کد خبر: 644929
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
یک روان‌شناس:
یک روان‌شناس گفت: در جامعه امروزی، متاسفانه هدف نهایی ازدواج و فلسفه اصلی آن در حال کم‌رنگ شدن است.
یک روان‌شناس گفت: در جامعه امروزی، متاسفانه هدف نهایی ازدواج و فلسفه اصلی آن در حال کم‌رنگ شدن است.  
 
 
اکبر مهدی‌لو اظهارکرد: بر اساس آموزه‎های دینی و قرآنی و حتی در ادیان غیراسلامی، هدف نهایی ازدواج رسیدن دو طرف به آرامش روحی و روانی و بر اساس معیارهای آرامش‌آفرین است.  
 
 
وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه معیارهای فرعی جایگزین معیارهای اصلی در مقوله ازدواج شده‎ است، افزود: هر کدام از زن و مرد در اقدام برای ازدواج، باید در نظر داشته باشند که خیلی از معیارهای فرعی از قبیل تشریفات و تجملات که ناشی از چشم و هم‎چشمی است، نمی‎تواند تضمینی در پایداری زندگی مشترک و تربیت خانواده‎ای بالنده باشد.  
 
 
این روان‌شناس گفت: متاسفانه در شرایط حاکم بر جامعه امروزی، با وجود موارد دست و پاگیر منوط به اقتصادپرستی، علی‎رغم اینکه خیلی از جوان‎ها در شرایط نرمالی از لحاظ معیارهای اصلی برای اقدام به ازدواج به سر می‎برند، مستاصل مانده و نمی‎توانند اقدامی در این راستا انجام دهند که این خود زمینه‌ساز بروز سایر ناهنجاری‎های اجتماعی و روانی است.  
 
 
مهدی‎لو تاکید کرد: معیارهای اصلی ازدواج سن عقلی و زیستی متناسب، بلوغ فکری، بلوغ عاطفی، بلوغ اجتماعی، بلوغ اقتصادی و از همه مهم‏تر هم‌کفو بودن است و باید در نظر بگیریم که بلوغ اقتصادی رسیدن به امنیت مالی در رفع نیازهای اساسی زندگی مشترک و نه چشم و هم‌چشمی و تجمل‎گرایی است.  
 
 
این کارشناس با بیان اینکه هم‌کفو بودن و داشتن دیدگاه مشترک و تفاهم‎ فکری اصلی‏‌ترین معیار برای اقدام به ازدواج است، گفت: متاسفانه برخی جوان‎ها با در نظر گرفتن این مطلب و با حذف معیارهای اصلی و تعیین کننده، در راستای رفع نیازهایی از قبیل فرار از والدین، فشار غرایز، استقلال‌طلبی، زیاده‌خواهی در مسایل اقتصادی و ... اقدام به ازدواج می‎کنند که همین امر موجب می‌شود دو طرف به مرور زمان و رفع این نیازها، به طلاق عاطفی رسیده و انگیزه‎ای برای ادامه زندگی مشترک با یکدیگر نداشته باشند.  
 
 
مهدی‌لو خاطرنشان کرد: در راستای تفاهم دیدگاه است که سایر اهداف و دیدگاه‎ها شکل می‎گیرد و مقوله ازدواج حتی با مرور زمان، زمینه‎ساز رشد و ترقی دو طرف و بهره‎مندی از لذایذ زندگی مشترک می‌‎شود.  

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار