کد خبر: 644848
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
استادیار رشته روانشناسی گفت: امتناع از ازدواج به موقع باعث فساد می‎شود.
 استادیار رشته روانشناسی گفت: امتناع از ازدواج به موقع باعث فساد می‎شود.
 
حجت‌الاسلام دکتر ابوترابی در نشست دانشجویی ازدواج بهنگام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، ازدواج را باعث تعالی و موفقیت در زندگی دانست و آن را بانی بسیاری از پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و شخصی بیان کرد.
 
وی ازدواج را تابعی از نیازهای روحی و بیولوژیکی انسان عنوان کرد و برطرف کردن این نیازها را در زمان مشخص شده به دلیل تغییر در احساسات و ساختار بیولوژیکی انسان‎ها با بالا رفتن سن الزامی دانست.
 
حجت‎الاسلام ابوترابی به تغییر جلوه‎های عشق با گذشت زمان اشاره و جوانان را به فریضه ازدواج به هنگام توصیه کرد.
 
استادیار رشته روانشناسی پاک زیستن جوانان را برای تعالی جامعه لازم خوانده و امتناع از ازدواج به موقع را باعث فساد و ایجاد مشکلات اخلاقی خواند و همچنین آسیب‎های بعد از ازدواج و زندگی زناشویی را برشمرد.
 
وی همچنین به تهاجم فرهنگی غرب و بالا رفتن آمار مجردان حتمی( جوانانی که سن‌شان بالا رفته و قصدی برای ازدواج ندارند) و آسیب‌های اجتماعی مرتبط بر آن اشاره کرد.
 
ابوترابی در پاسخ به یکی از سؤالات مطرح شده درباره دوستی‎های قبل از ازدواج، این دوستی‎ها را باعث بوجود آمدن عشق‎های ناشیانه و به تبع آن ازدواج‎های ناآگاهانه و ناموفق خواند.
 
استادیار رشته روانشناسی به سوالات مختلف و متعددی از دانشجویان در مورد ازدواج که به صورت کتبی طرح شده بود، پاسخ گفت.
منبع: ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
0
0
بسمه تعالی
با سلام خدمت استاد محترم . به استحضار عالی برسانم که ازدواج سنت پیامبر بزرگوار اسلام است . و به فرموده آیت ا... حاج آقا قرائتی جلو غفلت را باید با نماز خواندن گرفت و جلو شهوت را باید با ازدواج کردن گرفت . ولی متاسفانه الان در کشور ما بیکاری غوغا می کند . اکثر جوانان ما با تحصیلات عالی بیکار هستند . و از طرفی گرانی وسایر موارد استرس آور و موانع دیگر در کشور ما بیداد می کند . که اینها جزئی از مسئله است که در جلو ازدواج جوانان سد معبر ایجاد نموده اند ، الان فساد اخلاقی در کشور بیشتر شده وباید مسئولین محترم به این امر چاره اندیشی کنند. وگرنه فسق و فجور در کشور هر روز بیشتر می شود . با تشکر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار