کد خبر: 662693
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
فاطمه 14 سال بیشتر نداشت که همه شروط هادی را برای ازدواج پذیرفت و به عقد او درآمد؛ هادی به فاطمه گفته بود اگر می تواند شرایط اعزام به جبهه های نبرد و مجروحیت و یا شاید شهادت همسرش را تحمل کند؟ دفترچه عقد را امضا و به عقد او درآید.
جوانی رعنا با قامتی بلند راهی شد تا سنت پیامبر بزرگ اسلام (ص) ازدواج را اجابت کند اما این بار شرط هایی متفاوت برای برقرار این پیوند آسمانی به میان آمد؛ شرطهایی که این روزها دیگر خبری از آن نیست و آن شرط شهادت بود!

سالها از آن دوران گشت و امروز ˈفاطمه اذانیˈ همسر شهید هادی فضلی از همسرش سخن می گوید .

او از زندگی کوتاه چهارسال اش با هادی سخن گفت که در طی این چهارسال شاید کمتر از چندین ماه را در کنار همسرش بیشنر نگذرانده اما معتقد است که در همین مدت درسهایی از او فراگرفته که هیچگاه فراموش نمی کند.

فاطمه خانم که 26 سال از شهادت همسرش می گذرد معتقد است طی این سالها حضور و وجود هادی را در کنار خود حس کرده و در تمام سختی ها این شهید یار و یاورش بوده است.

فاطمه اذانی هنگامی که لحظه وداع با همسرش را بازگو می کند قطرات اشک بر روی گونه هایش غلت می خورد و بغض گلویش را می فشارد و ادامه می دهد، چند روز قبل از پایان جنگ تحمیلی و امضای قطعنامه در لحظه وداع به او گفتم که دیگر نرو من خسته شده ام و هادی در پاسخ گفت: ˈتا روزی که جنگ هست من هم هستمˈ.

وی ادامه داد: این واقعیتی بود که هیچگاه فراموش نمی کنم چرا که همسرم فردای امضای قطعنامه به شهادت رسید و همان روز معنای سخنان لحظه وداعش را درک کردم.

شهید ˈهادی فضلیˈ در آخرین روزهای زمستان سال 1341 در حالی قدم به عالم خاکی گذاشت که نور عشق و امید در چشمانش می درخشید.

در آن دوران بود که روح تشنه و مشتاقش با نهضت عاشورایی امام خمینی (ره) مواجه گردید و از آن پس دل به سودای ولایت سپرد و با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت در ارتش بیست میلیونی درآمد و با این اقدام حرکت سرنوشت سازی در حرکت خود آغاز کرد.

در تشکیلات انقلابی بسیج بی وقفه فعالیت می نمود و برای استحکام پایه های نظام جمهوری اسلامی تلاش می کرد جنگ که شروع شد به جبهه عزیمت کرد و ققنوس وار آتش را مأمن خود برگزید و مناطق مختلف عملیاتی از او رشادت و شجاعت های بی دریغی دیده اند.

شهید فضلی با پیوستن به واحد اطلاعات و عملیات لشگر انصارالحسین(ع) مأموریت های دشوار و طاقت فرسایی را به انجام رسانید و همراه با یاران دلیر خود شناسایی های ناممکن را ممکن نمود.

این شهید در طول دوران دفاع مقدس لباس رزم و جهاد را از تن بیرون نکرد و تمام مدت عاشقانه با دشمنان اسلام پیکار نمود.

زخم فراق بسیاری از دوستانش را به جان خرید و صبورانه در راه خدا مقاومت کرد تا آنکه سرانجام در روز هفتم مرداد ماه سال 67 در منطقه اسلام آباد هنگامی که مسئولیت گروهان اطلاعات و عملیات را عهده داشت به حج خون نائل آمد.

در بخشهایی از وصیتنامه شهید فضلی آمده است: خدایا تو را شکر می کنم که حسین(ع) را به ما عطا فرمودی.

خدایا اگر حماسه حسین(ع) در کربلا و شهادت یاران با وفایش نبود اگر خطبه حضرت زینب(س) نبود ما اسلام را چگونه می شناختیم و اگر حماسه کاروان سالار کربلا و علمدار باوفایش حضرت ابوالفضل(س) نبود ما درس ایثار و شهادت و شهامت را از کجا می آموختیم پس تو را شکر می کنیم که همه اینها را به ما عطا کردی و خدایا ترا شکر می کنیم که این امام عزیز و بزرگوار و این قلب تپنده مسلمین جهان را به ما عطا کردی.

شما ای پیام رسانان خون شهیدان و ای کسانیکه رسالت خطیری دارید پیام ما و تمام شهیدان را به گوش جهانیان برسانید و پیام ما را به رنج دیدگان و زحمتکشان برسانید بگوئید که ما چه می گفتیم.

حرف ما این بود که این قدرت طلبی ها و ریاکاریها و خود خواهی ها باید محکوم شود با ناحق باید مبارزه کرد و برنامه جاهلیت باید برچیده شود و عدالت باشد نه ظلم و ستم.

شهید هادی فضلی فرمانده اطلاعات و عملیات تیپ یک لشگر ۳۲ انصار الحسین(ع) در تنگه چهارزبر کرمانشاه در عملیات مرصاد سال ۱۳۶۷ به شهادت رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار