کد خبر: 654031
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
به تازگی مراکز بهداشت تغذیه در بریتانیا به مردم هشدار داده‌اند که اگر مرغ خام را نشویند چون این کار احتمال مسمومیت غذایی را افزایش می‌دهد.

به تازگی مراکز بهداشت تغذیه در بریتانیا به مردم هشدار داده اند که اگر مرغ خام را نشویند چون این کار احتمال مسمومیت غذایی را افزایش می دهد.
 
یک نظرسنجی اینترنتی که اخیرا توسط سازمان استاندارد مواد غذایی بریتانیا انجام شده و درآن چهار هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کرده‌اند، نشان می‌دهد که ۴۴ درصد از مردم قبل از پخت مرغ آن را می‌شویند. 
سازمان استاندارد مواد غذایی بریتانیا هشدار می‌دهد که هنگام شستن مرغ خام بر اثر پخش شدن آب به اطراف ممکن است باکتریهای موجود در آن به لباس، وسایل آشپزخانه و دست افراد منتقل شود. این نوع باکتریها که در اصطلاح پزشکی به آن کمپیلوباکتر گفته می‌شود از عوامل اصلی ابتلا به مسمومیت غذایی هستند و مرغ خام را در یخچال و همیشه زیر پوشش نگهداری کنید.

مرغ را به طور کامل بپزید به طوری که هیچ قسمتی از گوشت آن صورتی رنگ باقی نماند و در آب غذا هیچ اثری از خون و سایر مایعات بدن مرغ دیده نشود.
 

در کشور بریتانیا هر سال ۲۸۰ هزار نفر به خاطر این باکتری بیمار می‌شوند. ولی نظرسنجی اخیر نشان داده که فقط ۲۸ درصد از مردم از وجود و تاثیرات آن اطلاع دارند و از میان این عده هم فقط ۳۰ درصد می‌دانستند که مرغ و طیور به طور کلی، منبع اصلی شیوع این نوع باکتری است.

دوران بیماری در اکثر افراد حدود چند روز طول می‌کشد ولی ممکن است به بیمارهای بلند مدت مثل ضعف و نارسایی در کار روده‌ها و یا نارسایی موسوم به "گیلن باره" منجر شود که یک بیماری شدید در سیستم عصبی است.

این نوع باکتری حتی ممکن است به مرگ افراد منجر شود. کودکان زیر سن پنج سال و افراد سالخورده بیش از همه در مقابل این باکتری آسیب پذیر هستند.


 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار