کد خبر: 643931
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
پر‌تاب كننده موز مادام‌العمر محروم شد
هوادار تيم‌ ويار‌ئال حتي تصورش را هم نمي‌كرد كه...
فريدون حسن
هوادار تيم‌ ويار‌ئال حتي تصورش را هم نمي‌كرد كه عمل نژاد‌پر‌ستانه‌اش با چنين واكنش جهاني و يكپارچه‌اي رو‌به‌رو شود. يك‌شنبه شب بود كه يك هوادار در جريان بازي ويار‌ئال و بار‌سلونا موزي را به سوي دني آلوز بازيكن سيه چهره بار‌سا پر‌تاب كرد كه مدافع برزيلي كاتالان‌ها قبل از نواختن ضربه كرنر آن را پوست كند و خورد. به دنبال اين حركت منحصر به فرد آلوز، موج حمايت از او و محكوم كردن عمل نژاد‌پر‌ستانه هوادار ويار‌ئال شروع شد. نيمار ديگر ستاره برزيلي بار‌سا در حمايت از او گفت: آلوز موز را بر‌داشت، او خوشه نژاد‌پرستي را بر‌داشت.
گري لينه‌كر مهاجم گلزن سال‌هاي دور انگلستان هم روي صفحه توئيتر خود نوشت: واقعاً واكنش در‌خشاني بود. او با اين كار خود آن نژاد‌پر‌ست بي‌شعور را تحقير كرد.  آگوئر مهاجم تيم‌ملي آرژانتين، برزيلي‌هاي تيم چلسي، ومبله و چادلي از تاتنهام، سوارز و كوتينيو از ليور‌پول و مار‌تا ستاره تيم‌ملي زنان برزيل ديگر بازيكناني بودند كه با گرفتن عكس در حال خوردن موز حمايت قاطع خود از حركت دني آلوز را نشان دادند.  البته كار به اينجا تمام نشد، حتي نيلسون سنگر‌بان برزيلي پرسپوليس نيز به اين جمع پيوست. چزاره پرندلي سر‌مربي تيم‌ملي ايتاليا نيز در كنار رنسي نخست‌وزير اين كشور با هم موز خوردند و عليه نژاد‌پرستي در فوتبال حرف زدند.  اما مهم‌ترين واكنش را رئيس‌جمهور برزيل نشان داد. ديلما روسف با تقدير از حركت آلوز گفت بر‌گزار‌كنندگان جام جهاني 2014 برزيل در خلال بر‌گزاري اين رقابت‌ها با نژاد‌پرستي مبارزه خواهند كرد.  روسف ادامه داد: اين يك پاسخ شجاعانه و قوي به نژاد‌پرستي در ورزش بود. برزيل قهرمان مبارزه با نژاد‌پرستي در ورزش در طول بر‌گزاري رقابت‌هاي جام جهاني خواهد بود.
به دنبال اين واكنش‌ها و اظهار‌نظر‌ها باشگاه ويارئال طي اطلاعيه‌اي ابراز تأسف عميق خود از اين حركت زشت را اعلام كرد. در اطلاعيه باشگاه آمده است: هوادار مزبور شناسايي و كارت هواداري او باطل شده و تا آخر عمر هم به وي اجازه حضور در ورزشگاه اختصاصي ويا‌رئال داده نخواهد شد.  مدافع برزيلي بار‌سا از آن دسته از كساني كه از وي برابر توهين نژاد‌پر‌ستانه هوادار ويارئال حمايت كرده‌اند تشكر كرد. وي گفت: خنده سپر دفاعي ماست و شادي شمشير‌مان.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار