کد خبر: 643957
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 7 کشور:
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 7 کشور گفت: هرگونه افزایش قیمت نان تا تیر ماه امسال ممنوع است و تغییر در این زمینه با اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 7 کشور گفت: هرگونه افزایش قیمت نان تا تیر ماه امسال ممنوع است و تغییر در این زمینه با اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام می‌شود.

رمضان کامران‌پی  با اشاره به تغییرات در نرخ نان با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هر گونه افزایش قیمت نان تا تیر ماه ممنوع است.

وی با بیان اینکه تغییر در قیمت آرد و نان به تصمیم سازمان هدفمندی یارانه‌ها بر می‌گردد، ادامه داد: اکنون قیمت‌ها مربوط به سال 91 است و سال گذشته افزایش قیمت نداشتیم و امیدواریم امسال تصمیم‌ها در راستای در نظرگرفتن منافع مردم و دولت صورت گیرد.

این مسئول سرانه مصرف نان برای هر نفر در گیلان را در ماه هفت کیلوگرم آرد ذکر کرد و گفت: این مقدار از 9 کیلوگرم گندم استحصال می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 7 کشور با اشاره به اینکه 32 درصد خانوار شهری و 38 درصد خانوار روستایی انرژی خود را از نان می‌گیرند، تصریح کرد: به همین منظور نانوایان باید تلاش خود را برای تولید نان با کیفیت به‌کار گیرند.

وی درباره نظارت بر کیفیت نان تصریح کرد: آردی که برای پخت نان توزیع می‌شود یارانه زیادی دارد و به همین دلیل نظارت‌ها در زمینه گرانفروشی، کم‌فروشی و عدم کیفیت به صورت مستمر در حال انجام است.

کامران‌پی، با تاکید بر اینکه با هرگونه افزودنی‌های غیرمجاز در پخت نان برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: نانوای متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

وی از جمله افزودنی‌های غیرمجاز را استفاده از جوش شیرین عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به وجود آزمایشگاه‌ها برای بررسی کیفیت نان، مصرف جوش شیرین در روند پخت نان کاهش یافته است.

این مسئول مضرات افزودنی‌های غیرمجاز را زیاد دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از جوش شیرین علاوه بر بیات شدن نان، مشکل گوارشی برای فرد مصرف کننده ایجاد می‌کند.

وی توزیع آرد را سهمیه‌بندی خواند و متذکر شد: پرونده واحدهای متخلف به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار