کد خبر: 645926
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
یک کارشناس روان‌شناسی گفت: عشق به کتاب، کتاب خواندن و احساس نیاز به خریدن کتاب در بزرگسالی ریشه در افکار امروز و دیروز افراد ندارد، بلکه نخستین پایه‌های شخصیتی هر فردی در کودکی برای خواندن کتاب بنا نهاده شده است.

یک کارشناس روان‌شناسی گفت: عشق به کتاب، کتاب خواندن و احساس نیاز به خریدن کتاب در بزرگسالی ریشه در افکار امروز و دیروز افراد ندارد، بلکه نخستین پایه‌های شخصیتی هر فردی در کودکی برای خواندن کتاب بنا نهاده شده است.

"اعظم نوری" با بیان این مطلب، اظهار کرد: انتخاب کتاب خوب به کودک کمک می‌کند تا مفاهیم و معانی ارزش‌ها، سنت‌ها، خانواده، جامعه را درک کند و قطعاً سبب آرامش در والدین و کودکان خواهد شد.

وی تصریح‌کرد: خواندن کتاب از سوی والدین برای کودکان تاثیرات روانی مثبتی در پی دارد، به ‌گونه‌ای که در زمان اختصاص یافته به این کار هر دو از خواندن آن لذت می‌برند و همین حس باعث نزدیک شدن کودک و پدر و مادر می‌شود و ایجاد حس امنیت حاصل این کار خواهد بود.

این کارشناس روان‌شناسی با بیان این‌که والدین هیچ‌گاه بیش از حد به مطالعه کتاب اصرار نکنند چون این امر نتیجه معکوس دارد و کودک را از کتاب گریزان می‌سازد، افزود: کودک در سنین خیلی پایین(شیرخوارگی) که درکی از معانی واژه‌ها ندارد و تفاوت ظریف موجود بین آن‌ها را نمی‌فهمد، از شنیدن صداهای متنوع از سوی والدین و دیدن احساسات و عواطف آن‌ها لذت می‌برد.

نوری با توصیه به والدین که به دنبال کتاب‌هایی بگردید که داستان‌های خوب و متنوعی دارند، خاطرنشان ‌کرد: کتاب‌های مصور و کتاب‌هایی که والدین نیز از مطالعه آن‌ها لذت ببرند و کتاب‌هایی که با خلق و خوی کودک سازگار است، بهترین گزینه است.

وی تصریح ‌کرد: برای انتخاب کتاب، مرحله زندگی کودک را باید در نظر داشت و والدین باید متوجه باشند که در چه دوره تکاملی قرار دارد.

این کارشناس روان‌شناسی کتاب‌هایی که خواندن‌شان آسان و در رشد و پرورش مهارت‌های خواندن موثر هستند را برای کودکان مناسب دانست و افزود: خواندن به رشد زبان آموزی و صحبت کردن کودکان کمک می‌کند، دایره لغات کودکان بالا رفته و تلفظ لغات را بالا می‌برد و هم‌چنین کتاب خواندن والدین برای کودکان، آنها را برای مدرسه آماده می‌کند و آمادگی شنیدن را در آنها بالا می‌برد.

وی ادامه داد: خواندن برای کودکان پیش‌دبستانی کمک می‌کند تا گرامر و ساختار جمله را بهتر بفهمند و باید اذعان کرد کتاب یک نوع بالا بردن اعتماد به نفس محسوب شده و روی سیستم تفکر و منطقی شدن کودک تأثیر می‌گذارد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار