کد خبر: 689816
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام:
استان ایلام بعنوان يكي از استان هاي مرزي كشور در طول هشت سال دفاع مقدس همواره پرچمداردفاع ازمرزهاي كشور بوده و در اين راه هزاران شهيد را تقديم انقلاب و نظام اسلامي كرده است از جمعیت 560 هزار نفری استان ایلام افزون بر 276 هزار نفر عضو خانواده بزرگ بسيج اند.
روح اله جام سحر

استان ایلام بعنوان يكي از استان هاي مرزي كشور در طول هشت سال دفاع مقدس همواره پرچمداردفاع ازمرزهاي كشور بوده و در اين راه هزاران شهيد را تقديم انقلاب و نظام اسلامي كرده است از جمعیت 560 هزار نفری استان ایلام افزون بر 276 هزار نفر عضو خانواده بزرگ بسيج اند. علاوه بر اين در امر سازندگي نيز بسيج با اجراي برخي طرح هاي زير بنايي (در گستره 11 هزار و 412 متر مربع) با کاربرد های متنوع اقدامات موثري را در جهت بازسازي و توسعه استان در پيش گرفته است. فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) در اجتماع بزرگ بسیجیان كه چندي پيش در استان برگزار شد به نقش و اهميت بسيج و بسيجيان در صحنه هاي مختلف هشت سال دفاع مقدس و سازندگي پرداخت .

****

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) در اجتماع بزرگ بسیجیان استان ایلام اظهار کرد: بسیج پرچمدار تمدن اسلامی ، باغ بدون حصار انقلاب ، پایه محکم و مصور الهی و حافظ انقلاب در همه عرصه های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی ، دینی است.
سردار 'سید صادق حسینی' ، مولای متقیان (ع) را نخستین بسیجی جهان و الگوی ایثار ، شجاعت و دفاع از ارزش های الهی معرفی کرد که برای دفاع و پاسداشت فرامین الهی از همه هستی خود گذشت کرد.وی تاکید کرد: امروز پرچم مقدس بسیج به همت جوانان و مردم ولایت مدار ایران اسلامی در همه جهان اسلام برافراشته شده و هدف بسیج دفاع از اسلام و آرمان های الهی آن در همه نقاط جهان است.
"حسینی"افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، بسیج از همان ابتدای شکل گیری برای جوانان شورآفرین ، برای دوستان امید آفرین و برای دشمنان بیم آفرین بوده است و اکنون نیز با گذشت 35 سال از تشکیل بسیج این نهاد مردمی دارای تشکیلات ، سازمان و برنامه ریزی با اهداف و افق روشن است.وی استفاده از پتانسل بسیج در عرصه های مختلفی چون محرومیت زدایی ، اقتصاد مقاومتی ، بهداشت و درمان ، مقابله با جنگ نرم ، فضای مجازی ، پژوهش های علمی ، را باعث پویایی و نشاط در جامعه دانست.
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام یادآور شد: افزون بر 276 هزار نفر از جمعیت 560 هزار نفری استان ایلام را جامعه بسیجیان تشکیل داده اند.سردار حسینی اضافه کرد: هم اکنون بسیج دارای حلقه های فرهنگی و اعتقادی متعددی است و بیش از شش هزار حلقه صالحین در استان ایلام تشکیل شده و هدف ما افزایش و تقویت این حلقه ها به بیش از هفت هزار حلقه است.
وی گفت: 31 گردان در استان ایلام دارای تجهیزات مستقر است که شامل 21 گردان بیت المقدس ، 8 گردان امام حسین ( ع) و دو گردان کوثر و امیر المومنین (ع) است.
"حسینی"اجرای 600 طرح اقتصاد مقاومتی ، بیش از 100 طرح محرومیت زدایی و اعزام بیش از 120 تیم پزشکی به نقاط مختلف استان را از دیگر خدمات بسیج استان ایلام عنوان کرد.
فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین ( ع) ایلام در پایان گفت: بسیج برگرفته از همه اقشار و گروه هاست و مسوولان و سیاست گذاران باید از ایده ، توان و ظرفیت این نیروی بزرگ برای پیشبرد برنامه ها کمک بگیرند و بسیجیان نیز همچون گذشته باید با ارائه راهکارها و انتقادهای سازنده همراه و یاور مسوولان باشند.

بسیج پیشرو در عرصه ی سازندگی

معاون مهندسی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: 28 طرح عمرانی در مناطق مختلف استان با اعتبار بیش از 40 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.'غلامرضا میهن دوست' اظهار کرد: این طرح ها در گستره 11 هزار و 412 متر مربع با کاربرد های متنوع برای استفاده اعضای بسیج شهرستان های مختلف ایلام ساخته شده است.
وی ساخت دو حوزه بسیج خواهران در ملکشاهی و ایوان، دو حوزه دانش آموزی در ایوان و سرابله، ساختمان گردان امام حسین (ع) 3سرسرای چند منظوره 9 دی و8 سرسرای صالحین و 12 پایگاه مقاومت را از جمله این طرح ها دانستوافزود: اعتبار این طرح ها از محل بودجه سپاه استان تأمین شده است .
مجری طرح های عمرانی سپاه ایلام با بیان اینکه : احداث مخزن آب و شبکه توزیع همراه با ایستگاه پمپاژ آب در منطقه ایثار قلاویزان و ساختمان اداری و شبکه آبرسانی به یادمان شرهانی از دیگر فعالیت های عمرانی و مهندسی سپاه استان است.افزود:احداث شبکه برق قرارگاه راهیان نور بانروشان، حصارکشی گردان های امام حسین (ع) شهرستان های دره شهر و آبدانان، سایت های رادیویی مانشت و کبیرکوه، آسایشگاه سربازان از جمله طرح های بهره برداری شده در نقاط مختلف استان است.

فرهنگ بسیجی خنثی کننده توطئه دشمنان

فرمانده سپاه ناحیه دهلران با بیان اینکه در مقابله توطئه دشمن باید فرهنگ بسیجی داشته باشیم، گفت:هفته بسیج یادور رشادت ها و ایثارگری ملت ایران است.سرهنگ "اردشیراکبری" گفت: بدون شک امروز پاسداری از نظام اسلامی یک تکلیف است که تعهد، شجاعت و هوشیاری شاکله این تکلیف الهی است و پاسداران انقلاب اسلامی به حق ثابت کردند که لیاقت انجام این رسالت خطیر را دارند.فرمانده سپاه ناحیه دهلران اظهار داشت: هفته بسیج فرصتی است که فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را به نسل جوان و نسل های آینده منتقل و آنها را با رشادت ها و جان فشانی های شاگردان مکتب خمینی کبیر(ره) که برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص( می باشد، آشنا کنیم.

سرهنگ "ارشیر اکبری" به بصیرت و آینده نگری امام راحل (ره) اشاره کرد و افزود: امام (ره) با کسی تعارف نداشته است و بدون دلیل از کسی تعریف و تمجید نمی کرد و بدون دلیل این گونه نمی گفت که بسیج میقات پای برهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است."اکبری" اظهار داشت: بسیج در هر صحنه ای که وارد شد چه زمان امام و چه بعد امام کار را برای رضای خدا انجام داد و همین عامل باعث ماندگاری اثرات بسیج شده است.

وی به کمال رسیدن ملت را ناشی از روح حماسی ملت دانست وبیان کرد: هر کس از خط ولایت انحراف پیدا کرد و با ولایت زاویه پیدا نمود بدون شک به چای نخواهد رسید و در زنگی اجتماعی و شخصی به جای نخواهد رسید.فرمانده سپاه ناحیه دهلران با بیان اینکه: بسیج دانشجویی می بایست هدفمندتر از پیش حرکت کند و همایش های بزرگ تری در دانشگاه تدارک ببیند و از اساتید با تجربه و تاثیر گذار استفاده نمایید.دانشجویان بسیجی را به فعال شدن در فضای مجازی توصیه نمود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار