کد خبر: 626684
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
سرما در سوریه جان کودکان بسیاری را گرفته است
سرما در سوریه جان کودکان بسیاری را گرفته است و تشکل‌های مردم نهاد فعال در عرصه جهان اسلام کمپین جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سوریه‎ در دهه آخر صفر را راه‌اندازی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ​فارس​، سرمای کم سابقه امسال منطقه خاورمیانه هم گویا به جنگ مردم بی پناه سوریه آمده است و طی روزهای گذشته روزی نیست که یک یا چند کودک سوری ساکن در اردوگاه های مرزی یا خارجی این کشور به دلیل شدت سرما تلف نشوند.

والری آموس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه که اخیرا به منظور بررسی اوضاع انسانی به سوریه رفته است روز گذشته نسبت به وقوع بدترین بحران انسانی جهان معاصر در سوریه هشدار داد.

گزارش‌ها حاکی است در اثر برف و سرما در بسیاری از اردوگاه‌های آوارگان سوری در لبنان و ترکیه و مناطق مرزی و حائل در مرز سوریه و ترکیه روزانه چندین نفر به‌ویژه کودکان خردسال یخ زده و می‌میرند.

با توجه به چنین وضعیتی «مرکز بین‌المللی فردایی بهتر» با همکاری «اتحادیه بین‌المللی امت واحده» و سایر تشکل‌های مردم‌نهاد که از سوی دانشجویان فعال در عرصه جهان اسلام فعالیت می‌کنند بر اساس مبانی انسانی و اعتقادی اسلامی تصمیم گرفته تا اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای امدادرسانی به آوارگان و جنگ‌زدگان در سرمای سوریه کند.

این کمک‌ها در دهه آخر ماه صفر و هم زمان با​ روزهای عزاداری ​اربعین حسینی و نیز ایام 28 و 29 صفر جمع آوری خواهد شد و با استفاده از مبالغ نقدی جمع‌آوری شده پتو، لباس گرم و بسته‌های غذایی تهیه و با همکاری نهادهای ایرانی به دست آوارگان خواهد رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار