کد خبر: 702852
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
مراسم رونمايي از كتاب «وجود آسمانی؛ مروری کوتاه بر جایگاه زنان در جمهوری اسلامی ایران-به زبان انگلیسی» اداره كل امور زنان و خانواده
هجمه شدید غرب به ج.ا.ایران در موضوعات مختلف بویژه درخصوص جایگاه و حقوق زنان در ایران و لزوم انتشار دیدگاه مترقی اسلام در این حوزه،  و نیز عدم وجود کتابی جامع به زبان فارسی در اینخصوص، اداره کل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را بر آن داشت تا کتابی با موضوع تبیین اندیشه های بنیادین جمهوری اسلامی ایران در موضوع زنان و خانواده را  به رشته تحریر درآورد.  لذا  سفارش تالیف کتاب "وجود آسماني: درآمدي بر جايگاه زنان در جمهوري اسلامي ايران" به حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، عضو هیأت علمی و (استادیار) مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و عضو کارگروه تحول مطالعات زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شد. ایشان در این کتاب به تبیین  منزلت، حقوق،  جايگاه و وظايف زنان در ساحت های گوناگون فردی، خانوادگی و اجتماعی از ديدگاه اسلام با استفاده از آراء و نظريّات دو تن از فقهای بزرگ معاصر (حضرت امام سيد روح الله موسوی خمينی رهبر فقيد جمهوری اسلامی و حضرت امام سيد علی حسينی خامنه ای رهبر کنونی آن) که توانسته اند در عصر غربت اسلام، انقلاب بزرگ فرهنگیِ اسلامی را رهبری و هدايت و با  استکبار جهانی و تهاجم فرهنگی خانمان برافکن مبارزه  و نظام حقوقی ـ سياسیِ مبتنی بر اسلام را بنا کنند، پرداخت. همچنین در این کتاب از اندیشه های متفکرینی نظیر استاد شهید آیت الله مطهری نیز استفاده شده است.
 در حقیقت، كتاب «وجود آسماني» اولين كتاب با رويكرد بين‌المللي است كه تلاش نموده ديدگاه حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري به‌عنوان رهبران عالي انقلاب اسلامي ايران را در حوزه زنان مورد بررسي و تبيين قرار دهد.
مولف در این کتاب علاوه بر اشاره به اصل بیانات حضرت امام و مقام معظم رهبری، به تبیین و تحلیل این بیانات پرداخته است.
از دیگر سو، رشد اسلام گرایی در بین بانوان غیر ایرانی، لزوم ارائه مدل حضور اجتماعی زنان را بر اساس دیدگاه انقلاب اسلامی را آشکار ساخت. لذا ترجمه کتاب وجود آسمانی به زبان انگلیسی در دستور کار اداره کل امور زنان و خانئواده قرار گرفت و در حال حاضر ترجمه این کتاب در 200 صفحه مشتمل بر یک پیشگفتار و 3 فصل با عناوین: منزلت زن ؛ حقوق و تکاليف  ؛نقش تاريخي زن، به چاپ رسیده است. چالش‌هاي غرب در مسئله حقوق زن، اصول اساسي اسلام براي حقوق زن، اشتراک تکويني زن و مرد، تفاوت‌هاي زن و مرد در آفرينش تساوي حقوق زن و مرد ، خاستگاه و مبانی جنبش های فمينيستی، پارادوکس فمينيسم اسلامي، برابري در ارزش‌هاي انساني و تفاوت در وظايف اختصاصي، حقوق و وظایف و شئونات زن در خانواده، حقوق و وظايف زن در اجتماع، ايفاي نقش يک‌سان در پيشرفت هاي علمي و اجتماعي،  مشارکت دهي زنان در فعاليت هاي اجتماعي و سياسي، برابري زن و مرد در برابر قانون و ... از جمله عناوینی است که در این کتاب بدان ها پرداخته می شود.
گفتنی است ترجمه این کتاب به سایر زبان ها در دستور کار آینده سازمان می باشد.
مشخصات کتاب:
عنوان:  وجود آسمانی؛ مروری کوتاه بر جایگاه زنان در جمهوری اسلامی ایران-به زبان انگلیسی
مولف: حجت الاسلام دکتر سید ابراهیم حسینی؛ عضو هیأت علمی و (استادیار) مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و عضو کارگروه تحول مطالعات زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی
مترجم: ایوب دهقانکار
ویراستار: معصومه محمدی
ناشر: انتشارات بین المللی الهدی
تیراژ چاپ اول: 2000 نسخه   
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار