کد خبر: 658994
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
رئیس آبفار شهرستان پلدختر:
رئیس آبفار شهرستان پلدخترگفت: ۱۰۹ روستا با ۶هزار و ۲۰۰ مشترک از آب آشامیدنی برخوردارند.
بهروج
به گزارش جوان از لرستان، حمید بهاروند در جمع خبرنگاران بیان کرد: از مجموع ۲۶۷ روستای این شهرستان، ۱۰۹ روستا با ۶ هزار و ۲۰۰ مشترک و جمعیتی بالغ بر ۳۴ هزار نفر از آب آشامیدنی برخوردارند و نزدیک به ۲۸ روستا با تانکر سیار آب رسانی می‌شوند.

وی ادامه داد: به رغم کارهای بزرگی که سال‌های گذشته در زمینه آبرسانی به روستا‌ها پلدختر انجام شده اما به علت پراکندگی روستا‌ها و کمبود منابع آب زیر زمینی و نبود اعتبارات کافی هنوز برخی از روستا‌های شهرستان با مشکل کمبود آب مواجه‌اند.


آبرسانی به 28 روستای پلدختر با تانکر


این مقام مسئول ادامه داد: در این راستا به علت کمبود اعتبار مجتمع زیودار با ۶ روستا و ۳۶۵ خانوار و یک هزار و ۵۷۰ نفر جمعیت طی چند سال اخیر از کمبود آب آشامیدنی به ویژه در فصل گرما رنج می‌برند.

وی افزود: برای رفع مشکل آب آشامیدنی مجتمع زیودار به اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال مورد نیاز است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی پلدختر اظهار کرد: هشت روستای معمولان در قالب ۸۹ خانوار با جمعیت بالغ بر ۳۵۵ نفر نیز به علت نبود آب زیرزمینی و اعتبار، فاقد آب آشامیدنی هستند که برای رفع مشکل به اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال نیاز است.

بهاروند با بیان اینکه برای تامین آب آشامیدنی روستاهای بابا بهرام، داداگلاب، دو کوهه رشنو، بابا خوارزم علیا و سفلی و سر فراش تودار شاکرم با ۱۶۵ خانوار نیاز به اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال است، یادآور شد: روستاهای جنوب شهرستان پلدختر نیز که شامل ۱۱ روستا و جمعیتی بالغ بر دو هزار ۸۰۰ نفر بوده جهت تامین آب آشامیدنی سالم به اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی افزود: روستاهای بن لار با تعداد بالغ بر ۲۳۶ خانوار و جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۱۵۵ نفر که در فصل گرما با کمبود آب آشامیدنی مواجه‌اند جهت تامین آب آشامیدنی نیاز به اعتبار بالغ برسه میلیارد ریال دارند.

این مدیر آب و فاضلاب روستایی با اشاره به خدمات انجام شده در خصوص تامین آب روستاییان تصریح کرد: در حال حاضر ۷۳ درصد مردم روستاهای سطح شهرستان پلدختر زیر پوشش شرکت آبفار هستند و از آب آشامیدنی سالم برخوردارند.

وی یادآور شد: با توجه به فرسودگی شبکه‌های توزیع آب آشامیدنی و مخازن تعدادی از روستا‌ها جهت بهسازی آن‌ها نیاز به اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال می‌باشد.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
0
0
سلام از اطلاع رسانی شما تشکر میکنم
اولا از روستا ها را به اشتباهی باخوارزم علیا و سفلی نوشتی نقشه ایران باخوارزم مجیر و(علیا)و باباخوارزم کریم (سفلی )ثبت شده است لطفا اصلاح بفرمایید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار