وی در ادامه به فرآیندهای مدیریت دانش اشاره کرد و اظهار داشت : کشف، توسعه و ایجاد، تسهیم، نگهداری، ارزیابی و بکارگیری دانش مناسب در زمان مناسب بوسیله فرد مناسب در راستای اهداف سازمان از جمله فرآیندهای مدیریت دانش هستند .
نظافتی اهداف مدیریت دانش را نیز شامل اعطای دانش به فرد مناسب، ایجاد نقشه دانش سازمان برای دانستن اینکه در سازمان ما چه کسی چه چیزی می داند و درکجا قرار دارد، جلوگیری از خرید دانش های موجود و تکراری از داخل و خارج سازمان، ایجاد بسته های دانشی ارزشمند از انجام پروژه ها، حداکثر سازی استفاده از دانش در بازدهی عمرمفید آن، اعتبار دهی و ارزیابی دانش های مورد استفاده در کارها و بهبود و بروز رسانی دانش ها و استفاده از نخبگان و خبرگان سازمانی برای تبادل نظر و حرکت دهی سازمان به سوی تولید دانش های ضروری ، عنوان نمود .
وی همچنین به مزایای مدیریت دانش اشاره کرد و اظهار داشت : جلوگیری از تکرار خطاها، جلوگیری از خروج دانش افراد در هنگام بازنشستگی، بهبود کیفیت محصولات، افزایش ماندگاری کارکنان ، شتاب بخشیدن نوآوری ها، افزایش سود سازمان و کاهش ریسک های سازمانی از جمله مزایای مدیریت دانش هستند .
نظافتی درادامه به شروع پیاده سازی مدیریت دانش در برق منطقه ای خوزستان پرداخت و گفت: این پروژه از سال 94 شروع شده و تا سال 97 ادامه خواهد داشت که شامل؛ شروع پیاده سازی مدیریت دانش، تداوم مدیریت دانش و رسیدن به سطوح بلوغ تعریف شده، توسعه مدیریت دانش و رسیدن به سطوح بهینه و مدیریت شده و اتصال دانشی با سایر شرکت های برق منطقه ای کشور است .
وی درپایان سخنان خویش ، به معرفی تعدادی از سازمانها وشرکتهای داخلی وخارجی که با پیاده سازی مدیریت دانش به موفقیت و پیشرفت های زیادی نایل آمده اند پرداخت و مطالبی در این خصوص بیان داشت .
گفتنی است در این سمینار یک روزه مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان ، معاونان، مدیران و تعداد زیادی ازکارکنان علاقمند به این مباحث حضور داشتند .