کد خبر: 620557
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
ادامه ماجراي آلودگي هاي دارو
نظارت ها بر روند توليد داروهاي داخلي آن چنان كه بايد و شايد كارا نيست. شاهد اين مدعا نيز قرصي است كه در داخلش تكه مويي ...

انگار هر قدر كه مي خواهيم چشم بر كابوس برخي داروهاي بي كيفيت توليد داخل ببنيدم و چنين ماجرايي را به شايعات و بدخواهي و رقابت برخي شركت هاي داروسازي و تعمد بعضي پزشكان نسبت دهيم، ‌بازهم شواهدي به سراغ مان مي آيد و گوشزد مي كند؛ ‌نظارت ها بر روند توليد داروهاي داخلي آن چنان كه بايد و شايد كارا نيست. شاهد اين مدعا نيز قرصي است كه در داخلش تكه مويي به صورت كاملا پيچيده در محتواي دارو خودنمايي مي كند و به دست ما رسيده است.

به گزارش «جوان آنلاين»‌ ماجراي سرنگ هاي آلوده چيني را ديگر همه به خاطر داريم. آلودگي سرنگ هايي كه از سوي سازمان استاندارد طرح و از طرف وزارت بهداشت تكذيب شد و سرانجام نفهميديم چه شد كه استانداردي ها هم با وزارت بهداشتي ها همراه شدند و يك صدا آلودگي اين سرنگ ها را تكذيب كردند! اين ماجرا در حالي بود كه پيشتر نيز مدير عامل شركت تجهيزات پزشكي وابسته به هلال احمر از سوزن هاي زنگ زده برخي سرنگ هاي موجود در بازار خبر داده بود. همچنين تصاوير سرنگي كه در آن موي كوچكي به وضوح ديده مي شد از سوي يكي از رسانه هاي كشور منتشر شد. حالا اما نوبتي هم كه باشد نوبت داروهايي است كه وجود مو در داخل تركيبات شان، ما را نسبت به شركت سازنده دارو و صد البته نظارت و پيگيري مستمر سازمان غذا و دارو بر كيفيت محصولات توليدي و وارداتي بدبين كند.

كسي چه مي داند شايد درباره سرنگ هاي چيني غير استاندارد نيز همانند برنج هاي آلوده هندي به فاصله اي حدود يكي دو سال يكي از مسئولان يا نمايندگان مجلس احساس مسئوليت كرد و حقايقي تكان دهنده را فاش كرد. درست همانند همين حالا كه رئيس كميسيون بهداشت و درمان واقعيت برنج هاي آلوده را پس از دو سال از تريبون رسمي همايش روز جهاني غذا فاش كرد. اين دوساله حتما خيلي ها برنج هندي خريدند و خوردند . عوارضش هم بعدها معلوم مي شود. البته شايد معلوم شود.

درباره وجود مو در داخل يك قرص اما ديگر هيچ توجيهي نمي توان داشت؛‌ اگر توجيهي هست «جوان آنلاين» آمادگي آن را دارد تا اين توضيح را منتشر كند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار