کد خبر: 651904
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
باخت اول آسيا با استراليا
جام بيستم، بي‌شك جام شگفت‌انگيزي خواهد بود؛ جامي كه به گفته برخي سايت‌هاي خبري جام جهاني برزيل با دزدي آغاز شد و...
دنيا حيدري
جام بيستم، بي‌شك جام شگفت‌انگيزي خواهد بود؛ جامي كه به گفته برخي سايت‌هاي خبري جام جهاني برزيل با دزدي آغاز شد و در گام بعدي از شكست پرگل مدافع عنوان قهرماني پرده‌برداري كرد! تا صدر جدول در پايان روز دوم اين رقابت‌ها به برزيل و هلند برسد.
گل سرسبد بازي‌هاي روز دوم ديدار هلند و اسپانيا بود. ديداري كه فينال رقابت‌هاي چهار سال قبل را يادآور مي‌شد و پر واضح بود نارنجي‌پوشان براي گرفتن انتقام پا به ميدان اين نبرد مي‌گذارند. اما شايد خوش‌بين‌ترين هوادار هلند هم تصورش را نمي‌كرد كه اين تيم بتواند اسپانيا را در همين نخستين بازي با نتيجه پنج بر يك به زانو در آورده و انتقام جامي را كه چهار سال پيش از دست داده بود به اين زودي بگيرد! مسئله‌اي كه فن خال، سرمربي نارنجي‌پوشان نيز به آن اشاره مي‌كند: «‌فكر پيروزي با پنج گل برابر اسپانيا را نمي‌كردم. وقتي يك بر صفر عقب بوديم به اين فكر مي‌كردم كه بين دو نيمه چطور به بازيكنانم روحيه دهم كه در نيمه دوم نتيجه را جبران كنند. اما گل هوشمندانه فن پرسي همه چيز را تغيير داد.»
هلند چهار سال قبل در وقت‌هاي اضافي مقابل اسپانيا شكست خورده و جام قهرماني را از دست داده بود و اين بازي فرصتي بود براي انتقامي شيرين. اما دقيقه 27 اسپانيا توسط «ژابي آلونسو» از روي نقطه پنالتي به گل رسيد تا باز هم هلند عقب بماند. مسئله‌اي كه فن خال را به اين فكر انداخت كه در نيمه دوم تيمش را با سيستم 3- 3- 4 به ميدان بفرستد تا فشار بيشتري روي دروازه حريف بياورد. اما «رابين فن پرسي»، كاپيتان هلند، در دقيقه 44 با يك ضربه سر زيبا دروازه اسپانيا را گشود تا بازي مساوي شده و همه چيز از نو شروع شود. گلي كه اجازه نداد هلند به عنوان تيم بازنده راهي رختكن شود. اگرچه مساوي شدن بازي در نيمه اول تفكرات فن خال را تغيير داده بود اما با اين وجود نيمه دوم نيمه‌اي متفاوت بود براي هلندي كه با هدف انتقام به اين ميدان آمده بود. «آرين روبن» در دقيقه 53 هلند را پيش انداخت و «استفان دو وري» 11 دقيقه بعد براي سومين مرتبه دروازه كاسياس را باز كرد!بعد از سومين گل هلند، روحيه گلر اسپانيا بيش از بازيكنان ديگر اين تيم به هم ريخت به طوري كه فن پرسي گل بعدي خود را روي كنترل ناقص كاسياس در دقيقه 72 به ثمر رساند.
 
اما اين پايان كار هلندي نبود كه قصد تحقير اسپانيا در نخستين بازي را داشت و تير آخر را روبن در دقيقه 80 زد تا مدافع عنوان قهرماني گام اول را با شكستي تحقيرآميز برداشته و هلند انتقام فينال جام جهاني 2010 را گرفته باشد. آرين روبن، مهاجم هلند اما معتقد است كه زدن پنج گل به اسپانيا براي گرفتن انتقام فينال جام‌جهاني نبود! «ديدار با اسپانيا تنها يك ديدار در مرحله مقدماتي بود و انتقام محسوب نمي‌شود. ما هنوز قهرمان نشده‌ايم و اين هم بازي‌هاي جام جهاني 2010 نيست كه بخواهيم انتقام بگيريم. ما نبايد از اين پيروزي مغرور شويم. هنوز دو بازي ديگر در مرحله مقدماتي باقي مانده و بايد به فكر پيروزي در اين دو بازي باشيم.»
اينيستا، هافيك مياني اسپانيا بعد از اين شكست دور از انتظار گفت كه تيمش غافلگير شده و از چنين نتيجه‌اي چيزي براي گفتن نمي‌ماند. دل‌بوسكه، سرمربي اسپانيا نيز با اشاره به اينكه هلند در نيمه دوم بهتر بوده، شكست را مي‌پذيرد: «‌نيازي به انقلاب در تركيب تيم نيست. ما از نظر روحي كم آورديم. بايد شكست را بپذيريم. در نيمه دوم آنها بهتر بودند و در مقابل ما در خط دفاع خيلي ضعيف بوديم. با اين وجود فقط در بازي نخست پيروز نشديم و تلاش مي‌كنيم با پيروزي در دو بازي بعدي به مرحله بعدي صعود كنيم.» ژاوي از شكست برابر هلند به عنوان بدترين شكست دوران بازيگري‌اش ياد مي‌كند.
كاسياس، كاپيتان اسپانيا بعد از شكست تحقيرآميز پنج بر يك برابر هلند شانس رسيدن به ركورد والتر را از دست داد. او براي رسيدن به ركورد والتر نياز داشت كه 86 دقيقه دروازه خود را در جام جهاني 2014 و بازي برابر هلند بسته نگه دارد ولي فن‌پرسي دقيقه 44 بازي روياي كاسياس را بر باد داد. والتر در جام‌جهاني 1990 ايتاليا 517 دقيقه دروازه خود را بسته نگه داشته بود كه يك ركورد براي مرحله نهايي جام‌جهاني به حساب مي‌آيد. سنگربان اسپانيا بعد از اين باخت مسئوليت شكست سنگين كشورش مقابل هلند را به عهده گرفت و از تمامي هواداران اين تيم عذرخواهي كرد.
   
در ديگر بازي گروه B، شيلي در بازي برابر استراليا با به ثمر رساندن دو گل در فاصله دو دقيقه، اين مسابقه را تند و تيز آغاز كرد. شيلي براي شكستن دفاع استراليا فقط 12 دقيقه زمان نياز داشت تا الكسيس سانچز تيمش را جلو بيندازد.» الكسيس سانچز و خورخه والديويا در دقايق 12 و 14 با گشودن دروازه استراليا نسخه اين تيم را پيچيدند و اگرچه اين تيم دقيقه 35 توسط تيم كيهيل يكي از گل‌هاي خورده را جبران كرد اما از آنجايي كه شيلي تيم برتر ميدان بود، دقيقه 2+90 نيز توسط ژان بيسجور گلزني كرد تا بازي را با بردي مقتدرانه به پايان برساند.  پوستكوگلو، سرمربي استراليا اما بعد از باخت از شاگردانش ابراز رضايت كرد: «‌شايد كمي حريف را براي خودمان بزرگ كرده بوديم. با وجود شكست از عملكرد شاگردانم كاملاً راضي هستم و مطمئنم كه در بازي بعدي كار را براي هلند سخت مي‌كنيم.»خورخه سمپائولي، سرمربي شيلي هم اما تأكيد دارد كه اين بهترين عملكرد تيمش نبوده و آنها بايد برابر اسپانيا و هلند بهتر باشند.
   
در گروه A كه نخستين بازي آن را برزيل و كرواسي در افتتاحيه انجام داده بودند، اين بار نوبت مكزيك و كامرون بود كه به مصاف يكديگر بروند. بازي كه بعد از 90 دقيقه تلاش دو تيم زير بارش شديد باران و باد تندي كه مي‌وزيد، يك برصفر به سود مكزيك به پايان رسيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار