کد خبر: 623161
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
فرشاد پیوس در گفت‌وگوي اختصاصي با «جوان آنلاين»
بازیکنان زیادی دعوت شده اند؛ اما قرار نیست همه بازی کنند.یعنی نمی شود که همه بازی کنند.از بین بازیکنان دعوت شده 20 الی 25 بازیکن انتخاب می شوند تا برابر ستارگان میلان به میدان بروند.
دنيا حيدری

بازگشت به استادیوم آزادی، بعد از 17 سال! این یک رویای شیرین است. برای او که خاطرات زیادی از این ورزشگاه دارد. از سکوهای پر از جمعیت آن. از روزهایی که نامش را فریاد می زدند. فرشاد آقای گل ... فرشاد آقای گل...

این آخرین چیزی است که از او در ذهن داریم. فرشاد آقای گل. مهاجمی که دفاع و دروازه حریف را زیر و رو می کرد. مهاجمی که خواب از چشم مدافعان و گلر ها می ربود. مهاجمی که سالهاست جایی یکی مثل او در پرسپولیس خالی است. مهاجم شش دانگی که خیال مربی و هواداران را راحت کند.

حالا او برگشته. بعد از سالها. می خواهد با پیراهن پرسپولیس به میدان برود. آن هم در ورزشگاه آزادی. اما فرشاد پیوسی که پنج شنبه برابر ستارگان میلان به میدان می رود دیگر آن فرشاد آقای گلی نیست که در ذهن داریم. دیگر آن مهاجم خوش استیل و تند و تیزی نیست که مدافعان حریف از ترس او نتوانند محوطه خود را ترک کنند.

موهایش به سپیدی گراییده و وزنش، به گفته خودش 94 کیلو است. با این وجود، هنوز هم که حرف می زند، انگیزه و روحیه را می توان از تن صدایش شنید. انگیزه ای که خاطرات خوب گذشته مان را با او زنده می کند. خاطرات گلزنی هایش را. خاطراتی که در بازی پنج شنبه حتما مثل یک فیلم از مقابل چشمانمان رژه خواهند رفت. حتی اگر دیگر نتواند دفاع حریف را به هم بریزد و تور دروازه تیم مقابل را با ضربه های سرکش اش پاره کند. او هنوز هم فرشاد پیوس است. فرشاد آقای گلی که پنج شنبه، بعد از هفده سال به آزادی می رود برای آنکه خاطرات شیرین گذشته را با هم مرور کنیم.




همیشه یکی از منتقدان سرسخت رویانیان بودید.اما به نظر می رسد با برگزاری بازی دوستانه بین پیشکسوتان پرسپولیس و ستارگان میلان موافق هستید .


بله، من همیشه از رویانیان انتقاد کرده ام. خیلی هم انتقاد کرده ام.اما کار خوب ،خوب است .نمی توان برابر آن سکوت کرد. اگر از کارهای درست و خوب هم انتقاد کنم ،پس حتما انتقادهایم منصفانه نیست و مغرضانه است.برگزاری بازی با ستارگان میلان یک کار خیلی خوب است چرا باید از آن انتقاد کنم .همانطور که از کارهای اشتباه انتقاد می کنیم ،باید از کارهای خوب هم تعریف و حمایت کنیم و این یک کار خیلی خوب است به نظر من و باید بابت آن از رویانیان تشکر کرد.


اما خیلی ها با این بازی موافق نیستند .خیلی ها از آن انتقاد کرده اند .مثلا افشین پیروانی گفته که این بازی باعث ایجاد کدورت بین پیشکسوتان می شود.


من حرفهای افشین را نشنیده ام و نمی دانم او چه گفته .اما من موافق نیستم که این بازی باعث ایجاد کدورت می شود.اصلا چرا باید چنین اتفاقی بیفتد؟


شاید به آن دلیل که همه پرسپولیسی ها دلشان می خواهد در این بازی حضور داشته باشند و چون این مسئله شدنی نیست ،ممکن است باعث کدورت و ناراحتی بشود.


تصور نمی کنم این طور باشد. این یک بازی خیریه است. بله ،همه دوست دارند در آن سهیم باشند. اما باید قبول کنیم که همه نمی توانند بازی کنند. این نباید باعث ناراحتی شود. یعنی دلیلی برای ناراحتی وجود ندارد. باید منطقی به قضیه نگاه کنیم. قرار است یک کار بزرگ و مهم تر از همه خیر انجام شود. باید همه دست به دست هم بدهیم برای بهتر انجام شدن آن .نه اینکه بخواهیم با حرفهای ناراحت کننده ،جو را سنگین کنیم .


بازیکنان دعوت شده هم خیلی زیاد هستند.از بین آنها هم اگر کسی خط بخورد حتما ناراحت خواهد شد.همه حق خودشان می دانند که در این بازی حضور داشته باشند.


بله ،بازیکنان زیادی دعوت شده اند .اما قرار نیست همه بازی کنند.یعنی نمی شود که همه بازی کنند.از بین بازیکنان دعوت شده 20 الی 25 بازیکن انتخاب می شوند تا برابر ستارگان میلان به میدان بروند .اما هر کس هم که کنار گذاشته می شود نباید ناراحت شود.این یک استارت خوب است برای دور هم جمع کردن پیشکسوتان پرسپولیس .باید کمک کنیم این کار تداوم داشته باشد.باید قبول کنیم که همه نمی توانیم بازی کنیم .کسی نباید به دلیل اینکه کنار گذاشته می شود ناراحت شود.


تمرینات چه طور بود؟چند روزی است که برای آماده شدن و هماهنگی ،تمرینات تیم پیشکسوتان پرسپولیس استارت خورده است.


تمرینات خیلی خوب است.بعد از سالها دوباره با دوستان دور هم جمع شده ایم و تمرین می کنیم.یاد گذشته ها می کنیم و خاطراتمان را مرور می کنیم.یک مقداری سخت است.خیلی هایمان روی فرم نیستیم .من خودم شخصا 94 کیلو شده ام ،تمرین کردن هم با این وزن کار آسانی نیست .اما این می تواند شروع خوبی باشد برای ادامه دار شدن تمرینات پیشکسوتان.ما هم می توانیم در صورت آمادگی و یک برنامه ریزی مناسب ،تیم خوبی تشکیل داده و بازیهای دوستانه زیادی را با اهداف خیرخواهانه انجام دهیم .


آنچه که مردم از فرشاد پیوس در ذهن دارند ،فرشاد آقای گل است.مهاجمی که در بازی کولاک می کرد و خط دفاع و گلر حریف از دستش روز نداشتند.اما الان فرشاد آقای گل به قول خودش با 94 کیلو وزن به زمین می رود و شاید نتواند انتظارات را برآورده کند!


مطمئن باشید با این شرایط و با این وزن نمی توانم مثل آن زمان بازی کنم.بالاخره سن و سالی از ما گذشته و گرد پیری بر چهره هایمان نشسته ! اصلا نمی دانم می توانم در زمین بدوم یا نه! اما تمام تلاشم را می کنم که بازی خوبی انجام دهم که دل هواداران شاد شود.به یاد روزهای قدیم بازی می کنیم و امیدوارم بازی خوبی بشود .یک بازی دیدنی و تماشاگر پسند.


اما حتما ستارگان میلان از پیشکسوتان پرسپولیس آماده تر و سرحال تر هستند و این می تواند یک بازی پر گل را رغم بزند !


حتما میلانی ها آماده تر هستند .آنها برنامه های حساب شده ای دارند ،کارهایشان روی اصول است و تمرینات منظمی انجام می دهند .بازیهای زیادی برگزار کرده اند که همه اینها نشان آمادگی بالای آنها دارد .حال آنکه ما فقط دو ،سه روز است که تمرین کرده ایم و آن هم فقط برای ایجاد هماهنگی بین بچه ها و تیم است.اما مهم برد و باخت نیست .مهم برگزاری این بازی با نیت خیرخواهانه است.مهم انجام یک کار خیر است و گرنه معلوم است که من فرشاد پیوس با 94 کیلو وزن ،نمی توانم مثل قدیم ها در زمین بدوم و گلزنی کنم .ما برای یک کار خیر است که دور هم جمع شده ایم و این خیلی قشنگ است.به نظرم همه باید کمک کنند ،بی توجه به نتیجه ای که رغم خواهد خورد.


گفتید بعد از 17 سال قرار است در آزادی به میدان بروید.چه حسی دارید ؟فرشاد پیوسی که روزی تمام سکوهای آزادی نامش را فریاد می زدند ،حالا بعد از 17 سال به آزادی برمی گردد .اما به شکلی متفاوت .او حالا دیگر آقای گل نیست !


حس خیلی خوبی است.از اینکه بعد از 17 سال به آزادی باز می گردم خوشحال هستم .از اینکه می توانم باز هم در چمن آزادی بدوم .بازی کنم و شاید حتی گل هم بزنم .بازی با میلان البته بازی سختی است.آنها کاملا آماده هستند و ما ! اما همین که دور هم جمع شده ایم .همینه که باز هم می توانیم بدویم و بازی کنیم .همین که باز می توانیم هواداران را ببینیم خیلی خوب است.امیدوارم ورزشگاه پر شود.مثل آن روزها .حس خیلی خوبی است و خیلی هم هیجان زده ام از اینکه بعد از 17 سال ،دوباره به آزادی برمی گردم .امیدوارم یک روز خاطره انگیز رغم بخورد و این بازی به بهترین شکل برگزار شود .
 


فکر می کنید این بازی بتواند استارتی باشد برای ادامه پیدا کردن تمرینات پیشکسوتان پرسپولیس؟


امیدوارم که این طور شود.با ادامه پیدا کردن تمرینات پیشکسوتان ما هم می توانیم در شرایط مناسب بدنی قرار گرفته و بازیهای دوستانه زیادی در برنامه کاری خودمان قرار دهیم.برنامه هایی با اهداف خیرخواهانه که هم بازی خواهد بود و هم یک کار خیر .

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۳
عشق پرسپولیس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
1
17
فرشاد آقای گل ... فرشاد آقای گل...فرشاد آقای گل ... فرشاد آقای گل...فرشاد آقای گل ... فرشاد آقای گل...فرشاد آقای گل ... فرشاد آقای گل...فرشاد آقای گل ... فرشاد آقای گل...فرشاد آقای گل ... فرشاد آقای گل...فرشاد آقای گل ... فرشاد آقای گل...
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
عشق است پرسپولیس ،عشق است فرشاد آقای گل
نقی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
عالی بود دست مریزاد
رمضان علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
کارت درسته آقا فرشاد
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
1
17
باورم نمیشه قراره همه اسطوره های پرسپولیس رو پنج شنبه در آزادی و کنار هم ببینم ،سردار مچکریم
پاسخ ها
نوید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
باورت بشه .یه روز به یاد موندنی خواهد شد.امیدوارم همه سکوها پر بشه
الهه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
1
17
الهی بمیرم چقدر پیر شده ،همه موهاش سفید شده !
پاسخ ها
کریم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
فکر کردید تا ابد جوان می مانند ؟اما با تمام این پیری و هیکل های نافورم هنوز هم از بازیکنان امروز خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی بهتر هستند
محمد صالح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
1
17
17 سال!!!!!!! خیلی حرفه ،خیلی ،بعد از 17 سال دیدن اسطوره ای که دیگه فوتبال شبیه اون رو به خودش ندیده
پاسخ ها
قرمزته
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
بازگشت به آزادی ،این بازی بازگشت به آزادی است
رحیمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
1
17
باز خدا خیرش بده سردار و که این بازی و تدارک دید تا شما یادی بکنید از ستاره های واقعی فوتبال
پاسخ ها
نوصاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
باید این کار تداوم داشته باشه.باید مثل ستاره های میلان یه تیم داشته باشیم که همیشه تمرین داشته باشه و آماده باشه و بازی کنه
رضايي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
بله ادامه داشتنش مهمه
vahid
|
-
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
0
17
besyar khob va
yad avar agahy gol tim mahbobam
غلامعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
0
16
چه روزهایی داشتیم با فرشاد آقای گل چه روزهایی بود یادش بخیر .زنده باشی مرد
پاسخ ها
غلامحسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
یادش بخیر .فرشاد آقای گل که تو بازی زمین و زمان را به هم می دوخت کجا و این فرشاد پیوس با موهای یک دست سفید و این شکم و این هیکل کجا !یادش بخیر
میلاد
| GERMANY
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
94 کیلو که هیچ ، با 194 کیلو هم بهتر از بازیکنای امروز هستی آقا فرشاد
نويد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
خوب بازي كردن به چاقي و لاغري نيست آقا فرشاد تو هميشه واسه ما آقاي گلي
مهران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
شما فكر مي كنيد اين با اين شكم بتونه گل بزنه ؟ساده ايد
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
0
17
عالی
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
0
3
سردار دمت گرم كارت درسته به مولا
پاسخ ها
نسترن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
عالي بود موفق باشيد
ستار
|
GERMANY
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
0
0
دمت گرم فرشاد آقای گل که تا آخرین لحظه کنار مهدی بودی وقتی داشت خداحافظی می کرد. تکرار اون تعویض 17 با 17 منتها اینبار با خداحافظی آقا مهدی
خیلی لحظه خوبی بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار