کد خبر: 703619
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
آمارها نشان می‌دهند که موارد ابتلا به اوتیسم‌ در سال‌های اخیر در اغلب مناطق جهان، حدود 10 تا 15 درصد افزایش یافته و این بیماری در بین پسران‌ بیشتر از دختران بروز کرده است.

حمید نجاری متخصص مغز و اعصاب اظهار داشت: اوتیسم نوعی اختلال مغزی است که پردازش‌ اطلاعات را با مشکل مواجه کرده و تعاملات انسان را با اطرافیان خود مختل‌ می‌کند.


وی با اشاره به آمارهای جهانی‌ در خصوص بیماری‌ اوتیسم و شیوع آن در مناطق مختلف جهان، تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهند که موارد ابتلا به اوتیسم در سال‌های اخیر در اغلب مناطق جهان، حدود 10 تا 15 درصد افزایش‌ یافته و این بیماری‌ در بین پسران‌ بیشتر‌ از دختران بروز کرده است.


نجاری افزود: براساس برخی از آمارها از هر 100 نفر جمعیت، یک تا دو نفر به اوتیسم‌ مبتلا هستند که البته افراد مبتلا درجات‌ متفاوتی از این بیماری‌ را بروز می‌دهند.


وی با بیان اینکه آمار اوتیسم در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان پایین‌تر است، خاطر نشان کرد: بسیاری از مبتلایان به اوتیسم‌ در مدارس و سازمان‌های کودکان استثنایی مشغول‌ به تحصیل‌ هستند و اغلب آنها پیشرفت‌های خوبی در تمام مراحل زندگی دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار