کد خبر: 507978
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳
توسط سردار نقدی صورت گرفت
جوان آنلاین، با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، هزار و سیصدمین خانه زلزله‌زدگان ارسباران توسط سپاه و بسیج ساخته شده افتتاح شد.

به گزارش فارس، در مرحله دوم تحویل واحدهای مسکونی زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی امروز ۵۳۰ واحد مسکونی به بهره‌برداری رسید..

مراسم رسمی افتتاح ۵۳۰ واحد مسکونی در روستای هلان، دورافتاده‌ترین روستای شهرستان اهر است که در جریان زلزله صددرصد تخریب شد و نیروهای سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در مدت پنج ماه ۳۵ واحد مسکونی در این روستا احداث کردند.

روستای هلان به همراه سه روستای ساری‌یارقان، دغیان‌بالا و دغلیان‌ پایین از دورافتاده‌ترین مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی بودند که با حضور نیروها و جهادگران سپاه عاشورا،بسیج سازندگی همدان و بسیج سازندگی اصفهان بازسازی شدند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی گفت: امروز نزدیک به ۵۳۰ ‌ واحد مسکونی با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مناطق زلزله‌زده ارسباران افتتاح شد.

صفر قائمی افزود: ۱۸۰ واحد در شهرستان اهر، ۲۳۰ واحد در شهرستان ورزقان و ۱۱۰ واحد در شهرستان هریس با حضور سردار نقدی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی ادامه داد: با ۵۳۰ واحد ساخته شده، مجموع واحدهای مسکونی به بهره‌برداری رسیده سپاه و بسیج سازندگی در مناطق زلزله‌زده ارسباران به یک‌هزار و ۳۰۰ واحد رسید.

قائمی با اشاره به تخریب ۱۲ هزار واحد دامی مناطق زلزله‌زده ارسباران اظهار کرد: ساخت بیش از ۷ هزار واحد دامی بر عهده سپاه پاسداران گذاشته شده بود که با تلاش شبانه‌روزی ۷ هزار واحد چند منظوره (نگهداری دامی، انبارداری و اسکان اضطراری) نیز ۳۰ آبان‌ ماه با حضور فرمانده کل سپاه به بهره‌برداری رسید.

مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ۱۸۶ واحد در روستاهای شهرستان اهر، ۶۹ واحد در روستاهای شهرستان ورزقان، ۴۹۹ واحد در روستاهای شهرستان هریس و ۲۲ واحد در روستاهای زلزله‌زده تبریز واحد مسکونی ساخته شده توسط سپاه و بسیج در فاز نخست سی‌ام آبان با حضور سردار جعفری فرمانده کل سپاه به بهره‌برداری رسید.

وی یادآور شد: دوم آبان نیز با حضور سردار نقدی ۱۸۰ واحد در روستاهای شهرستان اهر، ۲۳۰ واحد در روستاهای شهرستان ورزقان و ۱۱۰ واحد در روستاهای شهرستان هریس و جمعاً ۵۳۰ افتتاح و تحویل مردم این مناطق ‌شد.

قائمی با اشاره به افتتاح ۷۷۶ واحد مسکونی تعهد شده توسط بسیج سازندگی در هفته‌های گذشته اضافه کرد: با این حال هم اکنون ۴۰۰ واحد از واحدهای تعهد شده باقی می‌ماند که در صورت مساعد بوده شرایط آب و هوایی این تعداد نیز در سریع‌ترین زمان به زلزله‌زدگان استان تحویل داده خواهد شد.

در زلزله ۶.۲ ریشتری اهر و ورزقان در بیست و یکم مرداد امسال ۱۰ شهرستان استان تحت تاثیر این زلزله واقع شد؛ این زلزله‌ها ۲۵۸ کشته و یک‌هزار و ۳۸۰ نفر مصدوم بر جای گذاشت و ۴۳۰ روستای آذربایجان‌شرقی از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار