کد خبر: 663883
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
نايب رئيس كميسيون عمران مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
رضايي گفت: با توجه به حادثه‌اي كه در روز يكشنبه رخ داد، قرار بر اين است امروز بازديدي از فرودگاه مهرآباد داشته باشيم تا با حضور وزير راه موضوع پروزاها را در كشور بررسي كنيم

جوان‌آنلاين: محمد رضا رضايي، نايب رئيس كميسيون عمران مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» در رابطه با سقوط هواپيماي 140 تهران – طبس گفت: كميسيون عمران حادثه دلخراش سقوط هواپيما در حوالي فرودگاه مهرآباد پيگيري مي‌كند و دلايل وقوع اين حادثه را به صورت جدي در دستور كار خود قرار خواهد داد.

 
رضايي افزود: به رغم پيگيري‌ها و تذكرات مجلس طي سال‌هاي گذشته همچنان وضعيت پروازها نامناسب است. حمل و نقل هوايي براي كميسيون عمران مجلس موضوع بسيار مهمي است و  از مدت‌ها قبل تصميم بر اين بوده كه نظارت بيشتري بر وضعيت كيفي و ايمني هواپيماهاي كشور داشته باشيم.
 
 
وي ادامه داد: با توجه به حادثه‌اي كه در روز يكشنبه رخ داد، قرار بر اين است امروز بازديدي از فرودگاه مهرآباد داشته باشيم تا با حضور وزير راه موضوع پروزاها را در كشور بررسي كنيم؛ حال با توجه به سانحه روز يكشنبه، يكي از موضوعاتي كه در اولويت كارمان قرار دارد بحث علت سقوط هواپيماي آنتونوف 140 است.
 
 
 
نايب رئيس كميسيون عمران مجلس عنوان كرد: مدت‌هاست كه مسائل فني پرواز از سوي مجلس تذكر داده شده تا اگر هواپيماها مشكلي دارند، پرواز نداشته باشند. حال اينكه اين هواپيماها چه مشكلي داشته و اصلا با چه مجوزي پرواز داشته‌ فردا بررسي خواهد شد. بايد ديد مسائل ايمني و رعايت استانداردهاي لازم اين هواپيما به چه صورت بوده است. اين قبيل موضوعاتي است كه فردا بررسي خواهد شد بايد بررسي شود كه آيا واقعا اين هواپيما با استانداردها و مجوزهاي لازم پرواز داشته است يا خير؟
 
 
وي در خصوص ايمني پروازها در كشور اظهار داشت: ما بايد به گونه‌اي رفتار كنيم كه هواپيماها ايمني كامل را داشته باشند و مردم با آرامش و اطمينان خاطر استفاده از اين وسيله حمل و نقل را انتخاب كنند.
 
 
رضايي با تاكيد بر اينكه بايد استانداردهاي لازم براي پرواز وجود داشته باشد،‌ گفت: به هر ترتيب سقوط يك هواپيما، ناامني‌هايي به وجود مي‌آورد و نسبت به حمل و نقل هواپيمايي كشور بي‌اعتمادي ايجاد خواهد شد و اين خيلي مناسب نيست.
 
 
نايب رئيس كميسيون عمران همچنين يادآور شد: شركت هواپيمايي و وزارت راه و شهرسازي بايد روي اين موضوعات نظارت بيشتري داشته باشند تا ديگر شاهد اين اتفاقات نباشيم و اين در حالي است كه اين مسئله مورد نظر كميسيون عمران نيز است و از سوي هيئت رئيسه مجلس در خصوص بررسي علل سقوط هواپيماي 140 به كميسيون عمران ماموريت داده شده و ما نيز انشاء‌الله با تمام ظرفيت اين موضوع را دنبال خواهيم كرد و با هر گونه تخلفي در اين زمينه برخورد خواهد شد.    
 
 
به گفته رضايي جلسه كميسيون عمران مجلس به منظور بررسي علل حادثه سقوط هواپيماي 140 فردا ساعت 14 در فرودگاه مهرآباد بررسي خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
م س
|
UNITED ARAB EMIRATES
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
0
1
زودترنميشد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
0
0
چراهمان عده ای که درماجرای اتش نشانی درتهران می گفتندشهردارباید برکنارشود حالا نمی گویندوزیرراه بایدبرکنارشود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار