کد خبر: 622481
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
امام جمعه مشهد با اشاره به هفته بسیج، گفت: بسیج تکیه‌ گاه و مظهر اقتدار نظام است و توانسته است در عرصه‌های مختلف موفق عمل کند.

امام جمعه مشهد با اشاره به هفته بسیج، گفت: بسیج تکیه‌ گاه و مظهر اقتدار نظام است و توانسته است در عرصه‌های مختلف موفق عمل کند.

 منطقه خراسان، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد مقدس که در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب برای بسیج، اظهار کرد: معنای سخن مقام معظم رهبری که بسیج را «ابهت نظام» دانستند، با درک گذشته و وضعیت امروز قابل فهم است.

وی تصریح کرد: نسل سوم انقلاب باید به خواستگاه بسیج توجه لازم را داشته باشند. امام خمینی(ره) از ارتش 20 میلیونی در برابر حمله آمریکا به صحرای طبس در اردیبهشت 59 سخن گفتند و در آذرماه همان سال حکم تشکیل بسیج توسط ایشان صادر شد.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: این انقلاب در برابر جبهه استکبار همواره ایستاده و آنان این انقلاب را مانع بزرگی بر سر توطئه جهانی می‌دانند، بنابراین این تفکر در ذهن پیش می‌آید که قدرت باید از مرز دستگاه‌های نظامی بیرون بیاید و قدرت دفاع در دل مردم نهادینه شود تا مدافعان نظام همه مردم باشند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: موقعی که انقلاب به پیروزی رسید به ذهن هیچ کس خطور نمی‌کرد که سلاح زیادی به دست مردم برسد و امام(ره) مردم را در استخدام انقلاب بگیرد. از سوی دیگر دستگاه‌های خارجی هم سعی در بستن این کمیته‌ها داشتند.

دشمن قادر به ارزیابی قدرت بسیج نیست

علم‌الهدی درباره قدرت بسیج اظهار کرد: دشمن اگر خواهان ارزیابی قدرت نظامی ما باشد می‌تواند نیروی سپاه و تجهیزات ما را مورد ارزیابی قرار دهد، اما او قادر به ارزیابی نیروی بسیج نیست، چرا که بسیج یک نهاد مردمی است و دشمن به هیچ وجه قادر به ارزیابی این نیرو نخواهد بود و همین امر نشان‌دهنده ابهت نظام است که چشم دشمن را پر کرده است.

وی با اشاره به اینکه از سال 67 که دفاع مقدس به پایان رسید تا سال جاری 25 سال از زمان انعقاد قطع‌نامه 598 می گذرد، افزود: دشمن در ربع قرن، از چهار طرف دشمن ما را محاصره کرده است، افغانستان، عراق، خلیج و کشورهای آسیای میانه کشورهایی هستند که دشمن اردوگاه‌هایی را در آنجا مستقر کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ارزیابی بسیج در تمامی عرصه‌ها همچون تهاجم فرهنگی و اقتصادی و در مقاطع حساس تاثیرگذار است.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: در زمان تهاجم فرهنگی بسیج وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را در پیش می‌گیرد و در زمان بحران اقتصادی جریان اقتصاد مقاومتی توسط بسیج به مرحله اجرا درمی‌آید.

بسیج درموقعیتی است که باید رسالتش را به نحو احسن انجام دهد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز مصادف با حرکت اهل بیت از کوفه به سمت شام است، افزود: بسیج در جبهه مقابله با دشمن در موقعیتی قرار دارد که رسالت خودش را باید به نحو احسن انجام دهد.

علم‎الهدی افزود: تحریم آمریکا ما را در چنگال دشمن اسیر نکرده و مردم نیز با الگو قرار دادن اهل بیت باید بیش از پیش در برابر این تحریم‌ها مقاومت نشان دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمن از طریق اسارت اهل بیت دو هدف را دنبال می‌کرد؛ اول اینکه از طریق اعمال فشار بر اهل بیت آنان تبار خویش را به فراموشی سپارند و دوم در برابر عموم مردم هیبت پیامبر(ص) فرو ریزد و اهل بیت مجبور به التماس کردن به بنی امیه شوند.

وی با اشاره به مقاومت اهل بیت در برابر تحریم دشمن افزود: همان گونه که اهل بیت در برابر تحریم دشمن مقاومت کردند ما نیز باید در برابر دشمن مقاومت کنیم، البته قصد ما دخالت در اقدامات مدیران کشوری نیست بلکه ما از آنها مطابق رهنمودهای رهبری حمایت می‌کنیم.

علم‌الهدی در پایان با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های دیپلماسی استفاده لازم را به‌عمل آوریم، عنوان کرد: یادمان نرود که دشمن ناپاک‌تر از این حرف‌هاست و بر همین اساس باید اقتصاد مقاومتی را در جامعه خود نهادینه کنیم.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار