کد خبر: 636328
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
استان لرستان سرزمینی زیبا با آب وهوای دلپذیر و محصور در کوه های مرتفع و صعب العبور است که در سلسله جبال زاگرس میانی واقع شده است
فاطمه ملکی
استان لرستان سرزمینی زیبا با آب وهوای دلپذیر و محصور در کوه های مرتفع و صعب العبور است که در سلسله جبال زاگرس میانی واقع شده است.

استان لرستان با مساحت 28064 کیلومتر مربع در غرب کشور پهناور ایران واقع و7/1 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

استان لرستان دارای آب و هوای متنوعی است، این تنوع از شمال به جنوب و از شرق به غرب کاملا محسوس می باشد به نحوی که خرم آباد از اعتدال زمستانی و گرمای تابستانی، بروجرد از سرمای زمستانی و اعتدال تابستانی، و الیگودرز از آب وهوای بسیار سرد در زمستان و معتدل در تابستان برخوردار است.


در این استان آثار باستانی متعددی وجود دارد مانند قلعه «فلک الافلاک»، «گردو بردینه»،«سنگ نوشته» و...  وجود دارد.


در این استان آبشارهای زیاد و زیبایی طبیعی همچون آبشار بیشه، آب سفید، نوژیان، وارک و... وجود دارد.


در هر کوی و بزرن این استان در فصل های مختلف سال بخصوص در فصل بهار مناظر زیبای طبیعی و بستان های گل خودرو شقایق وجود دارد که صحنه های زیبایی را بوجود آورده که برای هرگردشگری جاذبه ای بی نظیر است.


سید قاسم قربانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، گفت: در استان لرستان بیش از 10 هزار شیء شناسنامه دار وجود دارد.


وی افزود: این اشیاء در اکتشافات باستان شناسی در این استان کشف شده است.


قربانی، با بیان اینکه تاکنون بالغ بر پنج هزار اثر تاریخی در لرستان شناسایی شده است، اظهار داشت: تاکنون از این تعداد بالغ بر دو هزار و450 اثر در فهرست آثار تاریخی کشور ثبت ملی شده اند.


وی با اشاره به پل های تاریخی لرستان، عنوان کرد: در استان لرستان بیش از 90 پل تاریخی وجود دارد که بسیاری از این پل ها قابلیت مانور مطالعاتی و گردشگری را دارد.


مدیرکل میراث فرهنگی لرستان، عنوان کرد: بزرگ ترین دهانه پل تاریخی در دنیا با 34 متر مربوط به پل گاومیشان در لرستان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار