کد خبر: 670526
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
پس از انتخاب رئيس شوراي شهر تهران رخ داد
زيباكلام هشدار داده است كه اهميت ندادن به انتخابات «اصلاح طلبان در انتخابات مجلس سال 94 شكست خواهند خورد».

جوان آنلاين: صادق زيباكلام به عنوان فعال سياسي اصلاح طلب معمولا در بسياري از مطالب نظر مي دهد و اتفاقا مورد وثوق بسياري از اصلاح طلبان و اعتدال گرايان است. وي پس از شكست اصلاح طلبان در انتخاب رئيس شوراي شهر تهران به هم طيفي هاي خود هشدار داده كه «انتخابات را جدي بگيرند» در غير اين صورت بار ديگر شكست خواهد خورد.

اين استاد دانشگاه تهران طي مصاحبه اي با اعلام اين نظر كه انتخاب چمران، بايد درس عبرتي براي اصلاح طلبان باشد، گفت: «آنچه امروز در شورای شهر رخ می‌دهد حاصل بی‌توجهی اصلاح‌طلبان به صندوق‌های رای است. سال گذشته هم آقای قالیباف با یک رای الهه راستگو شهردار تهران شد علت چیست؟! علت تنها عدم شرکت در انتخابات است. درواقع شرکت ضعیف بدنه اصلاح‌طلبان در انتخابات در برابر اصولگرایانی که در هر دوره‌ای جدی در انتخابات شرکت می‌کنند چنین نتایجی را به دنبال دارد به‌عبارت دیگر اصلاح‌طلبان به‌دلیل سرخوردگی این موضوع را تکلیف نمی‌دانند که نتیجه‌ای جز از دست دادن شورای شهر و مجلس نداشت.»

وي در ادامه تاكيد كرده است: «آنها (اصلاح طلبان) باید یاد بگیرند از کنار انتخابات بی‌تفاوت عبور نکنند.» همانطور كه پيدا است زيباكلام در اين گفت‌وگو به صراحت از بي تفاوتي اصلاح طلبان به انتخابات انتقاد دارد. در حالي كه شعار اصلي اصلاح طلبان، دموكراسي و انتخابات است، حال يك عضو فعال اين جريان به شدت از بي تفاوتي آنها نسبت به شعارهاي مركزي خودشان اعتراض دارد.

زيباكلام در اين گفت‌وگو هشدار داده است كه با چنين رويه اي «اصلاح طلبان در انتخابات مجلس سال 94 شكست خواهند خورد».

وي در اين باره گفته است: «ما اصلاح‌طلبان باید این مطلب را به‌خوبی بدانیم که به‌جز صندوق رای هیچ آلترناتیوی برای تغییر نداریم و باید بگویم اگر در انتخابات مجلس که سال دیگر برگزار خواهد شد، شرکت نکنیم نتیجه آن می‌شود همین شرایطی که امروز مشاهده می‌کنیم»

زيباكلام براي محقق نشدن «پيش بيني خود درباره شكست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شوراي اسلامي» تاكيد دارد كه « افرادی مانند آقایان ‌هاشمی و خاتمی و چهره‌های اصلاح‌طلب باید از مردم دعوت نمایند و آنها را قانع سازند ... و به‌گونه‌ای رفتار نشود که مجالس به دست اصولگرایان بیفتد.»

زيباكلام در پاسخ به اين سوال كه «شما می‌گویید در انتخابات باید شرکت کرد اما شاهدیم افرادی مانند خانم راستگو به اسم اصلاح‌طلبی وارد انتخابات می‌شوند اما رای‌شان به سمت طیف مخالف می‌چرخد. » گفت: «باید در نظر داشته باشید وقتی رای نمی‌دهیم آن موقع چنین افرادی وارد میدان می‌شوند که به بادی رای‌شان تغییر می‌کند. همه اینها به واسطه این است که اصلاح‌طلبان شرکت در انتخابات را وظیفه نمی‌دانند... آمدن آقای چمران درسی است برای اصلاح‌طلبان که موضوع انتخابات را جدی بگیرند.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
10
6
جناب زیبا کلام "مردم هنوز "اشتباهات
اصلاح طلبان درعالم سیاست"و در
کشورداری را" فراموش نکرده اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
3
3
مردم دوست دارن کسی وارد مجلس بشه که به خاطر مردم میره مجلس نه به خاطر حزب وجناحش؛اقایون با کشمکش جناحی به جای حل مشکلات مردم مشکلات مردم رازیاد میکنند.
هادي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
6
3
برادر صادق.اي کاش همانطور که اسما صادقي بقيه اش رو باشي
اصول گرايان در هيچ زماني شکست نخورده و نخواهند خورد..شايد در برهه رماني کوچکي از تعداد اصولگرايان براي بدست آوردن يک کرسي کاسته شود ولي مگر نشنيده اي که ..کم من فئه قليل غلبت کثيره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
6
2
این که مهم نیست این حقیر روز قبل از انتخابات پیش بینی قطعی کردم که چمران پیروز میشه و صددرصد در مجلس هم اصولگرایان پیروز میشوند دلیلش هم عملکرد ضعیف دولت یازدهم در طول یکسال گذشته بود که فقط شعار داد اما عمل نکرد تنها عمل دولت گرانی خودرو و لبنیات و دادن اطلاعات غلط به ریس دولت و تناقض گویی اعضای دولت بود و بس.شک ندارم در صورتی که روی محمدحسن ابوترابی فرد اجماع شود او در سال 96 رییس جمهور هشت ساله خواهد بود گرچه کسی حرف مرا جدی نخواهد گرفت اما معتقدم ابوترابی اصلحی هست که مقبول هم خواهد افتاد سید هم هست لذا رای بالایی می اورد
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
7
1
در یک ماموریت که اراذل و اوباش را دستگیر می کردیم ؛ فرمانده گروه یکی از دستگیر شدگان را گفت آزاد کنید چون این فرد را مشناسم اگه دستگیر بشه کلی به خودش افتخار می کند . بذارید بره تا فردا صبح دق می کنه که دستگیر نشده . اگه جواب امثال زیبا کلام را ندید دق می کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
6
2
اصلاح طلب !! اصلاح چی ؟؟ دیگر به این مفسدان افساد طلب نگویید اصلاح طلب ! مگر اسلام زدایی و بی بند و باری و مزدوری برای غربی ها باعث اصلاح دنیا و آخرت یک ملت شرقی آزاده کهن خواهد شد !!؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
وبه شما هم...
حقیقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
1
5
بنام خدا باسلام اقای زیباکلام در انتخابات سال گذشته هم گفته بود حد اکثر رای آقای روحانی 2میلیون نفر است! نتیجه اراء نیمی از مجموع شرکتت کنندگان گردید. با تشکر
مشتي كرموني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
4
1
خداييش ماكرموني هاهم ازدست دولت11دل خوشي نداريم
الانه كه ميگيم عجب ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
فدات بشم همشهری منم از این دولت نالان هستم
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
3
3
روحاني مچكريم كه صداي ناله اين جوان نشانه موفقيتهاي بزرگي چون كاهش تورم و... است
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
2
3
من معتقدم یک تست روانشناسی حتما از این دکتر باید گرفته بشه خیلی از بدیهیات رو که یه ادم عادی و غیر سیاسی هم میدونه به عنوان اظهار نظرهای یک باصطلاح دکتر اصلاح طلب اشاعه میده
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار