کد خبر: 649968
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
ميزباني ضعيف برزيلي‌ها در شان ليگ جهاني نيست و به گفته خوش خبر، سرپرست تيم ملي واليبال ايران اين مسئله كه...
دنيا حيدري
مسي هيچي نيست!
علي پروين، سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال ايران معتقد است تيم ملي در برزيل زنگ تفريح نمي‌شود اگر خوب بازي كند: «اصلي‌ترين بازي ما با نيجريه است كه اگر مي‌خواهيم كم نياوريم بايد 150 دقيقه بدويم. اما مطمئن باشيد آرژانتين نمي‌شويم و اگر خوب بازي كنيم مسي هم هيچي نيست. او در تيم ملي آرژانتين خوب بازي نمي‌كند، خصوصا كه اين اواخر بازي‌اش افت زيادي داشته. نبايد خودمان را دست كم بگيريم. ما در جام‌جهاني 1978 خيلي كت بسته وارد بازي‌ها شديم. تجربه نداشتيم و مهاجراني هم ترسيده بود. يك روز گفت تيم ملي هلند در يك بازي دوستانه در20 دقيقه 11 گل زده حريف به حالت قهر زمين را ترك كرده. من گفتم از چي بايد بترسيم. بعضي از روزنامه‌ها هم مي‌نوشتند 10 تا مي‌خوريد و همه اين چيزها باعث شده بود تيم ملي روحيه نداشته باشد. اين هم كه مي‌گويند ما گفته بوديم در بازي با هلند مشكي مي‌پوشيم تا آنها دلشان به رحم بيايد شوخي بود.»
 
خاطيان محروميت  مادام‌العمر مي‌شوند
هنوز پرونده مثبت اعلام شدن تست دوپينگ وزنه برداران نوجوان در رقابت‌هاي آسيايي تايلند بسته نشده و حواشي آن به قوت خود باقي است. مسئله‌اي كه بار ديگر در مجامع بين‌المللي آبروي وزنه برداري ايران را تحت الشعاع قرار داد. اين اولين باري نبود كه وزنه برداري ايران با واژه شوم دوپينگ مواجه مي‌شد. اما شايد اين اولين باري بود كه اين اتفاق خارج از اردوهاي تيم ملي رخ داد و فدراسيون مقصر نبود. شايد هم به همين دليل است كه رضازاده تأكيد دارد اگر بار ديگر چنين اتفاقي رخ دهد، مسببان آن به صورت مادام العمر از فعاليت در اين رشته ورزشي محروم مي‌شوند. مسبباني كه اين بار اما تنها با دو سال محروميت مواجه شده‌اند. مربياني كه دانسته شاگردان نوجوان خود را دوپينگي و سپس آنها را تهديد كردند تا اين مسئله را با سرمربي تيم ملي در ميان نگذارند. اين پنهان كاري نتيجه‌اش مثبت اعلام شدن تست دوپينگ وزنه برداران نوجوان و زير سؤال رفتن وزنه برداري ايران شد. آن هم در شرايطي كه اين بار فدراسيون و سرمربي تيم ملي كوچكترين دخالتي در اين امر نداشتند.
 
ميزباني برزيلي‌ها در شأن ليگ جهاني نيست
ميزباني ضعيف برزيلي‌ها در شان ليگ جهاني نيست و به گفته خوش خبر، سرپرست تيم ملي واليبال ايران اين مسئله كه به شدت ملي پوشان كشورمان را گله مند كرده، با نماينده فدراسيون جهاني نيز در ميان گذاشته شده است كه در گزارش‌هايش منعكس شود: «در هتل محل اقامت تيم ملي بازيكنان مجبورند در رستوران عمومي هتل غذا بخورند. در حالي كه طبق قانون ليگ جهاني بايد رستوران تيم‌ها از عموم مهمانان جدا باشد. ضمن اينكه تمام اعضاي تيم بايد در يك طبقه هتل مستقر باشند اما برزيلي‌ها تيم ايران را در طبقات مختلف پخش كرده‌اند. در نخستين روز حضوردر برزيل قرار بود تمرين بدنسازي داشته باشيم كه سالن اختصاصي براي وزنه زدن به ما ندادند و مجبور به استفاده از سالن عمومي بدنسازي شديم و بازيكنان گاه حتي چند دقيقه در صف مي‌ايستادند تا از يك دستگاه استفاده كنند و حتي رختكن مناسبي هم نداشتيم و بچه‌ها در شرايطي نامناسب لباس‌هايشان را عوض مي‌كردند. اتوبوس حامل بازيكنان نيز هر روز براي ورود به سالن تمرين چند دقيقه معطل مي‌شود تا نگهبان درها را باز كند و اين رفتار در شأن ليگ جهاني نيست.»
 
پس از جام جهاني سكوتم را مي‌شكنم
مجيد صالح مربي سابق تيم ملي مي‌گويد ساده انگاري است اگر تصور شود كه او به دليل سكو نشيني يا مسائلي از اين دست، از تيم ملي كناره‌گيري كرده باشد: « ترجيح مي‌دهم همچنان به سكوتم ادامه دهم اما اين مسئله را مي‌گويم كه شخصيت من اينگونه نيست كه به خاطر جلو يا عقب نشستن روي نيمكت ناراحت شوم و بخواهم از تيم كناره‌گيري كنم. واقعا اين ساده انگاري است كه به خاطر بالا نشستن يا عقب نشستن دلخور شده باشم و بخواهم به خاطر اين قضيه از تيم جدا شوم. اكنون به خاطر منافع تيم ملي چيزي نمي‌گويم اما بعد از جام جهاني سكوتم را مي‌شكنم. »اگر چه صالح فعلا مهر سكوت بر لب زده اما گفته مي‌شود آقاجانيان كه از زمان ورود كرش يكي از مربيان ثابت همراهش بوده سرمربي تيم ملي را ‌ متقاعد كرده تا به جاي صالح، در جام جهاني روي نيمكت تيم ملي بنشيند چون اگر صالح در كادر فني مي‌ماند با توجه به ترافيك موجود در كادر فني، آقاجانيان جايي براي نشستن روي نيمكت تيم ملي در جام جهاني نمي‌يافت.


 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار