
جوانآنلاين: بهرام شهرياري، كارشناس صنعت خودرو در گفتوگو با «جوانآنلاين» با اشاره به افزايش قيمت خودرو از سوي شوراي رقابت اظهار داشت: موضوع افزايش قيمت خودرو را بايد از چند وجه نگاه كرد؛ صنعت خودرو از دهه 70 شروع به ساخت داخل كرد و پس از مونتاژ، كار توليد خودرو را آغاز كرد و رفته رفته ساخت داخل بيشتر شد. قطعهسازان بسياري به عرصه آمدند و به ترتيب صنعت خودرو به لحاظ كيفي و كمي رشد كرد و تيراژ بالا رفت. اين در حالي است كه صنعت خودرو در دوره دولت نهم و دهم از مسير خود خارج شد.
همين الآن با مشكل فروش مواجه شده اند و مردم ايران توليد با كيفيت را خواهان هستند با قيمت متعادل و منطقي ؛ نه هر توليدي و نه هر كيفيتي .
تورو خدا گمرکی خودرو را آزاد کنیین و ملت رو از دست خودرو بی کیفیت راحت کنین
... نگو...
بنام خدا سلام سوال اینست که چگونه کشورهای ژاپن وکره با واردات سنگ اهن و سوخت و انرژی بسیار بالا نسبت به ایران و دستمزد بالای نیروی کار وهزینه های حمل ونقل و... با توجه به بالاترین هزینه گمرکی وعوارض ورود که صد درصد قیمت خودرو را شامل میشود(که بسیار بالاست)خودرو هایشان در ایران از بازار بسیار خوب برخوردار است . خودروسازان ایرانی درکشور چه می کنند؟! اگر تعرفه گمرکی و سود بازرگانی متعارف دنیا که کمتر از 20در صد است در این مورد بکار گرفته شود . خودرو سازان چگونه میخواهند که محصولاتشان راحتی با تخفیف های بالا بفروش رسانند ؟؟ تشکر
کی باعث تحمیل خودروی بی کیفیت وگران به مردم ایران میشود سود اصلی نسیب چه کسانی میشود ..... چرا تعرفه واردات خودرو مثل اکثر کشورهای جهان نیست ..... سیاستمداران ایران چه جوابی برای مردم دارند
خداکندفرهنگ آنقدربالا بره که حداقل برامدتی هیچ ایرانی خودرو نخردوبروایتی مردم تحریم کنند تاخودروی 4یا5میلیونی بی کیفت رابالای 20میلیون به این ملت تحمیل نکنند وهیچکس هم جلودارشان نیست
سلام،واقعا خجالت داره،کشورآلمان خودرو تولید می کنه که تا5سال کاپوتش پلمپه ونیازی به هیچی نداره اونوقت قیمتش هم از پژو کمتره حالا خودتون قضاوت کنین ببینین این خودرو سازهای ما آیا جوابی واسه گفتن دارن،اینها مردم رو چی فرض کردند...........
تاوقتی که م... درصنعت خودرو وجود دارد، همین آش وهمین کاسه است!