کد خبر: 714631
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
سوم اردیبهشت 94 ؛
مدیر مدرسه علمیه صدر بازار از برگزاری همایش "خادم شریعت" در راستای بزرگداشت و معرفی مقام شامخ آیت‌الله سید حسین خادمی اصفهانی خبر داد و گفت: این همایش روز پنجشنبه سوم اردیبهشت ماه از ساعت ۸:۳۰ صبح در مدرسه علمیه صدر بازار برگزار می شود.

حجت الاسلام اکبر یزدی‌نیا‌پور امروزدر نشست خبری خود با خبرنگاران هدف اصلی این گونه همایش ها را بزرگداشت و زنده کردن یاد و خاطره بزرگان و در حقیقیت شناسادن این بزرگان به نسل های جدید خواند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله خادمی جامع میان فقها و از جمله فعالان و شخصیت های مهم سیاسی و اجتماعی اصفهان بودند، تصریح کرد: این روحانی وارسته از زمان کشف حجاب یعنی از سال ۱۳۱۴ مبارزه خود را آغاز و با سخنرانی های آتشین خود به مبارزه با رژیم رضاخان پرداخت و در نهضت ملی شدن نفت نیز همراه آیت الله کاشانی بود.

مدیر مدرسه علمیه صدر بازار اضافه کرد: آیت الله خادمی که در سن ۲۱ سالگی به درجه اجتهاد رسیدند، از اساتید مهمی همچون میرزای نایینی، سید ابوالحسن اصفهانی و آقا ضیاء عراقی اجازه اجتهاد داشتند .

وی با اشاره به تحصن تاریخی مردم مبارز اصفهان در سال ۱۳۵۷ در منزل ایشان که در پی دستگیری آیت الله طاهری صورت گرفت، بیان داشت: این تحصن در نهایت منجر به حکومت نظامی در اصفهان و خلق حماسه پنجم رمضان گردید که نقش موثری در تسریع روند پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی داشت.

حجت الاسلام یزدی‌نیا‌پور ادامه داد: وی همچنین از آغاز نهضت امام خمینی (ره) با انقلاب همگام شد و تا آخر در مسیر انقلاب ایستاد و به عنوان نماینده امام خمینی (ره) در رسیدگی به امور حوزه علمیه اصفهان منصوب شد .

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) به مناسبت رحلت ایشان فرمودند که این عالم وارسته خادم صادق شریعت و حافظ حدود اسلام و سرمشق تقوا و علم و عمل برای دیگران بود؛ امثال این شخصیت ها که یادگارسلف صالح و نمونه هایی از بزرگان علم و تقوا بودند ذخیره‌هایی بوده و هستند که ما باید با جان و دل قدرشان را بدانیم و در حیات و مماتشان از سیره حسنه آنها پیروی کنیم.

مدیر مدرسه علمیه صدر بازار در ادامه سخنان خود به فعالیت های مدرسه صدر بازارنیز اشاره و تصریح کرد: در این مدرسه که به عنوان مرکز حوزه علمیه اصفهان معروف و مطرح است بزرگان و علمای زیادی اشتغال و تحصیل داشتند که از جمله آنها جهانگیرخان قشقایی، آخوند کاشی، آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی و بزرگان معاصر همچون مرحوم آیت اله صافی، آیت الله فیاض و آیت الله صادقی هستند.

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه اصفهان و خراسان مستقل بوده و پس از قم جایگاه برتری در سطح کشور دارند، ادامه داد: در مدرسه صدر بازار 300 طلبه نیز مشغول به تحصیل در سطح‌های یکم تا دهم هستند.

کتاب "رهبر سعادت" در همایش "خادم شریعت" رونمایی می شود

دبیر همایش خادم شریعت نیز در این نشست خبری از رونمایی کتاب دوجلدی «رهبر سعادت» نوشته آیت الله خادمی که از سال ۴۹ تجدید چاپ نداشته، در این همایش خبر دادو گفت: این کتاب که در سال ۱۳۱۸ به چاپ رسیده است از سال ۱۳۴۹ به بعد تجدید چاپ نداشته است.

حجت الاسلام حیدر مولایی افزود: این کتاب در علم کلام و عقائد و به شیوه مناظره میان پیر و برنا نوشته شد است که در زمان خود شیوه ابتکاری به شمار می آمد که بسیاری از افراد دیگر از این روش تقلید کردند.

وی یادآور شد در جلد اول این کتاب پیر به پرسش های برنا در موضوع دین و دین مداری، توحید، نبوت و امامت پرداخته و در جلد دوم با همین اسلوب به معرفی پیامبر مکرم اسلام (ص) و معجزه جاودانه آن حضرت یعنی قرآن پرداخته شده است.

دبیر همایش خادم شریعت ادامه داد: کتاب دیگری که در این همایش رونمایی می شود کتاب نسخ خطی آیت الله خادمی است که اخیرا منتشر گشته و در همایش رونمایی می شود.

وی با اشاره به پخش فیلم مستندی در ارتباط با آیت الله خادمی با همکاری صداوسیما تحت عنوان "خادم شریعت" ، گفت: این فیلم مستند در ۵ بخش از صدا وسیمای مرکز اصفهان در روزهای یک شنبه تا جمعه در حال پخش است.

حجت الاسلام مولایی بیان داشت: این مستند در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در ساعت ۸:۴۵ و ۱۶:۳۰ و جمعه ساعت ۱۷ پخش می شود.

وی یادآور شد: در همایش خادم شریعت بسته ویژه ای به حضار اهدا می شود که شامل ویژه نامه همایش، کتاب مجموعه مقالات، مستند خادم شریعت، کتاب رهبرسعادت و یک دی وی دی شامل نسخ خطی مربوط به مرحوم آیت الله خادمی، کتاب رهبر سعادت، اسناد و مدارک ساواک درباره ایشان و تصاویری از آیت الله خادمی است.

دبیر همایش خادم شریعت اظهارداشت: در این همایش همچنین دو تن از فرزندان آیت الله خادمی ( حجت الاسلام سید محمدعلی خادمی و سید مهدی خادمی) از فضلای موفق حوزه علمیه به بیان خاطراتی از پدر خود می پردازند و همچنین علی اصغر اشراقی نخستین جانباز اصفهان که در حادثه ۵ رمضان به این افتخار نائل شد نیز به خاطره گویی از این تحصن و وقایع انقلاب می پردازند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار