کد خبر: 703631
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
ادیب گفت: بررسی ها نشان داده است که طب سوزنی بر روی دردهای قسمتهای عضلانی، اسکلتی، سر دردها مثل میگرن، استئوآرتریت ها، کمر درد، دردهای شانه و گردن و همچنین دردهای روحی مثل افسردگی و اضطراب و خشم هم تاثیر خوبی دارد.

دکتر هانیه ادیب، مسئول درمانگاه پزشکی ورزشی- طب سوزنی  بیمارستان مسیح دانشوری از فعال بودن این درمانگاه در رزوهای شنبه و چهارشنبه  در این بیمارستان خبر داد و گفت: در این درمانگاه بیماران مبتلا به آسیب های ورزشی و دردهای کمر، گردن، شانه، زانو و سایر مفاصل ویزیت و درمان می شوند.

مسئول درمانگاه طب ورزشی با اشاره مطالعات صورت گرفته در خصوص طب سوزنی اظهار کرد: طب سوزنی علاوه بر موثر بودن بر روی دردهای عضلانی، اسکلتی و مفاصل بر روی کاهش وزن هم موثر است.

وی با بیان این مطلب که تاثیر نقش طب سوزنی بر روی بسیاری از بیماریهای جسمی و روحی بررسی شده است گفت: طب سوزنی بر روی دردهای قسمتهای عضلانی، اسکلتی، سر دردها مثل میگرن، استئوآرتریت ها، کمر درد، دردهای شانه و گردن و همچنین دردهای روحی مثل افسردگی و اضطراب و خشم هم تاثیر خوبی دارد.

 ادیب با اشاره به طب سوزنی به عنوان درمانی مکمل در کنار سایر درمان ها گفت: بیشتر پزشکان طب سوزنی غربی معتقدند طب سوزنی با فشار بر روی نقاط خاصی باعث تحریک اعصاب، ماهیچه ها و بافت های همبند می شود و این تحریک باعث افزایش ترشح مسکن های طبیعی بدن و همچنین افزایش جریان خون در بدن می شود.

وی درباره تعریف طب سوزنی اظهار کرد: طب سوزنی شامل فرو کردن سوزن های بسیار نازک در پوست و بر روی نقاط استراتژیکی و حیاتی بدن می شود و بیشتر برای درمان درد مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان این مطلب که انجام طب سوزنی به روش غربی شکل جامع و موثرتری است و در قسمتهای عضلانی- اسکلتی اثرات بیشتری دارد اظهار کرد: تعداد جلسات انجام طب سوزنی بر اساس سیر درمان و تشخیص پزشک انجام می گیرد و معمولا اثرات طب سوزنی بعد از 3- 4 جلسه شروع می شود.

دکتر ادیب تاکید کرد: فواید استفاده از طب سوزنی به عنوان راهی برای کنترل و درمان انواع درد در خیلی از افراد ثابت شده است و همچنین تحقیقات نشان داده که طب سوزنی در افرادی که به عملکرد آن معتقدند بیشتر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار