کد خبر: 623164
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۱
رئيس اتحاديه كشوري مشاوران املاك:‌
بازار مسكن تحت تاثير مذاكرات سياسي قرار گرفته و افرادي كه چندين ماه خانه‌هاي خود را براي گران فروختن خالي نگه داشته بودند حالا هر روز در حال ضرر بيشتري هستند
بازار مسكن تحت تاثير مذاكرات سياسي قرار گرفته و افرادي كه چندين ماه خانه‌هاي خود را براي گران فروختن خالي نگه داشته بودند حالا هر روز در حال ضرر بيشتري هستند. فضاي فعلي و دورنماي كلي از آينده نشان از ثبات بيشتر و حتي ادامه روند كاهشي قيمت مسكن است. بازار مسكن با روند فعلي بايد به سمت مصرف‌گرايي حركت كند تا دلالي و سودآوري، موضوعي كه دولت و كارشناسان و حتي مردم نيز به دنبال تحققش هستند. در همين‌باره دولت برنامه‌هاي خاصي براي كنترل بازار دارد.
مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن با اشاره به سياست‌هاي متنوع دولت براي بخش مسكن گفت: سياست‌هاي دولت براي اين بخش بسيار متنوع است و به‌طور قطع بازار مسكن با اين برنامه‌ها پويا خواهد شد.
سيد محمد پژمان در گفت‌وگو با تسنيم با اشاره به مطالعات گسترده دولت در حوزه مسكن افزود: در اين بخش دولت مي‌تواند در قالب بودجه سال 93 يا برنامه پنج ساله بعدي اعتباراتي را در نظر بگيرد تا دقيق‌تر عمل كرده و برنامه‌اي كه ارائه مي‌شود با يك پشتوانه و ضمانت اجرايي بالاسري انجام شود.  وي با اشاره به برنامه جامع مسكن تصريح كرد: سياست‌هاي متنوعي در قالب موضوع مسكن كشور در دستور كار قرار دارد، چه حوزه‌هايي كه در آن بخش‌خصوصي فعاليت كند و چه آن بخش‌هايي كه دولت مي‌خواهد حمايت كند يا اينكه مي‌خواهد خودش به‌طور مستقيم متولي باشد.  معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: برنامه مذكور از بعد بحث‌هاي مربوط به تكنولوژيكي، تامين منابع و از بعد تامين زمين برنامه بسيار جامعي است كه در نهايت كاملاً پويا و منعطف خواهد بود تا در واقع بتواند به‌طور دائم با تغيير اطلاعات و وضعيت‌ها در كشور خودش را به‌روز كند.  وي با تأكيد بر اينكه اگر اين كار انجام شود شاهد يك تحول در حوزه مسكن خواهيم بود، اظهار كرد: اين برنامه هم‌اكنون در جريان است و دوره‌هاي شش ماهه براي آن داريم، در مجموع اين طرح در اجرا چند مرحله‌اي خواهد بود.

  سوداگران مسكن به زودي پشيمان مي‌شوند
اما رئيس اتحاديه كشوري مشاوران املاك نيز معتقد است: در پي توافقات ايران با كشورهاي 5+1 شاهد رونق اقتصادي دركشور خواهيم بود و نتيجه آن كاهش قيمت مسكن است كه از ماه‌هاي اخير روند كاهشي و ثبات به خود گرفته است.
مصطفي قلي خسروي در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به مثبت بودن مذاكرات صورت گرفته در ژنو، بازار اقتصادي كشور را مثبت پيش‌بيني و اظهار كرد: سال آينده شاهد شكوفايي اقتصادي خواهيم بود.  وي افزود: كساني كه تاكنون خانه‌هاي خود را خالي نگه داشتند و منتظر افزايش قيمت‌ها و سودهاي كلان بودند در آينده نه چندان دور پشيمان مي‌شوند و متوجه اشتباه اقتصادي خود خواهند شد چراكه قيمت‌ها به ثبات نزديك مي‌شود.  قلي‌خسروي تصريح كرد: فعاليت 100 روزه دولت برنامه‌هاي اقتصادي كشور را نمايان كرد.
به گفته رئيس اتحاديه كشوري مشاوران املاك افرادي كه در نوسانات بازار اقتصادي به ويژه مسكن از آب گل‌آلود ماهي مي‌گرفتند اكنون با روشن شدن وضعيت اقتصادي كشور ديگر جايي براي مانور ندارند و به زودي بازارهاي  اقتصادي به ويژه مسكن با آرامش همراه مي‌شود.
وي معتقد است: طي دو، سه هفته آينده تاثيرات مثبت مذاكرات و بهبود شرايط بازار مسكن مشخص مي‌شود و از سال 93 بازار اقتصاد و مسكن بدون مشكل شكوفا خواهد شد.

  تحويل ۳۰۰۰ مسكن مهر فاز ۳ در دي‌ماه
در حوزه مسكن مهر كه اين روزها به محاق رفته نيز دولت فعلاً طرح توسعه‌اي برايش ندارد و تنها هدفش واگذاري واحدهاي در حال ساخت است. در همين باره نيز مدير عامل شركت عمران پرديس با اشاره به آغاز واگذاري پروژه‌هاي مسكن مهر فازهاي ۸ و ۱۱ اين شهر از بهار آينده، گفت: ۱۰۰۰ مسكن مهر ساخته شده فاز ۹ نيز به دليل نبود امكانات زيربنايي قابل واگذاري به متقاضيان نيست.  مهدي هدايت در گفت‌وگو با تسنيم تصريح كرد: در فاز 3 شهر پرديس 10 هزار واحد مسكن مهر ساخته شده كه تاكنون 7 هزار واحد آن به مردم تحويل شده و 3 هزار واحد بقيه نيز با تمام امكانات تا دي‌ماه به متقاضيان واگذار خواهد شد.  وي با اشاره به اينكه سه هزار واحد در فاز 9 در دست ساخت است، افزود: در حال حاضر 1000 واحد مسكن مهر اين فاز ساخته شده، اما به دليل نداشتن انشعابات آب، برق و گاز قابل واگذاري به متقاضيان نيست. تلاش مي‌كنيم مشكل اين تعداد واحد مسكوني را تا پايان سال برطرف كرده و آنها را به مردم تحويل دهيم.
وي با بيان اينكه تحويل 2000 واحد ديگر فاز 9 از شهريور سال آينده آغاز مي‌شود، گفت: به تدريج اين واحدها تا پايان سال آينده به متقاضيان واگذار خواهد شد.  مدير عامل شركت عمران پرديس با اشاره به اينكه افتتاح پروژه‌هاي فاز 8 نيز از بهار سال آينده آغاز مي‌شود و تا پايان سال 94 به اتمام مي‌رسد، اظهار كرد: تحويل واحدهاي مسكن مهر فاز 11 نيز از تحويل از سال آينده آغاز مي‌شود و اواسط سال 94 به پايان مي‌رسد.  به گفته هدايت، پروژه‌هاي در دست ساخت شركت كوزو (فاز 11) 6 ماه زودتر از پروژه‌هاي فاز 8 به متقاضيان تحويل خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار