ست شماري يك بر صفر جلو بيفتند.
ست دوم را ژاپني‌ها بهتر شروع كردند و در همان امتيازهاي اول از ايران فاصله گرفتند، وقت اول فني با نتيجه شش بر هشت براي ژاپني‌ها به دست آمد. در ادامه اما ملي پوشان اين اختلاف را جبران كردند و دو تيم در امتياز 9 مساوي شدند. با وجود اين باز هم ژاپني‌ها بودند كه پيش افتادند و در حالي دو تيم به وقت فني دوم رفتند كه ژاپن 16 بر 14 پيش بود. اين برتري امتيازي مانند ست اول تا پايان نيمه دوم ادامه داشت و ژاپني‌ها با نتيجه 25 بر 22 ست دوم را به نفع خودشان به پايان رساندند تا دو بر صفر جلو بيفتند.
ست سوم را بر خلاف دو ست اول و دوم، ايران بهتر آغاز كرد. با توجه به اينكه واليباليست‌هاي كشورمان دو ست اول را باخته بودند و در آستانه شكست بودند در ست سوم از شروع نيمه بهتر از ژاپن شروع كردند و اين برتري سبب شد تا وقت اول فني با امتياز شش بر هشت به نفع ايران به دست بيايد. در ادامه برتري ايران بيشتر هم شد و با سرويس‌هاي خوب و دريافت‌هايي كه در زمين ايران بهتر شده بود، توانست در وقت فني دوم استراحت 16 بر 12 از ژاپن پيش باشد. اين فاصله در ادامه بيشتر هم شد و در نهايت ايران با نتيجه 25 بر 18 ست سوم را پيروز شد تا در ست شماري نتيجه دو بر يك به نفع ژاپن شود.
ست چهارم را در حالي دو تيم شروع كردند كه شاگردان اكبري مي‌خواستند با برتري كار را به ست پنجم بكشانند و ژاپني‌ها هم با گرفتن ست، قهرماني‌شان را جشن بگيرند. اين ژاپني‌ها بودند كه در اين ست بهتر شروع كردند و وقت اول فني استراحت با اختلاف دو امتياز يعني هشت بر شش به نفع آنها به دست آمد. اين اختلاف ادامه داشت و وقت دوم فني هم در حالي كه شيميزو مانند سه ست قبلي ستاره ژاپني‌ها بود، با نتيجه 16 بر 13 براي چشم بادامي‌ها به دست آمد. در امتيازهاي پاياني، شاگردان پيمان اكبري اين اختلاف را كمتر كردند اما در امتيازهاي پاياني باز هم ژاپن اختلاف را بيشتر كرد تا در نهايت با نتيجه 25 بر 22 پيروز و در مجموع با حساب سه بر يك با شكست ايران قهرمان آسيا شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار