کد خبر: 656188
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
وزیر کشور:
وزیرکشور گفت: رییس جمهور بر لزوم بهره گیری از توان نیروهای معتدل و به دور از رویه های افراط گرایی در مناصب مختلف به خصوص در استان ها تاکید دارند.

کرمانشاه خبرنگار جوان: وزیرکشور گفت: رییس جمهور بر لزوم بهره گیری از توان نیروهای معتدل و به دور از رویه های افراط گرایی در مناصب مختلف به خصوص در استان ها تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار جوان در کرمانشاه به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی در نشست شورای اداری استان کرمانشاه  در سالن شهدای دولت استانداری، در واکنش به خواسته هایی از وی مبنی بر لزوم بهره گیری از نیروهای معتدل و عدم به کارگیری نیروهای افراطی در استان، افزود: ما نمی توانیم مشخص کنیم چه کسی معتدل و چه کسی تندور است اما معتقدم انتصاب مدیران در کرمانشاه باید به دور از مسایل سیاسی و شخصی باشد و در راستای منافع استان انجام شود.

وی تاکید کرد: مجموع نامه ها و صورتجلسه های دو روز سفر به استان کرمانشاه را به اطلاع رییس جمهوری خواهم رساند و دستورات ایشان را در حوزه وزارت کشور به سرعت اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد.

سیاست تقویت بازارچه های مرزی استان و مساله تردد زوار از خسروی

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسائل مطرح شده درباره بازارچه های مرزی، گفت: نگرش ما تقویت بازارچه ها و مرزهای استان کرمانشاه است و بر این باورهستیم که ساماندهی بازارچه پرویزخان باید براساس مطالعه باشد و اینکه هزینه - فایده های این بازارچه را در باید در نظر بگیریم که قرار است گروهی تشکیل و از عملکرد این بازارچه در سه سال اخیر حسابرسی به عمل آورد.

وی در پاسخ به سخنان نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب درباره توقف تردد زوار از مرز خسروی و ضرر دهی سرمایه گذارانی که به امید رونق تردد زوار در این شهرستان و منطقه مرزی سرمایه گذاری کرده اند، گفت: در نشستی که یک ماه و نیم پیش داشتیم، اعلام شد که وضع کشور عراق از نظر امنیتی مناسب نیست و به همین دلیل تردد زوار از مرز خسروی فعلا مجاز نخواهند بود.

رحمانی فضلی ادامه داد: برای جبران خسارت ها، ضرر و زیان سرمایه گذارانی که به دلائل یاد شده دچار خسارت شده اند، برنامه هایی داریم و سعی خواهیم کرد که تا حد امکان، جبران مافات کنیم.

مهار آب های مرزی در دستور کار

وزیر کشور در ادامه، مساله مهار آب های مرزی را از پروژه های کلیدی و مورد نظر دولت خواند و گفت: در این راستا اعتبارات مناسبی تخصیص یافته است و برنامه اصلی وزارت کشور نیز بهره برداری از پروژه مهار آب های مرزی در چهار سال آینده است.

رحمانی فضلی اظهار امیدواری کرد: با به نتیجه رسیدن پروژه های یاد شده بتوان در کل استان بخش قابل توجهی از مجموع 900 هزار هکتار زمین های زراعی استان را که عمدتا" دیم هستند، به سیستم های آبیاری مدرن مجهز کرد.

جهت گیری دولت رفع عدم توازن و برقراری تعادل توسعه ای در کشور است

وزیر کشور افزود: بعد از انقلاب برای اصلاح ساختارها در کشور گام هایی برداشته شده اما موفق نبوده ایم زیرا نظام تخصیص و توزیع منابع کارآمدی لازم را نداشته است که نتیجه آن توسعه نامتوازن کشور و محرومیت مناطق پیرامونی و استان های مرزی مانند کرمانشاه از منابع است از این رو جهت گیری دولت بر رفع عدم توازن و برقراری تعادل توسعه ای در کشور با رویکرد توجه به مناطق مرزی و کمتر برخواردار کشور است.

نظام برنامه ریزی و بودجه در کرمانشاه اشتباه بوده است

رحمانی فضلی ادامه داد: در استان کرمانشاه حدود پنج هزار پروژه عمرانی راکد وجود دارد که برای به نتیجه رسیدن آنها به 200 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و این خود نشان دهنده اشتباه بودن نظام برنامه ریزی و بودجه ای در این استان است.

وی اظهار کرد: در حالی که همه استان های کشور به نوعی به بودجه عمومی کشور وابسته اند اما استان کرمانشاه ظرفیت هایی دارد که تنها با وضع قوانینی نافع، دادن برخی احکام و اعطای برخی تسهیلات و البته به میدان آمدن بخش خصوصی، می توان این استان را در پنج سال آینده به نوعی خوداتکایی اقتصادی رساند.

رحمانی فضلی از مسوولان استان کرمانشاه خواست تا زمینه ورود بخش خصوصی به طرح ها و پروژه های مختلف به ویژه در توسعه مناطق مرزی را فراهم کنند.

وزیر کشور در بخش پایانی سخنان خود به وضع امروز کشور عراق اشاره کرد و گفت: ورود گروه های ارتجاعی و همراه با آمریکا در کشور عراق و البته ضعف دولت مرکزی سبب شده نگاه بسیاری از دشمنان نظام اسلامی به کشورمان معطوف شود و در چنین شرایطی باید بسیار هوشیار باشیم و توطئه هایی که علیه کشورمان در کار است را شناسایی و خنثی کنیم.

وی تاکید کرد: البته اوضاع کنونی عراق سبب تقویت اسلام ناب خواهد شد و نقاب از چهره بسیاری از گروه های داعیه دار اسلام برخواهد داشت.

وی توصیه کرد: گروه های فکری و سیاسی در استان کرمانشاه با توجه به شرایط موجود در منطقه و مرزی بودن این استان از بهانه جویی ها و بزرگ کردن مسائل کوچک دست بردارند و با هم همراه و همدل باشند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر