کد خبر: 640643
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است، با توجه به شناختي كه از مردم داريم و اين مسئله وجود دارد كه ما اين پول را نمي گيريم كه خرج هزينه هاي جديد كنيم بلكه پول آب و برق و تلفن و بنزين را با آن پرداخت مي كنيم امكان ثبت نام 70 درصدي مردم براي دريافت يارانه ها وجود دارد.

جوان‌آنلاين: ايرج نديمي در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص الزامات تحقق اقتصاد مقاومتي در كشور گفت: مهمترين انتظاري كه از دولت وجود دارد اين است كه 4 شاخص اصلي يعني اقتصاد مقاومتي، فرهنگي، مديريت جهادي و عزم ملي را پيوسته و با هم مد نظر داشته باشند.
 

به گفته وي، دومين انتظار آن است كه واقعا بي مهابا همه قوانين، آئين نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل هاي مغاير را به سرعت اصلاح كنند.
 

نديمي افزود: سومين موضوع نيز آن است كه همه كارهاي كارفرمايي خودشان را در شرايط همراه با نظارت به تعاوني ها واگذار كنند؛ همچنين از همه منابع انساني، اقليمي و ظرفيت هاي عظيم كشور همه‌ي قوا استفاده كنند.
 

عضو كميسيون اقتصادي مجلس ادامه داد: نكته چهارم آن است كه ما مسائل مربوط به حوزه اقتصاد مقاومتي را بايد هر نوع تعارف را كنار گذاشته و بدون هر نوع رو در بايستي به تحقق اين شعار كمك كنيم.
 

وي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به نام نويسي مردم براي فاز دوم هدفمندي يارانه ها فكر مي كنيد چند درصد مردم از دريافت يارانه انصراف مي دهند، گفت: با توجه به شناختي كه از مردم داريم و اين مسئله وجود دارد كه ما اين پول را نمي گيريم كه خرج هزينه هاي جديد كنيم بلكه پول آب و برق و تلفن و بنزين را با آن پرداخت مي كنيم امكان ثبت نام 70 درصدي مردم براي دريافت يارانه ها وجود دارد. 
 

نديمي با بيان اينكه با توجه به شرايط ثبت نام دولت می تواند خانوارهای پردرآمد که نیازی به دریافت یارانه 45 هزار تومانی ندارند را حذف کند، تصريح كرد: حذف خانوارهای پردرآمد توسط دولت اتفاق مثبتی خواهد بود تا عدالت در بین طبقات اجتماعی رعایت شود.
 

عضو كميسيون اقتصادي مجلس عنوان كرد: با حذف یارانه خانوارهای پردرآمد، علاوه بر واقعی کردن اقتصاد کشور، اعطا کمک های جبرانی به طبقات ضعیف تر نیز افزایش پيدا مي كند كه اين امر اتفاق مثبتی در تحول اقتصادي خواهد بود.
 

وي با اشاره به اينكه دریافت یارانه نقدی به دلیل نوع و میزان دسترسی به حامل های انرژی حق خانوارهای پر درآمد نیست، افزود: حذف خانوارهای پردرآمد موجب شفاف سازی کمک های جبرانی به طبقات ضعیف بر محور عدالت خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار