کد خبر: 621710
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
طلسم وزارت ورزش و جوانان شكسته شد
مجلس سرانجام و در چهارمين بررسي گزينه‌هاي پيشنهادي وزارت ورزش و جوانان، با رأي اعتماد به محمود گودرزي اين وزارتخانه را به او سپرد
زينب شريعتي
مجلس سرانجام و در چهارمين بررسي گزينه‌هاي پيشنهادي وزارت ورزش و جوانان، با رأي اعتماد به محمود گودرزي اين وزارتخانه را به او سپرد. دستور جلسه اول مجلس در روز گذشته بررسي صلاحيت گزينه پيشنهادي دولت براي تصدي وزارت ورزش و جوانان بود كه به دليل تأخير رئيس‌جمهور، مجلس وارد دستور بعدي خود شد و هنگام قرائت گزارش كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 رئيس‌جمهور براي چهارمين بار براي دفاع از وزير پيشنهادي ورزش و جوانان وارد صحن علني مجلس شد و پس از سخنراني و دفاع از وزير پيشنهادي ورزش و جوانان صحن علني مجلس را ترك كرد. پيش از اين حسن روحاني براي دفاع از سلطاني‌فر، صالحي‌اميري و نصرالله سجادي به مجلس آمده بود.

   شرايط كشور اقتضا مي‌كند دولت و مجلس بيشتر در كنار هم باشند
حسن روحاني رئيس‌جمهوري اسلامي ايران در ابتداي جلسه رأي اعتماد به چهارمين وزير پيشنهادي براي وزارتخانه ورزش و امور جوانان با بيان اينكه امروز (ديروز) براي چهارمين بار براي معرفي وزير پيشنهادي ورزش و امور جوانان در مجلس حضور پيدا مي‌كند، اظهار داشت: دولت اين نكته را كه نمايندگان به وزير پيشنهادي رأي بدهند يا ندهند حق قانوني نمايندگان مي‌داند اما در عين حال در كنار همه حقوق قانوني شرايط كشور، جامعه، منطقه و بين‌المللي اقتضا مي‌كند بيشتر در كنار هم باشيم.
روحاني ادامه داد: براي اينكه فردي بتواند اين بار سنگين را بر دوش گيرد، فرد صاحب نظر و متخصص را براي اين وزارتخانه به مجلس پيشنهاد كرده‌ايم. آقاي دكتر محمود گودرزي در اين زمينه هم داراي تخصص هم دانش و هم فعاليت دانشگاهي است. گودرزي داراي تأليفات متعدد و مقالات فراواني است و سال‌ها به وظيفه معلمي خود در دانشگاه تهران اشتغال داشته است. وي لااقل در دو زمينه ورزشي مقام مربيگري دارد و كاملاً به اين محيط تخصصي آشناست و متخصصان فراواني زير دست اين استاد تربيت شده‌اند. او مي‌تواند با آشنايي‌اي كه دارد افراد متخصص و صاحب‌نظر را به كار گيرد.
رئيس‌جمهور تأكيد كرد: گودرزي هم سابقه حضور در نهادهاي انقلابي را دارد، هم سابقه حضور در جبهه و اميدواريم فضاي انقلابي را با حضورش در اين وزارتخانه بيش از آنچه امروز داراي آن است، شاهد باشيم و با سلامت بيشتر و استقرار اخلاق بيشتر آن هم اخلاق قهرماني، فتوت و مردانگي كه در اين زمينه همه ورزشكاران ما پيرو راه اميرالمؤمنين (ع) خواهند بود، موفق باشد.
 
  گودرزي موضع خود را در قبال فتنه 88 تشريح كند
علي ايرانپور نماينده مردم مباركه در مجلس در مخالفت با وزير پيشنهادي ورزش و جوانان با اشاره به اهميت اين وزارتخانه گفت: آقاي گودرزي مردي توانمند است و سال‌هاي متمادي در عرصه ورزشي در دانشگاه فعاليت كرده است اما بايد بگوييم كه ايشان در حوزه وزارت ورزش و جوانان تا چه اندازه مؤثر است. طي سال‌هاي گذشته وزن بخش ورزش سنگين‌تر از بخش جوانان بوده است. برنامه‌هاي آقاي گودرزي در حوزه جوانان چيست؟ امروز بخش عمده‌اي از جمعيت كشور را جوانان تشكيل مي‌دهند و ايشان به صورت كامل بايد توضيح دهند كه چه برنامه زمانبندي‌‌شده‌اي براي حل مشكلات جوانان در كشور دارد.
ايرانپور در پايان سخنان خود همچنين به بحث موضع وزير پيشنهادي در خصوص فتنه سال 88 پرداخت و گفت: اميدوارم ايشان مواضع خود را در اين باره به خوبي تشريح كنند.
 
  گودرزي از تجربه و تخصص لازم برخوردار است
فتح‌الله حسيني نماينده مردم قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب روستازاده بودن، تجربه و تخصص گودرزي را از دلايل دفاع از وزير پيشنهادي ورزش برشمرد و بر همين اساس ادامه داد: ايشان علاوه بر اينكه در مديريت ورزش تجربه قابل قبول و كارنامه مثبتي از خود به جا گذاشته است، به هيچ جناح و گروهي نيز وابستگي ندارد و هميشه هم از جوانان مناطق روستايي، عشايري و مرزي با تمام توان دفاع كرده است.
  
فرصت‌ها و چالش‌ها را دقيق مي‌شناسد
محمد قسيم‌عثماني در حمايت از وزير پيشنهادي وزير ورزش و جوانان در صحن علني مجلس گفت: كساني كه پيش از اين به عنوان وزير پيشنهادي ورزش به مجلس معرفي شده بودند در حوزه فيزيولوژي ورزش تخصص داشتند اما آقاي محمود گودرزي به عنوان يك مدير متخصص در عرصه ورزش مطرح است و اين يكي از تفاوت‌هاي شاخص وي با وزراي پيشنهادي قبلي است.
وي افزود: شناخت آقاي گودرزي از وضع موجود از جمله ويژگي‌هاي وي است، اگر وضع موجود را نشناسيم نمي‌توانيم به سمت وضع مطلوب حركت كنيم. آقاي دكتر گودرزي با شناختي كه از وضع موجود دارد، با رأي قاطع و جبران‌كننده نمايندگان سكان وزارت ورزش و جوانان را در اختيار گرفته و به خوبي اداره خواهد كرد و از همان روز اول مجموعه را به سمت وضع مطلوب به پيش خواهد برد.
نماينده مردم بوكان در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: يكي ديگر از ويژگي‌هاي آقاي گودرزي شناخت دقيق فرصت‌ها و چالش‌هاي حوزه ورزش است. در برنامه‌هاي ارائه شده از سوي وي فرصت‌ها و چالش‌هاي ورزش به دقت شناسايي شده كه از جمله اين چالش‌هاي مطرح شده در برنامه وزير پيشنهادي مي‌توان به مافياي ورزش، عدم توجه به ورزش شهرستان‌ها، عدم توجه به ورزش همگاني، عدم توجه به ورزش بانوان و عدم توجه به ورزش روستاييان اشاره كرد.

   به بلاتكليفي ورزش و جوانان پايان دهيم
حجت‌الاسلام سيدمهدي موسوي‌نژاد نماينده دشتستان در موافقت وزير پيشنهادي ورزش و جوانان با اشاره به تعيين وزير ورزش و جوانان براي پايان بلاتكليفي اين وزارتخانه اذعان داشت: رأي آوردن وزير پيشنهادي علاوه بر پايان دادن به بلاتكليفي وزارت ورزش و جوانان پاسخ قاطع به كساني است كه مخالف وجود اين وزارتخانه هستند و به دنبال تجزيه كردن وزارت ورزش و جوانان به صورت دو سازمان ورزش و جوانان هستند. وي افزود: ديدگاه وزير پيشنهادي به حوزه جوانان رويكردي واقع‌گرايانه دارد، ضمن اينكه استفاده از ديدگاه‌هاي نخبگان دانشگاهي به رغم وقت محدودي كه وزير پيشنهادي داشته است، نشان از تعاملات نزديك وي با نخبگان دارد.

  برنامه گودرزي مطابق با اسناد بالادستي است
حسين گروسي نماينده مردم كرج در مجلس در موافقت با وزير پيشنهادي ورزش و جوانان در صحن علني مجلس گفت: در برنامه‌هايي كه گودرزي، وزير پيشنهادي ورزش و جوانان ارائه داده هم ديدگاه حضرت امام (ره) و هم رهنمودهاي مقام معظم رهبري و هم ديدگاه‌هاي رئيس‌جمهور در خصوص ورزش و جوانان و همچنين مطابقت با اسناد بالادستي ديده مي‌شود كه همچنين اين برنامه مورد تأييد مركز پژوهش‌ها نيز قرار گرفته است.
گروسي در ادامه تصريح كرد: گودرزي در گذشته كه در دانشكده تربيت بدني دانشگاه تهران فعاليت داشته، به تربيت دانشجو و مديراني كه در عرصه ورزش از كارايي بالايي برخوردارند، پرداخته است. گودرزي علاوه بر اينكه استاد تمام دانشگاه تهران است و همچنين علاوه بر مقالات متعدد به اين حوزه، در بعد عملي نيز برجسته است، وي مربي درجه يك ملي در كشتي و درجه 2 در واليبال است.

   شما توانايي ايستادن مقابل پدر‌خوانده‌هاي دولت را نداريد
جواد كريمي‌قدوسي نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس در مخالفت با وزير پيشنهادي ورزش و جوانان در آغاز سخنان خود گفت: ايراد اساسي من با آقاي گودرزي اين است كه وي فردي نيست كه بتواند اعمال رأي قانوني و حقوقي خود را آنجايي كه بايد به صلاح ملت و امت باشد، عملي كند. در رأي اعتماد‌هاي پيشين به وزراي دولت يازدهم ديديم، برخي وزرا زماني كه حائز رأي مثبت وكلاي ملت شدند، از حساسيت نمايندگان و مردم نسبت به فتنه آگاهي داشتند اما پس از رأي آوردن از مجلس انتصاباتشان را از افرادي قرار دادند كه در فتنه نقش داشتند.
در يكي از وزارتخانه‌ها تمامي مديران را از بيرون وزارتخانه آورده‌اند و افرادي كه در برخي از حوادث شوم نقش داشتند مانند اعتصابات و خروج از حاكميت به مقامي منصوب شدند.
نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس با بيان اينكه وزير پيشنهادي ورزش و جوانان در صورت كسب رأي مثبت نمايندگان نمي‌تواند در وزارتخانه متبوعش به صورت مستقل عمل كند، تصريح كرد: آقاي گودرزي بايد بر اساس مشي عدالت عمل كند اما شايد وي نتواند در اين زمينه موفق باشد. مشي عدالت بر اين است كه فتنه‌گران وارد فعاليت‌ها نشوند. آقاي گودرزي! برخي‌ها به عنوان سران فتنه خود را كه دست‌خوانده دولت و قيم رئيس‌جمهور مي‌دانند و شما توان نداريد مقابل اين افراد بايستيد. آقاي گودرزي! در اينجا بگوييد كه فتنه را محكوم مي‌كنم نه اينكه بخواهيد بگوييد فتنه يك اعتراض بود. شما فتنه را محكوم كنيد و مثل برخي‌ها نگوييد اعتراض بوده است.

   بهبود سبك زندگي يكي از راهبردهاي وزارت ورزش است
محمود گودرزي وزير پيشنهادي وزارت ورزش و جوانان در ادامه جلسه بررسي رأي اعتماد با قرار گرفتن در تريبون صحن علني مجلس با اشاره به سوابق خود در زمينه‌هاي مختلف گفت: من تحصيلات دكتراي مديريت و برنامه‌ريزي ورزش دارم و پيش از انقلاب با درك پيام امام خميني به عضويت انجمن‌هاي اسلامي دانشگاه تربيت معلم درآمدم و پس از پيروزي انقلاب نيز عضو سپاه شدم. همواره در خط امام و رهبري بوده و ولايت را ركن نظام دانسته و كوچك‌ترين عدول از آن را خطا مي‌دانم.
گودرزي افزود: رشته تخصصي من ورزش كشتي است و در اين زمينه داراي سوابق قهرماني بودم و تاكنون بارها به عنوان مربي تيم‌هاي ملي دانشجويان ايفاي وظيفه كرده‌ام. وي برگزاري چندين دوره المپيادهاي دانشجويي، مديريت تربيت بدني جهاد دانشگاهي و مدير كل تربيت بدني دانشگاه تهران و معاون اداري مالي دانشكده تربيت بدني، رياست دانشكده تربيت بدني در سه دوره تاكنون، معاونت فني ورزشي سازمان تربيت بدني، رياست فدراسيون تيراندازي، بنيان‌گذاري چهار نشريه علمي پژوهشي در دانشكده تهران و مسئوليت يك نشريه بين‌المللي به زبان انگليسي را از سوابق خود خواند و افزود: هم اكنون نيز از نظر علمي داراي رتبه استاد تمامي هستم.
گودرزي در ادامه با اشاره به برنامه ارائه شده از سوي خود به نمايندگان مجلس اين برنامه را شامل چالش‌ها و راهبردها خواند و افزود: يكي از اين راهبردها هويت‌يابي جوانان بر اساس الگوي اسلامي و ايراني است كه در اين زمينه اقدام‌هايي نظير نشر فرهنگ و معارف قرآني و ترويج فرهنگ نماز، بهره‌گيري از مراجع و گسترش فضاي گفت‌وگو براي رفع شبهات، تقويت هويت ديني و افزايش اميد و ارتقاي فهم جوانان از هويت ديني بايد انجام شود. وي ساماندهي امور جوانان در بهبود سبك زندگي را يكي ديگر از راهبردهاي برنامه خود خواند.
گودرزي ادامه داد: در حوزه ورزش بنده برنامه ورزشي خود را با شعار ورزش پاك، معنوي و معرفتي تنظيم كرده‌ام، مطلع اخلاق در ورزش است، استقرار نظام توزيع عادلانه منابع ورزش و اداي حق ورزشي مردم در همه استان‌هاي كشور با اولويت و رويكرد از استان‌هاي كمتر برخوردار و مناطق روستايي و عشايري مهم‌ترين شاخص راهبردهاي نظام مديريت ورزشي اينجانب است.
وي افزود: در حوزه مسائل سياسي نيز استعلامات لازم از وزارت اطلاعات گرفته شده و براساس اين استعلامات بنده در هيچ دسته، گروه و حزبي عضويت ندارم و پيرو خط رهبري و ولايت فقيه هستم.

  مجلس به گزينه چهارم رأي داد
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پس از بررسي صلاحيت و برنامه‌هاي محمود گودرزي وزير پيشنهادي ورزش و جوانان، به وي رأي اعتماد دادند. وكلاي ملت با 199 رأي موافق، 44 رأي مخالف و 24 رأي ممتنع از مجموع 267 آراي مأخوذه به چهارمين گزينه پيشنهادي رئيس‌جمهور براي تصدي وزارت ورزش و جوانان رأي اعتماد دادند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار