کد خبر: 653256
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
همه ما راجع به روغن های گیاهی کم و بیش اطلاعاتی داریم و اغلب از آنها در آشپزی استفاده می کنیم. با این حال مصرف خوراکی تنها کاربرد آنها نیست و می توان آنها را جز آرایشی برشمرد!
بهترین روغن های گیاهی برای پوست

روغن گیاهی روغنی است که از عصاره محصولات با منشا گیاهی مانند انواع دانه ها، گلها یا گیاهان به دست می آید. این روغن ها منبع غنی آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب ضروری ( امگا 3 و امگا 6) و انواع ویتامین ها هستند که از پوست محافظت کرده، مواد غذایی مورد نیاز را تامین می کنند و تاثیرات پیری را کاهش می دهند. معروف ترین روغن برای پوست، روغن زیتون است اما می توان روی روغن آووکادو و گل گاو زبان نیز حساب کرد. 

این روغن ها علاوه بر اینکه به شکل سنتی به فروش می رسند در ترکیب برخی مواد آرایشی و بهداشتی نیز وجود دارد. متخصصان پوست معمولا از آنها برای تهیه کرم ها و پمادها استفاده می کنند. کرم های دست معمولا حاوی روغن زیتون و کرم های بدن حاوی روغن بادام شیرین هستند. 

تصور اشتباهی در ذهن همه وجود دارد که روغن به خوبی در پوست نفوذ نمی کند. این مسئله حداقل در مورد روغن های گیاهی صدق نمی کند. بر خلاف روغن های صنعتی، سلول های روغن های گیاهی شباهت و هماهنگی با سلول های بدن ما دارند. به این ترتیب، مواد فعال می توانند تا درم ( لایه عمقی تر پوست و زیر اپیدرم) که دچار مشکل یا آسیب شده است، نفوذ کند. 

هر روغن گیاهی متناسب با نوع پوست

برای مراقبت مؤثرتر و بهتر، روغن را با حرارت دست گرم کنید و سپس صورت و بدن را با آن ماساژ دهید. به این ترتیب روغن بهتر در پوست جذب می شود و علاوه بر این جریان خون نیز تحریک می شود. اگر پس از استفاده متوجه شدید که لایه ای چربی روی پوست باقی مانده است، در واقع این روغن مناسب پوست شما نبوده است. 
  
بهتر است برای:

- پوست خشک: روغن گل گاو زبان یا روغن نارگیل انتخاب شود زیرا پوست را ملایم می کند.

- پوست چرب:‌ روغن جوجوبا برای این نوع پوست مناسب است زیرا ترشح سبوم را کنترل می کند.

- پوست مسن:‌ روغن آووکادو یا رز به خاطر افزایش نرمی و کشسانی پوست انتخاب خوبی است.

توجه داشته باشید که روغن های گیاهی ممکن است تحریکات حساسیت زا به همراه داشته باشند. به عنوان مثال، روغن گردو برای افرادی که به گردو حساسیت دارند قابل استفاده نیست. 
نکته آخر: هیچ روغن گیاهی نمی تواند راه حل معجزه آسایی باشد. اما انتخاب روغن مناسب با کیفیت نتایج شگفت آوری در پی خواهد داشت. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار