کد خبر: 712738
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
فيلمي كه قرار نيست ساخته شود
چند روز پيش خبري منتشر شد با موضوع ساخت فيلمي درباره سردار حاج قاسم سليماني. البته انتشار اين خبر با توجه به اينكه سردار سليماني فروتني خاصي دارد و كمتر علاقه‌مند رسانه‌اي شدن چهره خود است، باعث تعجب شد.
الناز خمامي زاده
چند روز پيش خبري منتشر شد با موضوع ساخت فيلمي درباره سردار حاج قاسم سليماني. البته انتشار اين خبر با توجه به اينكه سردار سليماني فروتني خاصي دارد و كمتر علاقه‌مند رسانه‌اي شدن چهره خود است، باعث تعجب شد. محبوبيت مردي كه اين روزها به عنوان نمادي از قهرماني، شجاعت و ميهن‌پرستي شناخته مي‌شود، خبر ساخت اين فيلم را خيلي زود سر زبان‌ها انداخت اما كمي نگذشت كه بسياري آن را تكذيب و همه را نااميد كردند؛ به نظر مي‌رسيد كه اين خبر كذب بيشتر ترفند يك سينماگر جوان براي انداختن اسمش بر سر زبان‌ها باشد.
سيد سعيد حسن‌پور نام مستند‌ساز جواني است كه در گفت‌وگو با رسانه‌ها از توليد فيلم سينمايي «سردار» با محوريت عمليات‌هاي بين‌المللي سپاه قدس و با هدف به تصوير كشيدن فتح بيت‌المقدس توسط نيروهاي محور مقاومت و سرداران ايراني به‌خصوص «سردار حاج قاسم سليماني» خبر داده و از حسن عباسي، ابوالقاسم طالبي، نادر طالب‌زاده و شهريار زر‌شناس به عنوان اعضاي شوراي توليد اين فيلم سينمايي نام برده بود كه او را در اولين تجربه كار سينمايي همراهي مي‌كنند.
اين خبر با بازتاب‌هاي فراواني در رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي همراه شد و اينكه يك هنرمند كم تجربه قرار است به سراغ ساخت فيلمي درباره يكي از محبوب‌ترين شخصيت‌هاي نظامي ماه‌هاي اخير ايران شود نيز سؤال‌هاي زيادي را در ذهن به وجود آورد؛ اينكه آيا يك جوان كم تجربه مي‌تواند چنين فيلمي با موضوعي حساس را به خوبي از آب و گل در آورد، آن هم در حالي كه ابراهيم حاتمي‌كيا با آن پرونده قطورش در حوزه فيلمسازي «چ» را ساخت و توده‌اي از انتقادات نسبت به فيلمش را پذيرا شد. در نهايت مشخص شد كه حسن‌پور سوداي شهرت داشته و درباره پروژه‌اي كه هنوز هيچ چيزي در مورد آن مشخص نيست، زودتر از موعد وارد گود رسانه‌اي شده است.
همه چهره‌هايي كه او از آنها نام برده بود، همكاري با اين فيلمساز جوان را تكذيب كردند و حسن پور در گفت‌وگوي ديگري همه چيز را تغيير داد و گفت كه اين افراد گزينه‌هاي احتمالي او براي اين فيلم هستند نه گزينه‌هاي قطعي!با اين حال به نظر مي‌رسد بسياري از اينكه خبر ساخت فيلم «‌سردار» به دست يك فيلمساز جوان و كم‌تجربه تكذيب شده است، خوشحال باشند؛ چراكه اين چهره مي‌تواند دستمايه ساخت يكي از جذاب‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما شود اما در عين حال پرتره ساختن در سينما كار آساني نيست كه از عهده هر كسي ساخته باشد و اگر زماني قرار باشد كه اين پروژه كليد بخورد، بهتر است اين اتفاق به دستان توانمند يك فيلمساز حرفه‌اي رقم بخورد نه كسي كه سابقه كاري قابل‌توجهي در حوزه سينما ندارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
0
اما امروز اخبار گفت فیلمش از مهر استارت میشه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار