کد خبر: 667794
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
خانواده و محیط پرورش کودک، از مهم‌ترین راه‌های آلوده شدن آن‌ها به مواد مخدر است.

حاجی رسولی در رابطه با علل آلوده شدن کودکان به مقوله اعتیاد گفت: متاسفانه به طور کلی سن شروع مصرف مواد مخدر در کشور طبق آمارهای رسمی به زیر 16 سال رسیده است.

وی افزود: از عوامل آلوده شدن جنین از بَدو تولد، اعتیاد مادر و یا مصرف داروهای اعتیادآور توسط وی است. به علاوه کودکانی که از بدو تولد در محیط‌های مملوء از مواد مخدر قرار دارند طبیعتاً کاندیداهای خوبی برای شروع مصرف مواد مخدر هستند.

هم‌چنین متاسفانه یکی از اصلی‌ترین راه‌های وابسته ساختن کودکان بی‌سرپرست یا بد سرپرست که به دلالی نظیر فروش مواد مخدر، تکدی‌گری و یا انجام کارهای غیر معقول اسیر این باندها می‌شوند معتاد نمودن آنها از همان سنین کودکی است.

حاجی رسولی تاکید کرد: کودکان بیش فعال باید ضمن مراجعه به پزشک از داروی " متا مفتامین " با دُز خاص استفاده کنند که گاهاً مشاهده می‌شود به علت پایین بودن سطح زندگی اجتماعی و کمبود فرهن خانواده، این کودکان به حال خود رها می‌شوند که در نتیجه آن احتمال آلوده شدن این کودکان در اینده شدیداً افزایش می‌سابد.

وی تصریح کرد: نوجوانانی که خواستار هیجان و تجربه‌های جدید هستند؛ گاهاً رفتارهای پر خطری از خود نشان می‌دهند. این در حالی است که در صورت عدم حمایت والدین و جامعه و نبود فضای کافی و امن به محض قرار گرفتن در گروه همسالان منفی، امکان آلوده‌شدنشان بسیار افزایش می‌یابد.

حاجی رسولی در پایان به دسته‌بندی عوامل افزایش احتمالی اعتیاد یک فرد پرداخت خاطرنشان کرد: به غیر از ژنتیک یک محققان هم‌چنان مشغول بررسی آن هستند از علل روان‌شناسی در کودکان از نظیر افسردگی، اضطراب، پرخاشگری، اختلال حواس، فوبیا و.. می توان نام برد.
به علاوه مشکلات اجتماعی چون پرورش کودک در خانواده بد یا بی‌رپرست، بیکاری یا پرکاری والدین و فراوانی مواد مخدر در محیط نقش مهمی را در این زمینه دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار