کد خبر: 622182
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان :
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت : با تدبیر و سیاست جدید در کلان‌شهر اصفهان، گشت ارشاد باید سازماندهی و با رویکرد ارشادی در راستای رشد فرهنگ اجتماعی تقویت شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: هر سازمانی که اعلام کند، نیروهای خود را برای آموزش به آن اداره یا دانشگاه می‌فرستیم و حتی در این زمینه آموزش چهره به چهره را داریم، اما نهادهای دیگر کم‌کاری خودشان را به گردن پلیس می‌اندازند.

سردار عبدالرضا آقاخانی به ارایه گزارشی از عملکرد سبزپوشان پلیس در 45 روز گذشته اشاره کرد و اظهارداشت: در مهر ماه و نیمه نخست آبان موفقیت پلیس نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افزایش 18 درصدی داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان از افزایش کشفیات 13 درصدی جرائم خشن در این استان خبر داد و بیان داشت: استان اصفهان رتبه دوم کشور را در هفته ناجا در سراسر کشور کسب کرد، در صورتی که در سال گذشته رتبه نخست را کسب کرده بودیم.

وی با اشاره به برخورد با سارقان، اضافه کرد: سارقان روز‌های سیاهی را طی ماه‌های مهر و آبان پشت سر گذاشتند و به دنبال تلاش‌های نیرو‌های انتظامی سارقان بیش از 200 مورد سرقت که احساس امنیت را از مردم گرفته بودند، شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

آقاخانی تصریح کرد: در زمینه ارتباط و تعامل مردم با ناجا، شش هزار و 972 تماس در یک ماه با 197 پلیس گرفته شده و تعداد پاسخگویی‌های نیروی انتظامی یک‌هزار و 933 مورد بوده است که نزدیک به 500 مورد آن تقدیر بوده است.

وی ادامه داد: در طول مهرماه امسال تمام تماس‌های ما 130 هزار مورد بوده که نزدیک به 930 مورد از این تماس‌ها عملیاتی بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان متذکر شد: در طول 45 روز ماه‌های مهر و آبان نزدیک به چهار تن مواد مخدر در استان کشف شده و 9 باند مواد مخدر نیز متلاشی شده است.

وی با بیان اینکه سه موضوع سرقت احشام، باند سرقت محموله‌ها و باند سرقت کهنسالان برای ما بسیار مهم بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه نیرو‌های فعال در پلیس آگاهی در این زمینه به نقطه مطلوب رسیده‌اند و در بحث باند سرقت خودرو نیز چندین باند شناسایی و دستگیر شدند و بیش از 85 خودرو از این باند‌ها کشف شده است.

آقاخانی با اشاره به اینکه طی 45 روز گذشته در زمینه کشفیات جرائم خشن در استان با افزایش 13 درصدی مواجه شده‌ایم، تأکید کرد:پلیس آگاهی استان در موضوع پیشگیری و شناسایی باندهای جعل و کلاهبرداری موفقیت‌های بسیار خوبی داشته است.

وی با اشاره به دغدغه مردم برای پاکسازی محلات، افزود: 26 مرحله عملیات پاکسازی محلات در برخورد با معتادان ولگرد، متهمان تحت تعقیب، مزاحمان خیابانی و اراذل و اوباش داشته‌ایم و در برخورد با اراذل و اوباش رشد 35درصدی را شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در بخش برخورد با قاچاقچیان کالا نیز در استان افزایش 18 درصدی داشته ایم.

آقاخانی همچنین با اشاره به ارتقای سطح فرهنگ ترافیک، ادامه داد: کاهش جرائم در تمام مباحث مربوط به تخلفات راهنمایی و رانندگی را شاهد بوده‌ایم که این موضوع نشاندهنده تلاش ماموران و مردم بوده است و تنها در بخش خودروهای دود‌زا افزایش تخلف را داشته‌ایم.

آقاخانی، توصیه‌هایی را نیز برای هوشیاری مردم داشت و افزود: هم‌استانی‌های ما باید در ارتباط با سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بدون هویت هوشیار باشند و این موضوع در استان ما آمار بالایی دارد.

وی با بیان اینکه همچنین مردم باید نسبت به مأمورانی که بدون هویت درب منازل حضور پیدا می‌کنند، توجه لازم را داشته باشند، گفت: به طور حتم این افراد باید دارای کارت شناسایی و کارت مأموریت باشند و افراد نیز تنها باید پاسخگوی مأمورانی دارای کارت شناسایی و مأموریت دارند باشند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه با توجه به در پیش بودن زمستان، مردم باید توجه ویژه به خودروهای خودداشته باشند، ابراز داشت: در باندهای سرقت از کهنسالان نیز خانواده‌ها باید هوشیاری لازم را داشته باشند و از خردسالان خود مراقبت کنند.

وی با اشاره به اینکه منازل مردم باید ایمنی لازم را داشته باشد و مردم باید از قفل‌های ایمن استفاده کنند، ادامه داد: همچنین وسایل گرانقیمت و مدارک خود را داخل خودروها قرار ندهند.

وی با تأکید بر اینکه دودی کردن شیشه ماشین در حدود 25 یا 30 درصد ایرادی ندارد، اضافه کرد: بیشتر تصادفات خودروها نیز به دلیل دودی کردن شیشه‌های ماشین است و در بحث سگ‌گردانی و آلودگی صوتی نیز جریمه وجود دارد، چرا که ماشین برای حرکت انسان در نظر گرفته شده است نه حیوان.

آقاخانی با اشاره به راه‌اندازی سامانه 120 گفت: این شماره برای ارتباط مردم با پلیس راهنمایی و رانندگی راه‌اندازی می‌شود که کار‌های آن در حال انجام بوده و این سامانه تنها به مسائل راهنمایی رانندگی اختصاص دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار