کد خبر: 624733
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
حیدر مصلحی در واکنش به اظهار نظر عجیب وزیر امور خارجه درباره اضمحلال توان دفاعی کشور پس از اصابت اولین بمب آمریکا، وی را به نفهمی متهم کرد.
حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات به اظهار نظر تامل برانگیز وزیر امورخارجه در دانشگاه تهران واکنش تندی نشان داد.

محمد جواد ظریف چندی پیش در دانشگاه تهران گفته بود: «آیا فکر کردید آمریکا که می تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می ترسد؟ آیا واقعا به خاطر قدرت نظامی، آمریکا جلو نمی آید؟ بر اساس کدام سند فکر می کنید آمریکا می تواند به اطلاعات نظامی ما دست پیدا کند؟»

اظهارنظر تامل برانگیز محمد جواد ظریف با واکنش های گسترده ای مواجه شده است.

حیدر مصلحی در واکنش به این اظهار نظرِ محمد جواد ظریف، گفته است: «امروزه برخی‌ها در دانشگاه‌ها می‌گویند آمریکا در مدت 10 دقیقه می‌تواند تشکیلات نظام و هسته‌ای ما را از بین ببرد و این موضوع نشان‌دهنده نفهمی آنهاست و برای این افراد زود است که قدرت نظامی ایران را بشناسند.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۹
پویا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
2
13
اگه ممکنه یه گزارش از سخنرانی ظریف تو دانشگاه تهران منتشر کنید تا ببینیم آقای دیپلماسی دیگه چیا گفته.
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
4
12
عجب وزیری ! عجب اموری! عجب خارجه ای!
وعلی الایران والسلام با این وزیراش
mohammad ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
1
11
منم درخواست اقا پویا رو دارم
دانشجوی کارشناسی ارشد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
3
8
حیدر جون دمت گرم
ایول ، خوب زدی توی...
آخه یکی نیست بگه
آقای ... تو اینقدر دلبسته ی اونایی
خب میرفتی وزیر امور خارجه ی
اونا(آمریکایی ها ) میشدی
arian
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
11
3
بعنوان دکتر متخصص بین الملل - یک دانشگاهی و نیز متخصص در امور بین الملل در سخنرانی جناب آقای دکتر ظریف حضور داشتم.
ضمنا بعنوان مشاور وزارت دفاع در سالهای گذشته می خواهم بگویم :

برداشت درستی از سخنان جناب دکتر ظریف نداشتید و ادبیات تان نیز خود بهتر می دانید درست نیست.

هر چند دکتر ظریف در تکمله صحبت خود توضیح دادندمنظورشان دقیقا چیست.

منظور دکتر ظریف این بود ک در عمل، اگر آمریکا بخواهد از جنگ افزارهای مدرن خود استفاده کند ایران توان مقابله ندارد، چنانکه دو دهه پیش شاهد نابودی عراق، فروپاشی یوگوسلاوی، و قبل تر انهدام و سازش ژاپن بودیم. همگی این موارد کمتر از دو هفته انجام شده است.

پرسش ژرف دکتر ظریف این بود ک چرا آمریکا ب دلیل قدرت سخت افزارانه، آماده مذاکره و حتی امتیازدهی ب ایران است. شکی نیست همانطور ک ایشان گفتند، رهبری مقاوم و جان بر کف، حجت را بر آمریکاییان تمام کرد ک ایران بر اساس شعار امام حسین (ع) زندگی با ذلت را نمی پذیرد و آماده شهادت است. این در حالی است ک هر سه رهبر کشورهای یادشده آماده سازش بودند و تسلیم شدند.

پس آمریکا دید یا باید ایران را نابود کند و یا باید بازی برد -بردی را با آن داشته باشد.

نابودی ایران نفع مطلقی برای رقیبان منطقه ای مانند اسرائیل و تا حدی عربستان و غیره دارد. اما نفع مطلق برای آمریکا، انگلیس، فرانسه و بویژه آلمان ندارد. حتی چین نیز تمایلی در نابودی کامل ایران ب دلایلی ندارد.
پس غربیها در پی آن شدند تا از بودن ایران آنهم در مسیری هماهنگ با آنان سود ببرند، طبعا این همان پاداش سالها مقاومت رهبری و مردم است ب شرطی اینکه درست استفاده شود. و بتوانیم امتیازات درخوری چنانکه تاکنون گرفتیم را بازهم بگیریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
پس به اين اوصاف ما حتما بايد بمب هسته اي داشته باشيم تا با سيستم نظامي دشمن برابر شويم!
زماني كه همه ي مردم ايران خواب بودند شن ها سربازان مجهز امريكايي را زمين گير كردند،‌آمريكاييها از پس شن هاي ايران اسلامي برنيامدند خواستند با مردمش بجنگند هشت سال جانشان درآمد و با ضربه ي مردم ايران مشت محكمي خوردند..
علی 7844
| Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
آقای متخصص بین الملل إإإ ببخشید دکترش یادم رفت .
اتفاقا امثال شما آقایون شناخت درستی از توان دفاعی کشور ندارید.
آمریکایی ها خودشون بهتر میدونن حمله به ایران بیشتر از آنچه که مکنه براشون سود داشته باشه ضرر داره - ممکنه بتونن سیلی به ایران بزنن اما در عوضش دندونهای اونها خرد خواهد شد. اونها اگه امکان نابودی ایران را داشتند لحظه ای درنگ نمی کردند. روزی نبوده که در این سو چند ساله تهدید نظامی رو عنوان نکنن اما نتوانستن .
توان بی نظیر دفاعی ایران حاصل تلاش بومی فرزندان انقلاب و حمایت مردمی ملت ایرانه و هراس اونها از این افزایش قدرت و مقبولیت مردمی منطقه ای و جهانیه

بازی برد برد چه صیغه ای دیگه !!
اونا اجازه برد را به ایران نمیدن و نمی تونن اونرو تحمل کنند در ژنو2 مجبور شدن توافقنامه امضا کنن - امریکایی ها الان در موضع ضعف بین الملل قرار دارن
ما که به آینده مذاکرات خوشبین نیستیم
چون مشکل اساسی اونا با اصل انقلاب اسلامیه و تهدید ، تحریم ، سیاه نمایی همه اقداماتیه که برای کند کردن سرعت پیشرفت ایران بکار می برن
نمیخوام زحمت دوستان مذاکره کننده رو کم ارزش تلقی کنم ولی :
کدام سود را گرفتیم؟؟ دارایی های بلوکه شده ما رو بخاطر کوتاه آمدن از برخی حقوقمان بخودمان برگردوندن !! این خیلی جای خوشحالی داره ؟؟

مثل اینه که شما یک زمین کشاورزی داشته باشی یکی بیاد بگه حق نداری در این زمین کشت کنی و آب مزرعه شما رو قطع کنه بعد تازه بری باهاش مذاکره کنی که با شرط و شروطی فقط بعضی چیزا رو کشت کنی اونم در بعضی از قسمت های زمین خودت!!

عزیز دل بابا ... غربی ها تا اونجا که بتونن اجازه پیشرفت را به ایران اسلامی نخواهند داد
یکدفعه بهانش محور تروریسم بودن ایرانه ، یکدفعه تبعیض علیه زنان ، یکدفعه آزادی ، حالا هم هسته ای اگه این مسئله هم حل بشه چیز دیگه ای علم می کنند. تا ایران را ب حاشیه ببرن انرژی اونرو صرف کنن و سرعت رشد و پیشرفت ایران رو متوقف یا کند کنن.

و در این میان یکی از علت های اساسی عدم کامیابی آنها توان دفاعی کشور ماست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
در فضاي مجازي هر كس مي تونه دكتر كه سهله، پروفسور باشه !!!
مجيد
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
آقاي دكتر :
رهبري انقلاب فرمودند : اگر از دشمن غلطي سر بزند ، در هر سطحي كه باشد ، جمهوري اسلامي در همان سطح پاسخ دشمن را خواهد داد.
در جاي ديگر : تل آويو و حيفا را با خاك يكسان خواهد كرد و....
اگر كسي غير اين بگويد يا ترسيده ، يا مغرض است و يا اطّلاعات دقيقي ندارد .
به نظرم شما هم برداشت درستي نه از سخنان رهبري و نه از روابط بين الملل داريد ، از يك دكتر بعيد است كه نداند ،‌ ديپلماسي در دنباله ميليتاري موفّق مي شود .
arian
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
10
3
بعنوان دکتر متخصص بین الملل - یک دانشگاهی و نیز متخصص در امور بین الملل در سخنرانی جناب آقای دکتر ظریف حضور داشتم.
ضمنا بعنوان مشاور وزارت دفاع در سالهای گذشته می خواهم بگویم :

برداشت درستی از سخنان جناب دکتر ظریف نداشتید و ادبیات تان نیز خود بهتر می دانید درست نیست.

هر چند دکتر ظریف در تکمله صحبت خود توضیح دادندمنظورشان دقیقا چیست.

منظور دکتر ظریف این بود ک در عمل، اگر آمریکا بخواهد از جنگ افزارهای مدرن خود استفاده کند ایران توان مقابله ندارد، چنانکه دو دهه پیش شاهد نابودی عراق، فروپاشی یوگوسلاوی، و قبل تر انهدام و سازش ژاپن بودیم. همگی این موارد کمتر از دو هفته انجام شده است.

پرسش ژرف دکتر ظریف این بود ک چرا آمریکا ب دلیل قدرت سخت افزارانه، آماده مذاکره و حتی امتیازدهی ب ایران است. شکی نیست همانطور ک ایشان گفتند، رهبری مقاوم و جان بر کف، حجت را بر آمریکاییان تمام کرد ک ایران بر اساس شعار امام حسین (ع) زندگی با ذلت را نمی پذیرد و آماده شهادت است. این در حالی است ک هر سه رهبر کشورهای یادشده آماده سازش بودند و تسلیم شدند.

پس آمریکا دید یا باید ایران را نابود کند و یا باید بازی برد -بردی را با آن داشته باشد.

نابودی ایران نفع مطلقی برای رقیبان منطقه ای مانند اسرائیل و تا حدی عربستان و غیره دارد. اما نفع مطلق برای آمریکا، انگلیس، فرانسه و بویژه آلمان ندارد. حتی چین نیز تمایلی در نابودی کامل ایران ب دلایلی ندارد.
پس غربیها در پی آن شدند تا از بودن ایران آنهم در مسیری هماهنگ با آنان سود ببرند، طبعا این همان پاداش سالها مقاومت رهبری و مردم است ب شرطی اینکه درست استفاده شود. و بتوانیم امتیازات درخوری چنانکه تاکنون گرفتیم را بازهم بگیریم.
دانشجوی کارشناسی ارشدانقلابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
0
14
بنده هم بعنوان یه دانشجوی ارشد که رشته تحصیلیم بی ارتباط با این مسائل نیست متوجه قضایا هستم
بذار با یه جمله از علمدار انقلاب ؛ مقام معظم رهبری شروع کنم:
".....این درست است که نباید دشمن را دست کم گرفت
ولی
آیا این درست است که خودمان را دست کم بگیریم؟!!!!!......"
ببین برادر من،
آنچه که شما اسمش را پرسش ژرف
گداشته اید که
آقای ظریف مطرح کرده اند!!!
مدتهاست خود ایالات متحده و اسرائیل و دیگران پاسخ آن را در جنگ 33 روزه لبنان با تمام وجود درک کردند( چراکه تنها چندهزار جوان شیعه ی با غیرت ابهت ارتش شماره ی یک منطقه را زیر علامت سوال بردند!)
ایشان میخواسته بگوید که : قدرت ایران بخاطر جوانان و شهدای آن و آرمان هایش است و....
اما عزیز دل من ،
در حالی که تمامی شواهد و قرائن نشان از پیشرفت حیرت انگیز ایران در زمینه های علمی و بخصوص صنعت دفاعی ما دارد و دشمنان ما به آن اقرار دارند
( که شاید بارزترین آن سالم نشاندن پهبادRQ170 و مهندسی معکوس آن و نیز دستیابی به اطلاعات آن باشد که لازم است بگویم بنا به نظر کارشناسان صنایع هوافضای وزارت دفاع تجربه ی بیش از 50 سال صنعت هواپیمایی ایالات متحده پشت این پهباد غول پیکر قرار دارد و فناوری ساخت آن در هیچ کشوری وجود ندارد )
و در حالی که قریب بالتفاق کارشناسان نظامی به غیر قابل تصور بودن پیشرفت های نظامی جمهوری اسلامی اذعان دارند( باز برای یادآوری میگویم که
تنها سامانه ی موشکی فجر 5 که شاید جزء فناوری های اولیه ی ما باشد توانست گنبد آهنین اسرائیل(آمریکا+اسرائیل) را به زانو دربیاورد)
شمایی که میگی دکتر و متخصص بین المللی و امور دفاعی هستی!!
به بنده بفرمایید این سخنان آقای ظریف بعنوان
علی ترین مقام وزارت خارجه ، بر چه اساسی است؟!!!
بهتر بگم :
بجای آنکه ما تواناییهای نظامی مان را به وزیر خارجه یجمهوری اسلامی ایران ثابت کنیم ،
ایشان بیاید و ادعایی را که کرده است
و گفته که : آمریکا از توان نظامی ما نمیترسد برای ما ثابت کند؟!!!
(شاید به ایشان خلال مذاکرات ژنوگوشه ایی از توانایی های ایالات متحده را نشان داده باشند که ما بی اطلاعیم!!!!!)
وبازهم شما که متخصص امور دفاعی هستید بگید : آیا درست است برای تفهیم یک موضوع(تفکر عاشورایی جوانان ما) ،
اصل و اساس موضوع دیگری ( توان نظامی ما)
را از بنیان بزنیم؟!!
به نظر شما این کار هیچ تاثیری روی خودباوری جوانان ما حتی در زمینه های دیگر ندارد؟!!
حاشا و کذا .....
جناب متخصص امور دفاعی ،
البته که قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران به ادوات و تجهیزات آن نیست بلکه به تفکر عاشورایی آن است
اماحتما شما میدانید که بر اساس ساده ترین قواعد نظامی ؛ در یک معرکه ی نبرد حتی اگر دستان شما هم خالیست باز هم باید از بو بردن دشمن جلوگیری کنید
نه اینکه خودتان دستانتان را بالا برده و اعلام کنید ما چیزی در بساط نداریم!!!!
جدای از همه ی این مباحث به نظرم این سخنان دکتر ظریف از عمق تفکر ایشان نشات میگیرد که ایشان بعنوان وزیر خارجه ی ما ، به توان نظامی ما ایمان ندارد؟!!!!
و این یعنی یکی از برگهای برنده ی 5+1 در مذاکرات!!!!
ولازم میدانم که به شما یاداوری کنم شما نبایست جمهوری اسلامی ایران را نه تنها با عراق و یوگوسلاوی و... مقایسه کنید بلکه با خود آمریکا هم نباید...
حالا اگر قانع نشدید یا جوابی دارید بنویسید تا خوانندگان محترم هم استفاده کنند.
دانشجوی کارشناسی ارشدانقلابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
0
9
بنده هم بعنوان یه دانشجوی ارشد که رشته تحصیلیم بی ارتباط با این مسائل نیست متوجه قضایا هستم
بذار با یه جمله از علمدار انقلاب ؛ مقام معظم رهبری شروع کنم:
".....این درست است که نباید دشمن را دست کم گرفت
ولی
آیا این درست است که خودمان را دست کم بگیریم؟!!!!!......"
ببین برادر من،
آنچه که شما اسمش را پرسش ژرف
گداشته اید که
آقای ظریف مطرح کرده اند!!!
مدتهاست خود ایالات متحده و اسرائیل و دیگران پاسخ آن را در جنگ 33 روزه لبنان با تمام وجود درک کردند( چراکه تنها چندهزار جوان شیعه ی با غیرت ابهت ارتش شماره ی یک منطقه را زیر علامت سوال بردند!)
ایشان میخواسته بگوید که : قدرت ایران بخاطر جوانان و شهدای آن و آرمان هایش است و....
اما عزیز دل من ،
در حالی که تمامی شواهد و قرائن نشان از پیشرفت حیرت انگیز ایران در زمینه های علمی و بخصوص صنعت دفاعی ما دارد و دشمنان ما به آن اقرار دارند
( که شاید بارزترین آن سالم نشاندن پهبادRQ170 و مهندسی معکوس آن و نیز دستیابی به اطلاعات آن باشد که لازم است بگویم بنا به نظر کارشناسان صنایع هوافضای وزارت دفاع تجربه ی بیش از 50 سال صنعت هواپیمایی ایالات متحده پشت این پهباد غول پیکر قرار دارد و فناوری ساخت آن در هیچ کشوری وجود ندارد )
و در حالی که قریب بالتفاق کارشناسان نظامی به غیر قابل تصور بودن پیشرفت های نظامی جمهوری اسلامی اذعان دارند( باز برای یادآوری میگویم که
تنها سامانه ی موشکی فجر 5 که شاید جزء فناوری های اولیه ی ما باشد توانست گنبد آهنین اسرائیل(آمریکا+اسرائیل) را به زانو دربیاورد)
شمایی که میگی دکتر و متخصص بین المللی و امور دفاعی هستی!!
به بنده بفرمایید این سخنان آقای ظریف بعنوان
علی ترین مقام وزارت خارجه ، بر چه اساسی است؟!!!
بهتر بگم :
بجای آنکه ما تواناییهای نظامی مان را به وزیر خارجه یجمهوری اسلامی ایران ثابت کنیم ،
ایشان بیاید و ادعایی را که کرده است
و گفته که : آمریکا از توان نظامی ما نمیترسد برای ما ثابت کند؟!!!
(شاید به ایشان خلال مذاکرات ژنوگوشه ایی از توانایی های ایالات متحده را نشان داده باشند که ما بی اطلاعیم!!!!!)
وبازهم شما که متخصص امور دفاعی هستید بگید : آیا درست است برای تفهیم یک موضوع(تفکر عاشورایی جوانان ما) ،
اصل و اساس موضوع دیگری ( توان نظامی ما)
را از بنیان بزنیم؟!!
به نظر شما این کار هیچ تاثیری روی خودباوری جوانان ما حتی در زمینه های دیگر ندارد؟!!
حاشا و کذا .....
جناب متخصص امور دفاعی ،
البته که قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران به ادوات و تجهیزات آن نیست بلکه به تفکر عاشورایی آن است
اماحتما شما میدانید که بر اساس ساده ترین قواعد نظامی ؛ در یک معرکه ی نبرد حتی اگر دستان شما هم خالیست باز هم باید از بو بردن دشمن جلوگیری کنید
نه اینکه خودتان دستانتان را بالا برده و اعلام کنید ما چیزی در بساط نداریم!!!!
جدای از همه ی این مباحث به نظرم این سخنان دکتر ظریف از عمق تفکر ایشان نشات میگیرد که ایشان بعنوان وزیر خارجه ی ما ، به توان نظامی ما ایمان ندارد؟!!!!
و این یعنی یکی از برگهای برنده ی 5+1 در مذاکرات!!!!
ولازم میدانم که به شما یاداوری کنم شما نبایست جمهوری اسلامی ایران را نه تنها با عراق و یوگوسلاوی و... مقایسه کنید بلکه با خود آمریکا هم نباید...
حالا اگر قانع نشدید یا جوابی دارید بنویسید تا خوانندگان محترم هم استفاده کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
5
1
چرادوباردوبارمسئول سایت کاربرنفهمیده پیامش رفته یا نه دوباره فرستاده توکه دیدی پیامش رسیده چرادوباره منتشرکردی ترسیدی امارغیرقابل انتشارت بره بالا یاچشات البالوگیلاس میچینه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
خیلی ناراحتی اب بخور ولی حرفهایش برای دومین بار خودن می ارزید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
0
11
اقای دکتر متخصص بین الملل - یک دانشگاهی و نیز متخصص در امور بین الملل استدلال ...کردی بذارمن برات استدلال کنم امریکادید20 واندی سال پیش که ایران نه نیروی نظامی ونه امکانات الان رانداشت 8سال جلوی 40 تاکشوروایستادحالاکه همه چیزش چندین برابرشده اصلانمیشه به جنگ فکرکرد اره دکترجان همه چیزکه بمب اتم نیست اگه خودفروخته های داخلی ایمان واقتصادمردم روهدف قرارندن امریکاکه هیچ بزرگترازامریکاهم نمیتونه هیچ غلطی بکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
0
4
قربون آقابرم که همشون(سایر مسولین کشور) پشت ایشون قایم شدن و اظهارات شجاعانه می کنن والا از خودشون چیزی ندارن.براهمین یه جاهایی اینجوری سوتی میدن!!!
مهدي
|
United States
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
9
1
دكتر جان براي كي اين توضيحات رو ميدي افرادي كه اين كج فهمي ها رو از اظهارات دكتر ظريف كردن كه خودتون مي دونين ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
نه براي اونايي كه تو آمريكا نشستن دارن ع... و كبابشونو مي خورن.
تگرگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
1
9
خب بعضی‌ها نفهمند دیگه! آمریکا اگه غلطی می‌تونست بکنه، یک لحظه هم صبر نمی‌کرد! بفهم نفهم!
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
0
4
زنده باد .....
دمت گرم دانشجوی انقلابی....
منم با تمام حرفات موافقم...
آقا جان کار سرهنگ ها رو به خودشون واگذار کنید؟!...
آخه دیپلمات رو چه به اظهار نظر نظامی!!!
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
0
2
زنده باد .....
دمت گرم دانشجوی انقلابی....
منم با تمام حرفات موافقم...
آقا جان کار سرهنگ ها رو به خودشون واگذار کنید؟!...
آخه دیپلمات رو چه به اظهار نظر نظامی!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
0
2
با سلام به دوستان
من تخصصی در زمینه ی نظامی ندارم اما از بیرون که به قضیه نگاه میکنم میبینم که این جوون دانشجوی ما راست میگه این چه اظهار نظر غیر مسئولانه ای بود که این ذیپلمات ما کرد؟!!!
به نظرم این حرف ایشان نشان داد که حتی در زمینه ی دیپلماتیک و دیپلماسی هم ، ایشان کار کشته و چابک نیستند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
0
4
از قدیم گفتند که اگر از dog فرار کردی میذاره دنبالت تا گازت نگیره ولت نمی کنه ولی اگه جلوی dog در اومدی و فرار نکردی dog سر جاش می ایسته و اگه بطرفش برگردی اینبار dog فرار می کنه
آقای وزیر قشنگ
نظام امریکا دقیقاٌ همون dog اس
از خدا بترس این دنیا فانیه fواقعاٌ بترس
خوش غیرت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
0
3
دمه همه ی اینوریا گرم
آقایون اونوری(اون طرف آبی) یکم به خودتون بیاین
تا کی ذلت ...
تا کی زیر یوغ جنایتکار رفتن؟!!
تا کی با سکه های یزیدیان حال کردن؟!!!
علی 7844
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
0
2
اتفاقا امثال شما آقایون شناخت درستی از توان دفاعی کشور ندارید.
آمریکایی ها خودشون بهتر میدونن حمله به ایران بیشتر از آنچه که مکنه براشون سود داشته باشه ضرر داره - ممکنه بتونن سیلی به ایران بزنن اما در عوضش دندونهای اونها خرد خواهد شد. اونها اگه امکان نابودی ایران را داشتند لحظه ای درنگ نمی کردند. روزی نبوده که در این سو چند ساله تهدید نظامی رو عنوان نکنن اما نتوانستن .
توان بی نظیر دفاعی ایران حاصل تلاش بومی فرزندان انقلاب و حمایت مردمی ملت ایرانه و هراس اونها از این افزایش قدرت و مقبولیت مردمی منطقه ای و جهانیه

بازی برد برد چه صیغه ای دیگه !!
اونا اجازه برد را به ایران نمیدن و نمی تونن اونرو تحمل کنند در ژنو2 مجبور شدن توافقنامه امضا کنن - امریکایی ها الان در موضع ضعف بین الملل قرار دارن
ما که به آینده مذاکرات خوشبین نیستیم
چون مشکل اساسی اونا با اصل انقلاب اسلامیه و تهدید ، تحریم ، سیاه نمایی همه اقداماتیه که برای کند کردن سرعت پیشرفت ایران بکار می برن
نمیخوام زحمت دوستان مذاکره کننده رو کم ارزش تلقی کنم ولی :
کدام سود را گرفتیم؟؟ دارایی های بلوکه شده ما رو بخاطر کوتاه آمدن از برخی حقوقمان بخودمان برگردوندن !! این خیلی جای خوشحالی داره ؟؟

مثل اینه که شما یک زمین کشاورزی داشته باشی یکی بیاد بگه حق نداری در این زمین کشت کنی و آب مزرعه شما رو قطع کنه بعد تازه بری باهاش مذاکره کنی که با شرط و شروطی فقط بعضی چیزا رو کشت کنی اونم در بعضی از قسمت های زمین خودت!!

غربی ها تا اونجا که بتونن اجازه پیشرفت را به ایران اسلامی نخواهند داد
یکدفعه بهانش محور تروریسم بودن ایرانه ، یکدفعه تبعیض علیه زنان ، یکدفعه آزادی ، حالا هم هسته ای اگه این مسئله هم حل بشه چیز دیگه ای علم می کنند. تا ایران را ب حاشیه ببرن انرژی اونرو صرف کنن و سرعت رشد و پیشرفت ایران رو متوقف یا کند کنن.

و در این میان یکی از علت های اساسی عدم کامیابی آنها توان دفاعی کشور ماست
حالا میشه فهمید توان دفاعی دفاعی ما چقدر است
فرزانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
0
1
برو بابا تو اسمت ظریفه هنوز برای اضهار نظر کردن درباره ی بزرگا ظریفی
hasan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
0
0
دولت خیلی سوتی میده
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
0
ظریف جون اینقدر ترسو نباش
Mulberry Outlet
|
China
|
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
0
0
http://www.snusbutiken.co.ukMulberry Outlet
Mulberry Outlet http://www.snusbutiken.co.uk
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار