کد خبر: 618283
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
شیوا نوروزی

" نمونه آزمایش دوپینگ یک فوتبالیست مثبت است." انتشار چنین خبری کافی است تا موجی از شایعات و اسامی مخفف سر زبان ها بیفتد. زمان زیادی از اعلام این خبر کمیته ضد دوپینگ فدراسیون فوتبال نمی گذرد اما در همین زمان کوتاه نیز انواع و اقسام اخبار ضد و نقیض مطرح شد. با این وجود همین شایعات کافی بود تا به فرهاد مجیدی انگ دوپینگی بودن بزنند! ن هم درست پیش از جدال استقلال با مس کرمان.
از ابتدای صبح امروز تاکنون اخباری زیادی مبنی براینکه کاپیتان استقلال قصد خداحافظی دارد در رسانه ها منتشر شد. البته رفتن یا ماندن مجیدی بحث تازه ای نیست ولی نسبت دادن لقب "دوپنگی" به یک بازیکن و ربط دادن آن به بحث خداحافظی همیشگی اش از مستطیل سبز حساسیت موضوع را دو چندان می کند. در سال های اخیر بارها اتفاق افتاده که مسئولان فدراسیون خبر دوپینگی بودن فوتبالیستی را مطرح کرده اما از فاش کردن نام او خودداری می کنند. توجیح کمیته ضد دوپینگ این است که تا قطعی شدن موضوع از لحاظ قانونی کسی حق رسانه ای کردن نام فرد خاطی را ندارد و این کار جرم محسوب می شود. ولی از آنجا که فوتبال ایران بویی از قانون و مقررات نبرده اخبار محرمانه خیلی زود به بیرون درز می کند و آن موقع است که اسامی مخفف یکی پس از دیگری ساخته می شوند؛ گمانه زنی ها برای یافتن فردی با این مشخصات شروع  شده و متاسفانه خیلی زود نتیجه گیری ها در رسانه ها منتشر می شود.
این روالی است که فدراسیون فوتبال هر فصل حداقل چندبار آن را تکرار می کند و هرگز هم در صدد حل این معضل برنیامده. قصد حمایت از فرهاد مجیدی و یا هر فوتبالیست دیگری را نداریم، هدفمان این است که کفاشیان به عنوان بالاترین مرجع فوتبالی هاشمیان و سایر مدیران متبوعش را مجاب به تغییر رویه و عمل طبق قوانین کند. اینکه به راحتی از کنار این قضیه بگذریم و به ریخته شدن آبروی یک فرد بی تفاوت باشیم کار درستی نیست. مدت هاست که لیگ برتر فوتبال اسیر حاشیه شده و بدون شک به این راحتی ها نیز خلاص نخواهد شد. با این حال عزم راسخی برای مبارزه با حواشی تمام نشدنی به چشم نمی خورد. ولی اینکه دست روی دست بگذاریم و شاهد تشدید حواشی باشیم نیزراه حل عاقلانه ای به نظر نمی رسد. جای تاسف دارد که در شرایط فعلی نه کفاشیان و نه هیچ یک از مقامات مسئول به فکر آبروی فوتبالیست ها نیستند!
اینکه فرهاد مجیدی کفش هایش را آویزان کند یا کماکان با پیراهن استقلال به میدان برود فرقی در اصل ماجرا ندارد. در شرایطی که اتهام زدن به بازیکنی که صحت و سقم دوپینگش معلوم نیست در آینده بازهم تکرار خواهد شد، بدون آنکه کسی نگرن جریحه دار شدن آبروی بازیکن باشد. کمیته ضد دوپینگ برای آنکه از شدت این اتهامات بکاهد دو راه پیش رو دارد، اول آنکه خبر مثبت شدن دوپینگ هیچ بازیکنی را تا قبل از تایید نهایی رسانه ای نکنند و یا از همان ابتدا مشخص کنند فوتبالیست خاطی کیست و عضو کدام تیم است.  در این صورت افراد کمتری در مظان اتهام قرار می گیرند.
مبارزه با حاشیه، بی اخلاقی و اتهام های بی اساس باید از یک جا شروع شود و چه بهتر فدراسیون نشین ها کارشان را از کمیته ضد دوپینگ آغاز کنند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار