کد خبر: 656222
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
300 نيروي نظامي جديد آمريكا وارد عراق شدند
رويترز در اين باره نوشته است كه هدف اصلي و اوليه آمريكا براي اعزام نيرو به عراق حفاظت از سفارت و همچنين شهروندانش است.
جوان آنلاين: آمريكا در تازه ترين اقدام 300 نيروي نظامي به همراه تعدادي هواپيماي بدون سرنشين و هلي كوپتر را راهي عراق كرده است. خبرگزاري رويترز به نقل از پنتاگون نوشته است كه 200 نيروي آمريكايي روز يكشنبه و 100 نفر ديگر روز دوشنبه وارد خاك عراق شده اند.

بنابراين آمار نيروهاي بازگشتي آمريكا به عراق كه به بهانه تروريسم داعش انجام مي شود به 700 تا 750 نيرو رسيده است. بر اين اساس احتمال تكرار اين مسئله در آينده نيز وجود دارد! با توجه به اينكه داعش تمركز خود را در عراق قرار داده و ميزان خشونت و كشتارهاي آن به اندازه اي بوده است كه از سال 2007 تاكنون در عراق سابقه نداشته است، حال سوال اين است كه آيا آمريكا از حضور داعش نگران است يا اهداف ديگري در سر دارد؟

باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا روز يكشنبه اعلام كرد كه داعش امنيت آمريكا را تهديد مي كند. با اعلام چنين موضع اي مي توان اينگونه نتيجه گرفت كه واشنگتن به واسطه تامين امنيت و سركوب داعش نيروهايش را به عراق اعزام مي كند.

اما رويترز در اين باره نوشته است كه هدف اصلي و اوليه آمريكا براي اعزام نيرو به عراق حفاظت از سفارت و همچنين شهروندانش است. بر اساس اين گزارش حفاظت از فرودگاه بين المللي بغداد نيز از ديگر اهداف اعزام نيرو به عراق است. حتي يك مقام آمريكايي تاكيد كرده است كه اعزام نيروها در ارتباط با داعش و حمله به آنها نيست.

بازگشت نيروهاي آمريكايي به عراق در حالي انجام مي شود كه بر خلاف روزهاي اوليه، تروريست هاي داعش نه تنها در خاك عراق پيشروي نمي كنند بلكه از تكريت به عنوان زادگاه صدام گريخته اند و درموصل نيز وضعيت نامناسبي دارند.

يكي از عمده ترين دلايلي كه گفته مي شود چرا داعش در چنين شرايطي اعلام خلافت كرده است به همين مسئله باز مي گردد تا از اين طريق افكار عمومي را از شكست هايش به سمت ديگري سوق دهد. داعش به لطف حاميان از ابزار رسانه اي وسيعي برخوردار است تا دست به چنين تاكتيك هايي بزند.


اعزام نيروي آمريكا به عراق عليه داعش است يا تثبيت موقعيت؟

داعش در روزهاي اوليه از اين ابزار رسانه اي در هراس افكني و آدم كشي استفاده مي كرد و تنها طي ماه ژوئن از حدود دو هزار انساني را كه قرباني كرد هزار و 393 آنها غيرنظامي اعم از زن و كودك،‌ 380 تن سرباز و 149 نيروي پليس بودند. داعش براي اين كار عريان ترين خشونت را به كار برد كه رسانه هاي حامي همچون العربيه با افتخار از آن ياد مي گردند.

با اين اوصاف داعش در حال حاضر در موقعيت ضعف و فرار قرار دارد و براي نشان دادن حضور دوباره خود تنها به چند انفجار و پرتاب خمپاره اكتفا مي كند كه اتفاقات شب گذشته در حرمين عسگريين از جمله آنها است.

اما به هر جهت اين موقعيتي نيست كه آمريكا نخواهد از آن بهره هاي لازم را ببرد بنابراين تنها سه سال پس از خروج نيروهايش اقدام به بازگرداندن آنها كرده و حتي برخي سخن از امضاي پيمان امنيتي با عراق به ميان مي آوردند.

بنابراين بازگشت نظامي به عراق،‌ تاثيرگذاري در انتخابات عراق و تمايل به خروج نوري مالكي از قدرت و تثبيت موقعيت خود براي تغييرات احتمالي آينده از جمله اهداف آمريكا در اعزام نيرو به عراق است كه به هر شكل به دنبال عملي شدن آنها است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مهرناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
0
0
هنگامی که امریکا عراق راترک کرد"خیلی از سیاستمداران امریکائی به اوباماخرده گرفتند"که بااینهمه هزینه در عراق "امریکا بی نتیجه عراق راترک کرد"و
فضای باز برای نفوذ ایران درعراق گردید"
تصورم براینستکه"یورش جدید داعش به عراق" برنامه جدید امریکا" برای حضور مجدد نیروهای خود در عراق باشد.
ایران دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
0
2
فقط برای زمینه سازی کودتا ی آینده سنی های سلفی و بعثی ضد نوری المالکی و نیز محافظت بیشتر از اسناد همدستی امریکا و تروریست های داعش در سفارت امریکا و حفاظت بیشتر از مزدوران آمریکا در عراق تا بدست ملت و دولت عراق نیافتند ! مرگ بر آمریکا !! مرگ بر انگلیس خبیث !! مرگ بر فرانسه ! مرگ بر اسرائیل ! مرگ بر آل سعود !!مرگ بر ترکیه !!مرگ بر اردن !! مرگ بر قطر !! مرگ بر همه مزدوران ابلیس در جهان !
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
0
0
باسلام. همینقدر باید گفت حضور امریکا در عراق و عدم اقدام نظامی علیه داعش و سکوت امریکا.نشاندهنده چراغ سبز امریکا به داعش است.تا این کشور به احتمال زیاد بتواند نقشه تجزیه عراق را به انجام برساند.نمونه آن فعالیت بارزانی در اقلیم کردستان و اعلام همه پرسی جهت استقلال کردستان بعد از اینکه توانست وارد کرکوک شود. اگر دولت عراق بتواند خود را در مناطق سنی نشین.موصل.تکریت.سامرا ودیگر شهرهای مرزی تثبیت کند نقشه غرب.ترکیه.و اعراب شکست خواهد خورد
ابی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
1
آمریکا هنوز کاسه خون کودکان سر بریده شیعه رو داره جرعه جرعه بالا می کشه و می خوره ... هنوز با کمک ابلیس های انسان نمایی مثل داعشی های حرامی داره نقشه هاشو پیاده می کنه... مگه این چند هزار تا داعشی بی ریشه چی هستند که دولت و نظامی های عراق نمی تونند جلوشون وایستن..؟ یعنی اینقدر این ارتش بی کفایته؟ حالا بازم بنازم به شهدای خودمون ....روح همشون قرین با سیدالشهدا که اینقدر دلیر بودند.....شهیدان همت ،خرازی، کاظمی، زین الدین، افشرده، دستواره، چمران، صیاد شیرازی، جهان آرا،بابایی و ......این همه دلاور بی باک....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار