کد خبر: 627237
تعداد نظرات: ۵۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
نظرتان را با ما در ميان بگذاريد...
زمزمه هاي انتقال پايتخت به مكاني ديگر زياد شده و حتي مجلس نيز به آن راي داده است. آلودگي هوا به همراه ديگي آلودگي هاي كه كمتر به آنها پرداخت مي شود، مشكلات ترافيكي و انواع و اقسام ديگر...
اين روزها زمزمه هاي انتقال پايتخت به مكاني ديگر زياد شده و حتي مجلس نيز به آن راي داده.  آلودگي هوا به همراه ديگي آلودگي هاي كه كمتر به آنها پرداخت مي شود، مشكلات ترافيكي و  انواع و اقسام ديگر... 

با اين وجود آيا انتقال پايتخت در شرايط جديد امكان پذير است؟...

اگر پاسختان مثبت است چه شهر يا مكاني را پيشنهاد مي دهيد؟

و اگر هم منفي دلايلش چيست؟ 


نظرات خود را با ما در ميان بگذاريد...
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۹
reza
|
-
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
3
14
موافقم ولي مطمئن هستم اينبارهم مجلس بيكار شده.براي خالي نبودن عريضه .اينه بگن به فكر آلودگي هواي پايتخت هستيم اين بحث راه انداختن ومثل سري هاي قبل به نتيجه نميرسه
محمدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
8
4
باید از دولت تمرکززدائی شود اما نه به این صورت که انتقال پایتخت باشد بلکه بایدمملکت بصورت ایالتی ومنطقه ائی اداره شود وکل کشور به8 منطقه تقسیم واختیارات تام به هرمنطقه داده شود درآن صورت پایتخت هم از فشار تمرکزادارات ووزارتخانه ها راحت میشود
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
چرا 8 تا؟ پس چند تا 6تا؟ چرا 6 تا؟ پس چند تا؟ 7 تا:))))))))))))))
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
1
13
ه نظر م انتقال پایتخت به هراستانی که باشد دراینده مشکلاتی که الان بوجود امده می اید بنده موافق با انتقال وزارتخانه ها به سایر استانها می باشم
سیدامیررضوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
7
4
خیرموافق نیستم به خاطراینکه هزینه زیادی به
دوش مردم میگذارد
بهلول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
2
6
بسيار طرح خوبي است كه پايتخت سياسي جدا شود اما نه با اين شكل حساب نشده و غير كاشناسي . اين كار زمان مي برد و مي بايست به تدريج انجام شود . به شكل دستوري و حساب نشده فقط موجب تحميل هزينه بر دوش مردم خواهد شد . اما اگر نظر خلوت كردن شهر تهران است كه راه هاي ديگري هم وجود دارد . مسلما اگر امكانات زندگي مناسب و رفاه و شغل مناسب در شهرستانها باشد مهاجرت به تهران متوقف شده و حتي كساني كه در سالهاي اخير مهاجرت نموده اند به شهر خود باز خواهند گشت .
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
4
11
بله صددرصد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
3
8
بله واما بشروطها
UGD
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
6
5
خیر موافق نیستم - از نظر کارشناسی ( بابت هزینه های سرسام آور و نبود گزینه جامع دیگر )
پاسخ ها
sdn
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
سلام.اولا"موافقم.
ثانیا"،اقا اجازه بدیدسایرین هم بچه پایتخت باشن!
بردیا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
1
11
آقا خوبه اما به شرط اینکه اول حساب و کتاب کنن . با کارشناسی جلو برن تا دو روز دیگه پشیمون نشن.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
2
5
با سلام
هزینه جابجایی پایتخت را به بقیه استان های دورافتاده دهند تا بقیه استانها هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ کاهش جرایم رشد کنند.
غلامرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
1
3
با سلام: ابتدا باید مقدمه ای را عرض کنم ، به نظر بنده با توجه به فرسایش شدید خاکها و افزایش بیابان زایی برای شهرسازی نباید از زمینهای مرغوب و حاصلخیز استفاده شود،لذا جهت انتقال پایتخت باید در منطقه ای بین تهران و قم و یا قم و اصفهان زمین بایر و مناسبی را که از همه نظر مطالعه شده باشد در نظر گرفته و ابتدا تمام زیر ساختهای انتقال انرژی ، ارتباطی ، حمل و نقل ریلی ،دولت الکترونیک ،دفع فاضلاب ،فرودگاه ، پناهگاه در آن ایجاد شده و سپس با یک طراحی مهندسی پیشرفته بر پایه ارتباط الکترونیکی و انتقال دیتا ، ساختمان وزارتخانه های مختلف ، مجلس شورای اسلامی،نهاد ریاست جمهوری،قوه قضاییه،سازمانها و نهادهای مختلف ، بیت رهبری و غیره مطابق معماری اسلامی ساخته شده و طی یک پروسه پنج الی ده ساله به تدریج ساخته شده به نحوی که درون این شهر نیاز به وجود هیچ گونه وسیله نقلیه شخصی و عمومی سبک نباشد و صد درصد کارها با ارتباطات الکترونیکی و اتوماسیون اداری انجام شده و کار ارباب رجوع در کوتاهترین زمان و با کمترین جابجایی راه افتاده و در این شهر از هیچ گونه انرژی فسیلی و تجدید ناپذیر استفاده نشود. در پیرامون این شهر تا مسافت پنجاه الی صد کیلومتری اجازه ساخت هیچ گونه ساخت و سازی داده نشود و منازل سازمانی نیز بر اساس استانداردهای تعریف شده در شهرکی در مجاورت همان شهر طراحی و ساخته شود و هم زمان با آن فضای سبز و سایر فاکتورهای زیست محیطی نیز ایجاد شده و سپس نسبت به انتقال پایتخت به آن شهر اقدام شود.
پاسخ ها
علي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
نظر شما خوبه،ولي با كدوم مسئول توانمند ؟ چند ساله كه احداث بزرگراه تهران شمال هنوز ناتمامه؟
هر مسئولي كه مياد متاسفانه براي سرپوش گذاشتن روي ضعف خود،طرح ها و اقدامات گذشتگان را يا لغو مي كند يا ناقص رها مي كند يا سعي مي كند به نحوي عمل نمايد كه نشان دهد تصميمات مسئولين گذشته صحيح نبوده است مطمئن باشيد تا زماني فرهنگ ما تخريب (نه انتقاد سازنده) دلتمردان گذشته است چنين پروژه هاي هزين بر و مدت دار به نتجه مورد اشاره شما منتهي نشده فقط هزينه آن به مردم تحميل خواهدشد.
م
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
حالا کی گفته بین تهران و قم و یا قم و اصفهان
میتونه بین تهران همدان-تهران قزوین ویا همه بین ها و یا حتی خارج از بین ها هم باشه
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
1
5
با انتقال پایتخت اقتصادی موافق ترم تا سیاسی بعد هم
الزاماً نباید شهر های صنعتی به عنوان پایتخت انتخاب شوند به نظرم کرمان مثلاً جای خوبی هست هم بزرگ هم هوای سالم هم مرکز کشور هست و به نوعی اشراف دارد به نقاط دیگر
به نظرم خیلی کار علمی لازم دارد...
پاسخ ها
علي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
همين گمانه زني هاي محل انتقال موجب خواهد شد كه رانت خواري شروع شده و منطقه مورد نظر هنوز چيزي نشده روز بروز گران و گرانتر شده و محل دادو ستد دلالان شود.
علی7844
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
1
3
با انتقال پایتخت موافقیم
اما با کارهای سطحی و بدون مطالعه مخالف
الحمدلله چیزی که داریم متخصص و کارشناس
نظرات باید اخذ بشوند و محاسن و معایب استخراج شده و با یک تحلیل منطقی تصمیم گیری شود.
مثال:: نه اینکه بخاطر تهران بودن، اعتبار و بودجه عمرانی خوزستان کاهش داده بشه ، کارخانه فولاد خوزستان فروخته بشه ... و در محل آزاد راه تهران شمال و مترو تهران هزینه بشه
بعد از کلی خسارت به خوزستان که تلفات جاده ای زبان زد همه شده با تصمیم احساسی بخاطر آلودگی بیش از حد تهران گزینه جابجایی پایتخت مطرح بشه

لطفا در شرایط منطقی تصمیم بگیرید نه احساسی
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
3
2
به علل زير بنده مخالفم:
1- تا زماني كه كشور در تحريم ناجوانمردانه قراردارد سخن گفتن و اقدام در مرد انتقال پايتخت نتجه بخش نخواهد بود.
2- با كدام بودجه و اعتبار و با هدايت كدوم مسئول توانمندرا مي خواهند اين كار رو بكنند.
هنوز دولت سرگرم سياه نمايي بوده و سعي دارد مشكلات جاري را سرو سامان بدهد ملي روز بروز فشار قتصادي بر مردم فشار مي آورد.
3- تصور نمي كنم با انتقال پايتخت مشكل ترافيك و آلودگي تهران حل شود.
4- حتما بعداز تهران نوبت تبريز،اصفهان ،اهواز،اراك و ... است كه بايد به جاي ديگر منتقل شود جل الخالق در اين گيرو داركه كمر مردم زير بار مشكلات جاري خم شده
مسئولين در چه فكري اند.
5- آيا مطرح كردن اين موضوع موجب اين نشده و نخواهد شد كه مسئولين فرصت طلب و بهانه تراش تنها راه حل مشكلات تهران را انتقال پايتخت عنوان نموده و دست از تلاش،تفكر و برنامه ريزي براي حل مشكلات مردم و تهران بردارند؟
6- براي ملت شريف و مقاوممان ،با اين نمايندگان و مسئوليني كه داريم از در گاه خداوند متعال طلب كمك و ياري مي نمايم والسلام.
پاسخ ها
ناشناس
| CANADA
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
?....
ناشناس
|
CANADA
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
1
0
باید از دولت تمرکززدائی شود اما نه به این صورت که انتقال پایتخت باشد بلکه بایدمملکت بصورت ایالتی ومنطقه ائی اداره شود وکل کشور به8 منطقه تقسیم واختیارات تام به هرمنطقه داده شود درآن صورت پایتخت هم از فشار تمرکزادارات ووزارتخانه ها راحت میشود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
2
1
با سلام: ابتدا باید مقدمه ای را عرض کنم ، به نظر بنده با توجه به فرسایش شدید خاکها و افزایش بیابان زایی برای شهرسازی نباید از زمینهای مرغوب و حاصلخیز استفاده شود،لذا جهت انتقال پایتخت باید در منطقه ای بین تهران و قم و یا قم و اصفهان زمین بایر و مناسبی را که از همه نظر مطالعه شده باشد در نظر گرفته و ابتدا تمام زیر ساختهای انتقال انرژی ، ارتباطی ، حمل و نقل ریلی ،دولت الکترونیک ،دفع فاضلاب ،فرودگاه ، پناهگاه در آن ایجاد شده و سپس با یک طراحی مهندسی پیشرفته بر پایه ارتباط الکترونیکی و انتقال دیتا ، ساختمان وزارتخانه های مختلف ، مجلس شورای اسلامی،نهاد ریاست جمهوری،قوه قضاییه،سازمانها و نهادهای مختلف ، بیت رهبری و غیره مطابق معماری اسلامی ساخته شده و طی یک پروسه پنج الی ده ساله به تدریج ساخته شده به نحوی که درون این شهر نیاز به وجود هیچ گونه وسیله نقلیه شخصی و عمومی سبک نباشد و صد درصد کارها با ارتباطات الکترونیکی و اتوماسیون اداری انجام شده و کار ارباب رجوع در کوتاهترین زمان و با کمترین جابجایی راه افتاده و در این شهر از هیچ گونه انرژی فسیلی و تجدید ناپذیر استفاده نشود. در پیرامون این شهر تا مسافت پنجاه الی صد کیلومتری اجازه ساخت هیچ گونه ساخت و سازی داده نشود و منازل سازمانی نیز بر اساس استانداردهای تعریف شده در شهرکی در مجاورت همان شهر طراحی و ساخته شود و هم زمان با آن فضای سبز و سایر فاکتورهای زیست محیطی نیز ایجاد شده و سپس نسبت به انتقال پایتخت به آن شهر اقدام شود. با نظر این دوست عزیز موافقم
بده بسون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
7
0
بیارنش اصفهان
علی
|
-
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
1
1
مافقم به شرطی که ازمهندسان خارجی برای طراحی وساخت استفاده شود.ومثل میدانهانشودکه چندین بارتخریب شود
فاطمه
|
-
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
1
0
موافقم
علی اصغر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
2
2
الگوی شبه مدرنتیه شکست خورده باید دنبال طراحی الگوی شهر اسلامی برای کل مملکت بود.
انسان
|
-
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
1
1
با سلام

اولا ما شاه نداریم که تخت داشته باشه چه برسه به پای تخت.

ثانیا احتمالا آقایون برای اینکه هر هفته مجبور نشن این چند ساعت را تاشمال برن احتمال فراوان پایتخت یکی از شهر های شمالی است با یه تیر 5 ، 6 تا نشون میزنن.

احتیاجی نیست همه ارگانها به یکجایی به نام پایتخت بروند بهترین کار پخش ارگانها به استانهای مجاور تهران است.چون همه برن یجا باز هم همین دردسرها رو داریم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
1
2
انتقال پایتخت شده برا نمایندگان محترم مجلس نون و آب
تهراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
3
4
همدان براي پايتختي خوبه و جاهاي ديدني خوبي هم داره .
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
0
1
بله ولي نمي توانند
ياد ندارند فقط حرف ميزنند
هواسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
1
1
خیر چون عملا با وضعیت ایران امکان پذیر نیست هزینه فوق العاده زیادی دارد وکشور را ورشکست می کند ضمنا به هر کجا منتقل شود انجا نیز دچار ترافیک و الودگی هوا می شود در کل معلوم نیست چرا مجلس برای حل یک مشکل دنبال راهکاری است که عملی نیست سنگ بزرگ نشانه نزدن است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
4
2
بااحداث ازاد راه تهران-شمال برترین گزینه شهر پایتخت در غرب مازندران است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
1
0
هزینه زیادی داره و بهتره بگم غیر ممکنه، مردمو به دردسر میندازه،اینجاس که شاعر میگه برادرِ من، عطایش را به لقایش ببخش
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
1
2
مخالفم. تنها راهکار اینه وزارتخانه های مختلف به استانهای مادر خود منتقل بشن و کارخانجات حواشی تهران هم کم بشه.
مثلا وزارت نفت بره خوزستان، وزارت کشاورزی بره مازندران، شیلات بره شمال و جنوب، گردشگری و محیط زیست گیلان
پادگانهای نیروی دریایی برن جنوب یا شمال و.....
رضا
|
GERMANY
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
0
0
نه من موافق نيستم
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
0
0
موافق به دلیل اینکه تمام سرمایه های کشور سر شهری دارد خرج می شود که هیچ جای پیشرفتی ندارد و پیشینه تاریخی نسبت به شهرهای دیگر ندارد و هزینه های گزاف صرف این شهر م... می شود وهیچ آینده ای ندارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
0
0
نگهداری پایتخت هزینه ای بیشتر از انتقال ان خواهد داشت اما تا زمانی که املاک اشراف فروخته نشود واشراف املاک دیگری در محل پایتخت جدید نخرند انتقالی رخ نمی دهد . چون مدیران اشراف فقط بفکر جیب خود هستند
1234
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
0
0
مخالفم
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
3
1
موافق بهترین گزینه پایتخت شیراز شهر پارس و شهر کورش و مهد تمدن ایرانی است
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
1
1
بله
طاهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
1
0
با انتقال پایتخت اقتصادی موافقم
علی کیاپاشا
|
-
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
0
0
با سلام

کدام قانون اجرایی شده است تا این قانون اجرایی شوذ
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
0
0
خوب نيست
اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
0
0
مثبت باید انتقال یابدچون اگر این کار نشود یک فاجعه انسانی قرن میشود
محمد
|
-
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
0
0
نه خواهشا طرحهاي ...ندين اگه عاقل باشند مسئولان راه حل الودگي خيلي ساده مردم رو الاف ....نمايندگان بيسواد نكنيد دولت هم كه برنامه ي نداره الا بختكي رو كار اوده
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
1
0
بله موافقم
شهرهایی دارای زیرساخت
مثلا اراک پایتخت اقتصادی شود
اصفهان پایتخت فرهنگی ایران
مشهد پایتخت معنوی
تهران و اهواز پایتخت سیاسی
پاسخ ها
سیدزنجانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
سلام.
وزنجان پایتخت مذهبی
رضا نظری فرمند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
0
1
موافقم عزیز برادر. خفه شدیم تو این خراب شده!
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
0
0
بله تغییرداده شود هم رو ی مسکن تاثیر مثبت می گذارد قیمتهای نجومی می اید پایین میگن تهران مرکز این خود توهم زاست هم این همه جمعیت متمرکز نمی شوند اونجا که مشکل ساز شود و از طرفی بعلت خطر زلزله از فاجعه جلوگیری می شود
mha3131
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
0
0
انتقال تهران به شهر دیگری غیر ممکن است زیرا این کار مشکل مردم ودولت را صد برابر بیشتر خواهد کرد ..آنهکه این فکر را در سر دارند در خواب ناز بسر می برند .
محمد
|
UNITED STATES
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
0
0
عمرا" نتونن.البته اگر عاملان گرانی زمین درتهران یاهمان زمین خواران رابه پایتخت جدید ببرند موفق میشن.
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
1
0
خيرموافق نيستم اين مملكت فقير شده اينها كه ميگويند پايتخت تغيير افراد بي درد هستند تغيير محل پايتخت هزينه زيادي بدوش اين مردم بدبخت دارداولين ان گراني است
متفکر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
0
اینکه به فکر حل مشکلات مملکت هستند فی نفسه خوبه ولی چرا پایتخت !
مثلا اول باید یک دکه روزنامه فروشی را جابجا کرد بعد تمرکز مثلا 10 تا بانک را از مرکز شهر بگیرند مثل تجربیات موفق به جابجایی بعضی از اصناف وخلاصه یه روزی هم به آقای وزیر بگن به جای اینکه بروید زعفرانیه - تشیف ببرید مثلا شهر جدید پرند بعد اگه آنوقت ترش نکرد و ناسزا نگفت که شان نظام جمهوری اسلامی و کارگزاران آن این نیست که بروند در پرند زندگی کنند باور کنید که طرحهای خیلی بزرگتر از این هم اجرا خواهد شد
Mohammad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
0
نه.خیلی هم فکر م...
Mohammad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
1
0
نه.خیلی هم فکر مزخرفیه
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
0
خیر.....هر چه پول مملکته خرج تهرون کردند و حالا دوباره خرج تراشی دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
علي 2
|
-
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
0
0
معايب تهران : جمعيت زياد ، كمربند زلزله ، ترافيك ، آلودگي ، مفاسد زياد ، زيرساختهاي فرسوده است كه بايد رفع شود در مدت تقريبي 10 سال مثل شهر لندن ، و انتقال پايتخت 20 سال و با هزينه بسيار زياد و بهم ريختگي اوضاع روبرو مي شود
افسانه عاملی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
0
0
خیر من موافق نیستم چون انتقال پایتخت فایده ای نداره باید فکری به حال آلودگی هوا بکنند
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
0
0
من با انتقال پیتخت اداری به یکی از شهرهای جدید شرکت عمران در مرکزایران مانند استان اصفهان موافق هستم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار