کد خبر: 722534
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
كلاس‌هاي فوق‌برنامه‌ مدارس دولتي و هيئت امنايي بايد خارج از ساعات رسمي و مصوب مدرسه برگزار شود و شركت دانش‌آموزان در آن اختياري است. خانواده‌ها درصورت مشاهده تخلف مدارس شكايات خود را اعلام كنند.
كلاس‌هاي فوق‌برنامه‌ مدارس دولتي و هيئت امنايي بايد خارج از ساعات رسمي و مصوب مدرسه برگزار شود و شركت دانش‌آموزان در آن اختياري است. خانواده‌ها درصورت مشاهده تخلف مدارس شكايات خود را اعلام كنند.
مسعود ثقفي، سخنگوي آموزش و پرورش شهر تهران با عنوان كردن مطلب فوق در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اظهار داشت: هم‌اكنون پنج نوع مختلف مدارس را شاهد هستيم كه شامل مدارس دولتي عادي، هيئت امنايي، نمونه دولتي، تيزهوشان و غيردولتي هستند و بيشترين مدارس ما جزو مدارس عادي دولتي است.
وي افزود: هركدام از انواع مدارس شرايط خاص خود را دارند، به‌عنوان مثال در مدارس نمونه دولتي و تيزهوشان، آزمون ورودي وجود دارد. مدارس شاهد عمدتاً از خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران ثبت‌نام مي‌كنند و محدوده جغرافيايي شرط ثبت‌نام در مدارس دولتي و هيئت امنايي است.  ثقفي بيان كرد: مدارس هيئت امنايي كاملاً مشابه مدارس دولتي عادي فعاليت مي‌كنند و شرايط ثبت‌نام در آنها مشابه با مدارس دولتي است، يعني براي ثبت‌نام آزمون ورودي و شرط معدل ندارند، همچنين اين مدارس نبايد هزينه‌اي را دريافت كنند.  سخنگوي آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اينكه همان‌طور كه مدارس دولتي عادي براي برگزاري فعاليت‌هاي فوق‌برنامه مجوز دارند، مدارس هيئت امنايي نيز مجوز برگزاري فوق‌برنامه‌ها را دارند، افزود: فوق‌برنامه‌هاي مدارس هيئت امنايي بايد به تأييد هيئت امنا برسد و شركت دانش‌آموزان در آن داوطلبانه است، تحميل فوق‌برنامه‌ها در مدارس دولتي عادي و هيئت امنايي تخلف است كه با آن برخورد مي‌شود.  وي با تأكيد بر اينكه برگزاري فوق‌برنامه‌ها در ساعات رسمي فعاليت مدرسه تخلف است، در خصوص شهريه مدارس اظهار داشت: هر سال در فصل ثبت‌نام اعلام مي‌كنيم كه دريافت شهريه توسط مدارس دولتي عادي تخلف است اما از سوي ديگر شاهد هستيم كه برخي مدارس تخلف و اقدام به دريافت شهريه مي‌كنند.
ثقفي با اشاره به اينكه والدين در صورت مشاهده تخلف مديران مدارس اين موضوع را گزارش كنند، عنوان كرد: هم‌اكنون يكي از مشكلات اين است كه والدين در مواجهه با تخلفات آن را گزارش نمي‌كنند. واحد ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات در تمام مناطق آموزش و پرورش شهر تهران فعال است، همچنين خانواده‌ها مي‌توانند با مراجعه به سايت آموزش و پرورش شهر تهران به‌صورت الكترونيكي شكايت خود را طرح كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار