کد خبر: 621295
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۳
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر جان کری گفت: فکر می‌کنم دوستان هر چقدر که تلاش کنند نمی‌توانند واقعیاتی که در آنجا (ژنو) اتفاق افتاد را تغییر دهند.
به گزارش ایرانا ، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه مراسم ختم مادر محمدعلی نجفی در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر این‌که «ایران روند مذاکرات را بر هم زد» با تاکید بر این‌که اخبار تمام آن‌چه را که در هفته گذشته اتفاق افتاد را به طور کامل نشان می‌دهد، اظهار کرد: من فکر می‌کنم که دوستان هر چقدر که تلاش کنند نمی‌توانند واقعیاتی را که در آن‌جا اتفاق افتاده است، تغییر بدهند.

وی تاکید کرد: هرگونه توافقی که مورد رضایت ایران نباشد و حقوق مردم ایران را به رسمیت نشناسد و هم‌چنین بر احساس احترام متقابل و موضع برابر نباشد، شانسی برای موفقیت ندارد.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: اکنون ما نیاز داریم راجع به آینده صحبت کنیم. نیاز است که راجع به ضرورت احترام به حقوق مردم ایران و ضرورت برخورد از موضع برابر با مردم صحبت کنیم، چرا که مردم ایران و نمایندگان‌شان نمی‌توانند هیچ چیز جز احترام را بپذیرند.

ظریف در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا به مذاکرات آتی ایران و 1+5 امیدوار هستید؟ گفت: من همیشه امیدوار هستم، چرا که بدون امید نمی‌توان زندگی کرد اما این امیدواری مخالف این نیست که با چشم باز و با واقع‌بینی حرکت کنیم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار