کد خبر: 514487
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
جام: جان کری در پاسخ به خبرنگاری که تلویحاً ایران را تروریست خوانده بود، گفت: «ایران کشوری است با دولت منتخب که در سازمان ملل صاحب کرسی است.»

سایت دویچه وله(DW) نوشت: «وزیر خارجه آمریکا، جان کری روز چهارشنبه، در حاشیه ملاقات با همتای فرانسوی خود در پاریس، مذاکرات آلماتی را "سودمند" خواند و گفت در صورت همکاری جدی ایران می‌توان به یک توافق همه جانبه و درازمدت دست یافت.»   
 
بنابر این گزارش، جان کری ضمن اشاره دوباره به آمادگی آمریکا برای گفتگوی مستقیم با ایران تاکید کرد که باراک اوباما با قاطعیت سیاست خود را مبنی بر جلوگیری از دست‌یافتن جمهوری اسلامی به سلاح اتمی، پیش خواهد برد.  
 
در همین زمینه، سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian)، ارگان رسمی نظام سلطنتی انگلیس نوشت: «خبرنگاران از جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در پاریس پرسیدند که چرا آمریکا در حالی که از تصمیم فرانسه برای عدم مذاکره با تروریست ها استقبال می کند، خود با ایران گفت و گو می کند. کری در پاسخ گفت: "ما از تصمیم فرانسه برای مذاکره نکردن با تروریست هایی استقبال کردیم که گروگانگیری کرده اند... اما ایران کشوری است با دولت منتخب که در سازمان ملل صاحب کرسی است".
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار