کد خبر: 693691
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
رفیعی فر گفت: نمک جزو لیست سه سم سفید دنیا قرار دارد که مردم ایران روزانه 2 تا 3 برابر استاندارد جهانی از آن استفاده می‌کنند.

دکتر رفیعی فر مدیر کل دفتر ارتقاء سلامت و آموزش وزارت بهداشت  امروز 3 دی در نشست خبری بسیج ملی کاهش مصرف نمک گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ایرانی‌ها به طور متوسط روزانه 310 گرم نان معادل 10 کف دست نان مصرف می کنند که این میزان نان 5 گرم نمک دارد بنابراین حتی اگر فردی آب هم مصرف نکند مقدار لازم نمک مصرفی خود را از طریق مصرف این مقدار نان به دست آورده است.


وی ادامه داد: ما باید در حوزه مصرف نمک دو کار را انجام دهیم اولین کار اینکه تمام صنایع غذایی باید تلاش کنند که مقدار نمک مصرفی در مواد غذایی تولیدی خود را تا حد امکان کاهش دهند و به جای آن از چاشنی‌های دیگر استفاده کنند، دومین کار این است که ذائقه مردم را به غذاهای شور تغییر دهیم یعنی ذائقه‌ای به نام غذاهای شور باید به طور کلی در جامعه حذف شود.


رفیعی فر اظهار داشت: بخشی از جمعیت خود انتخاب می‌کنند که چه نوع ماده غذایی را مصرف کنند و نوزادان و کودکان هم محصولات انتخابی والدینشان را برای مصرف انتخاب می‌کنند بنابراین باید الگوی مصرف اصلاح شود یعنی باید خود مراقبتی را والدین از خود شروع کرده و به فرزندان خود آموزش دهند.


رفیعی فر با اشاره به اینکه از شکر، نمک و هروئین به عنوان سه سم سفید در دنیا نام برده می شود، تاکید کرد: بسیاری از افراد به دنبال مقابله با هروئین هستند اما کسی به نمک و تأثیر آن توجه نمی‌کند. نمک بسیار مضرتر از هروئین است و جان‌ انسان‌های بیشتری را نسبت به هروئین می‌گیرد.


وی خاطر نشان کرد: مردم باید بدانند حتی آب مصرف روزانه آنها هم حاوی سدیم است بنابراین باید توجه داشته باشند که میزان سدیم مصرفی بیش از 1200 میلی گرم در روز نشود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار