کد خبر: 707894
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
به‌رغم عدم‌حمايت وزارت ارشاد و با همكاري سازمان بسيج و 65 سازمان مردم‌نهاد
دبير شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي كشور گفت: جمعي از تشكل‌هاي دانشجويي صبح فردا (امروز) با حضور مقابل سفارتخانه‌هاي آلمان و فرانسه، دعوتنامه حضور در جشنواره «باروت خيس» را به سفراي اين ‌دو كشور تقديم مي‌كنند.
مصطفي شاه‌كرمي
دبير شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي كشور گفت: جمعي از تشكل‌هاي دانشجويي صبح فردا (امروز) با حضور مقابل سفارتخانه‌هاي آلمان و فرانسه، دعوتنامه حضور در جشنواره «باروت خيس» را به سفراي اين ‌دو كشور تقديم مي‌كنند.
به گزارش «جوان» ناصر آراسته، دبير شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي كشور اظهار داشت: جمعي از دانشجويان صبح فردا (امروز) دوشنبه 18 اسفند‌ماه با حضور در مقابل سفارتخانه‌‌ كشورهاي آلمان و فرانسه، دعوتنامه حضور در جشنواره «باروت خيس» را به سفراي اين سفارتخانه‌ها تقديم مي‌كنند. دو جايزه امسال جشنواره باروت خيس نيز به كلوديا روت، نايب‌رئيس مجلس آلمان و مانوئل والس نخست‌وزير فرانسه اهدا خواهد شد.
در پي اعلام برنده شدن فيلم ضدايراني و البته تحريف‌آميز «آرگو» با كارگرداني و بازيگري بن افلك در مراسم اسكار سه سال پيش و اعلام اين موضوع از درون كاخ سفيد و از زبان ميشل اوباما همسر رئيس‌جمهور فعلي امريكا كه در نوع خودش يك اقدام بي‌سابقه بود؛ در جريان برگزاري نشست ستاد جشنواره فرهنگي‌- هنري سرزمين نور كه زمستان همان سال برگزار شد، مصوب شد با توجه به نقش ميشل اوباما در اين رسوايي جهاني و افشاي رسمي سرسپردگي سينماي امريكا و هاليوود به كاخ سفيد، جايزه ويژه‌اي تحت عنوان «باروت خيس» به وي اعطا شود. امسال و در جريان سومين دوره از اهداي جايزه بين‌المللي «باروت خيس» كه يك حركت فرهنگي برخاسته از پيكره جامعه و زيباترين سبك ابراز انزجار از اسلام‌ستيزان و ‌حرمت‌شكنان به مقدسات اسلام است، اين جايزه به «كلوديا روت» نايب‌رئيس مجلس آلمان و «مانوئل‌والس» نخست‌وزير فرانسه اهدا خواهد شد.
نكته جالب درباره اين جايزه اينكه مسئولان برگزاري آن طي نامه‌اي به علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و از آنجا كه اين جشنواره مردمي به حمايت نهادها و سازمان‌هاي فرهنگي نياز دارد، درخواست حمايت كردند. اما ستاد جشنواره مردمي «باروت خيس» در پي بي‌پاسخ ماندن نامه‌شان به وزارت ارشاد مبني بر حمايت از جشنواره، در نامه‌اي سرگشاده از رئيس سازمان بسيج مستضعفين درخواست حمايت كردند كه در بخشي از متن اين نامه آمده است: «بر اين اساس بود كه جمعي از جوانان انقلابي و تشنه حقيقت كه دغدغه‌اي جز ظلم‌ستيزي نداشته بر آن شدند تا با اهداي جايزه تحقيرآميز باروت خيس، به دشمنان كوته‌بين در حقيقت  يك‌بار ديگر جنايت‌هاي عوامل سلطه را بازخواني كرده و از اهداف پشت پرده آنها رمزگشايي كنند. جريان مردمي باروت خيس با تكيه بر روشن‌بيني و آگاهي اين جوانان انقلابي تلاش مي‌كند دروغگويي‌هاي عوامل استكباري را براي مردم دنيا افشا كرده و به آنها بفهماند كه مؤمنان به عمل آنها خوب آگاهند و آنان را رصد و رفتارشان را تعقيب مي‌كنند. گرچه انتظار مي‌رفت كه دستگاه‌هاي فرهنگي كشور به ويژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در برابر توهين‌هايي كه به مقدسات مسلمانان روا شد، ساكت ننشينند و مواضع شفاف خود را اعلام كنند، اما جاي تعجب است كه نه‌تنها تاكنون هيچ اقدامي در اين خصوص صورت نگرفته، بلكه مطالبه تعدادي از جوانان انقلابي را نيز بي‌پاسخ گذاشته‌اند.»
اين در حالي است كه 65 سازمان مردم نهاد ضمن حمايت از اين جشنواره مردمي بر لزوم تبليغ و معرفي اين جشنواره از سوي رسانه ملي تأكيد كرده‌اند؛ چراكه تبليغ اين جشنواره در سطح ملي از طريق صدا‌وسيما بازخورد مناسب‌تري خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار