کد خبر: 704624
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
معاون قوه قضائیه :
معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: رویکرد دستگاه قضایی استفاده از فناوری‌های نوین است.
بهروج
احمد تویسرکانی در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری شهرستان دورود اظهار داشت: اینکه نفوس و اموال مردم در دستان قاضی و دستگاه قضایی است، باعث سخت و سنگین شدن امر قضا می‌شود.
 
وی با بیان اینکه با توجه به پیچیدگی‌های پرونده‌های قضایی نمی‌توان گفت که به طور صددرصد نظر قاضی در یک پرونده موثر است، گفت: نقش کارکنانی که مستقیم و غیر مستقیم که امورات منتهی به اخذ تصمیم قضایی را انجام می‌هند می‌تواند در صدور رأی و احقاق حق مردم موثر باشد.
 
معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم یادآور شد: مشخص است که توجه به امر پیشگیری می‌تواند نقش بسیاری در کاهش جرائم داشته باشد، اما چگونگی اجرای این پیشگیری مهم است.
 
وی افزود: در قانون اساسی مسئولیت پیشگیری بر عهده قوه قضاییه است و لایحه پیشگیری از وقوع جرم در دست بررسی و تصویب است که با این لایحه می‌توان با برنامه اقدامات لازم را انجام داد.
 
تویسرکانی با بیان اینکه در مجموعه دستگاه قضایی همت استفاده از فناوری‌های نوین وجود دارد، یادآور شد: می‌توان با استفاده از این امکانات بهره‌وری را افزایش داد و برخی آسیب‌هایی که این دستگاه با آن مواجه است، با استفاده از این فناوری‌ها پوشش دهیم.
 
وی با اشاره به تحول سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یادآور شد: سازمانی که نماد عقب افتادگی اداری در کشور نشان داده می‌شد، اقدامات بسیار خوبی در بخش تغییر ساختار سنتی و پاسخگویی شفاف به مردم صورت گرفته است.
 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک رسمی کشور با بیان اینکه باید با تغییر اوضاع کشور و نیازمندی‌های جامعه و مردم خود را متحول کنیم، تأکید کرد: امروز با 20 سامانه و بانک اطلاعاتی که ایجاد شده است، اجرای بسیاری از امور را راحت‌تر کرده است و حدود 10 میلیون مکاتبه کاغذی در سراسر کشور حذف شده است.
 
وی ایجاد دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان لرستان را قدم بسیار خوبی بیان کرد و تصریح کرد: بسیاری از اطاله دادرسی که از مشکلات قوه قضاییه به حساب می‌آید، به دلیل سیستم‌های سنتی است
 
 کاهش مراجعات مردم از برنامه های  ثبت اسناد و املاک کشور

احمد تویسرکانی در سفر خود به شهرستان دورود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نگاه دستگاه قضایی به مأموریت‌ها و مسئولیت‌های خود این است که تمامی وظایف را به خوبی انجام دهید، این دستگاه تمامی تلاش خود را در بحث مسئولیت‌ها و وظایفی که متوجه دستگاه قضایی است، مثل اجرای عدالت و پاسخگویی به شکایات مردم، پیشگیری و سایر وظایف بتواند، با وجود محدودیت‌ها به بهترین شکل اجرا کند.
 
معاون رئیس قوه قضاییه منشأ بسیاری از پرونده‌های قضایی را بخش‌های دیگر کشور دانست و تأکید کرد: اگر در جامعه‌ای نرخ بیکاری بالا و معیشت سخت باشد، طبیعی است که شاهد افزایش جرائمی مثل سرقت و یا قاچاق مواد مخدر باشیم.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره اقدامات این حوزه یادآور شد: این سازمان یکی از سازمان‌های گسترده کشور است و همه مردم به نوعی با وظایف این سازمان سروکار دارند.
 
وی افزود: وظایفی همچون مالکیت، وظایف دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و یا در حوزه ثبت شرکت‌ها و موسسات، اختراعات و علائم از جمله بخش‌هایی است که مردم با آنها مواجه هستند.
تویسرکانی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌های کشور با سابقه فعالیت بیش از یک صد سال است، گفت: به دنبال این بودیم، تا بتوانیم این سازمانی که با بروکراسی سنگین و پیچیده مواجه بود، را ساده‌سازی کنیم و از حجم مراجعات زیاد مردم که سالانه نزدیک به 100 میلیون مراجعه بود، را کاهش دهیم.
 
وی افزود: برای ارتقای سلامت اداری نیازمند شفاف‌سازی بیشتر و کاهش مراجعات مردم بودیم که به همین منظور اقدامات فراگیر زیادی انجام شد که تمامی آن به دنبال افزایش بهره‌وری بوده است.
 
این مسئول خواستار حفاظت از حقوق بیت‌المال از سوی مدیران شد و ادامه داد: به طور خاص مسئولانی متولی امر زمین هستند در جهت حفاظت و تثبیت مالکیت دولت و بیت‌المال قدم جدی بردارند و این زیرساخت‌ها را در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجرا کرده‌ایم و امروز تعدی به اراضی ملی، و بیت المال قابل تحمل نیست.
 
وی یادآور شد: باید مالکیت‌های دولت در این حوزه‌ها تثبیت شود و یک تلاش گسترده در جهت توسعه ثبت رسمی در کشور صورت گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار