کد خبر: 491440
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
به میزبانی کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان؛

رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: وکلای دادگستری به دنبال استقلال هستند و وکلای غیر مستقل دادگستری را دچار مشکل می‌کند.
سید مصطفی انوری‌زاده با بیان اینکه در سال ۹۰ نیز کنگره‌ای با موضوع مشکلات حرفه وکالت برگزار شد، افزود: مهم‌ترین موضوع مورد بحث در کنگره امسال استقلال وکیل دادگستری، استقلال کانون وکلای دادگستری این کنگره است و امیدواریم حاصل این کنگره توجه قوه قضائیه و مقننه به عنوان نهاد مدنی باشد.
وی تاکید کرد: نتایج عملی این کنگره در مجله‌ای به عنوان اسم مدرسه حقوق به چاپ می‌رسد.
رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان تصریح کرد: امروزه وکلا استقلال می‌خواهند هر چند برخی کانون وکلا خواهان استقلال سیاسی می‌دانند در صورتی که نه وکیل و نه کانون وکلا نمی‌توانند در امور سیاسی مداخله کنند.
انوری‌زاده بابیان اینکه دادرسی باید عادلانه باشد، تاکید کرد: ما معتقدیم وقتی وکیلی استقلال داشته باشد بهتر می‌تواند در مقام دفاع عمل و آزادانه از موکل خود به دور از فرقه، مذهب سایر مسائل اجتماعی و سیاسی دفاع کند.
وی گفت: وکلای دادگستری با این اقدام شخصیت خود را باز می‌یابند و بهتر شأن خود را به مردم معرفی می‌کنند، چرا که هنوز در کشور ایران وکلا جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده‌اند.
رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان با بیان اینکه وکلای غیر مستقل دادگستری را دچار مشکل می‌کند، اظهار داشت: استقلال وکلای دادگستری مربوط به تک تک مردم جامعه است و وکلا فقط بخشی از این ذی نفعان هستند.
وی تصریح کرد: در سازمان‌های بین‌المللی وکلای مستقل اعتبار دارند چرا که به نفع تشکیلات قضایی است که وکلا مستقل باشند.
انوری‌زاده ادامه داد: البته هر آنچه که کانون وکلا انجام می‌دهد، بر اساس قانون است هر چند که قانون خلأهایی داشته باشد.
وی افزود: وکیل باید مستقل از تشکیلات حکومتی و دولتی باشد چرا که افرادی مدعی عدم استقلال وکلا و نیز کانون وکلا هستند که موقع انتخاب دنبال وکیل مستقل هستند.
رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان با تشریح وضعیت وکلای دادگستری گفت: حدود ۳۰ سال پیش هر فارغ‌التحصیلی کار وکالت می‌کرد اما پس از آن پذیرش وکلای دادگستری با محدودیت‌هایی همراه شد.
وی با اشاره به ماده ۱۸۷ قانون اساسی اضافه کرد: دادگستری نیز فارغ‌التحصیلانی از رشته حقوق را نیز در این سال‌های اخیر به خدمت گرفته است که به امر مشاوره با دستمزد پایین می‌پردازند که در بررسی پاره‌ای از ابعاد آن موازی کاری با امر کانون وکلا در پذیرش وسیع وکلا دارد.
انوری‌زاده با تاکید به اینکه به طور عملی با وجود چنین تشکیلاتی که هدف هر دو استقلال وکلا و کانون وکلا است، مشکلی نداریم، اضافه کرد: کانون وکلا ۹۰ سال سابقه کار و ۶۰ سال سابقه استقلال دارد.
وی با اشاره به اینکه تبصره یک کمیسیون اخذ پروانه وکالت در کانون وکلا هر سال برای هر استان و از رئیس کل دادگستری، رئیس دادستان عمومی و انقلاب و رئیس کانون وکلا تشکیل شده است، افزود: اقدام نهاد موازی برای پذیرش وکلا از سوی یک نهاد دیگر خیلی با منطق سازگار نیست.
رئیس کانون وکلای اصفهان اضافه کرد: اگر مراکز مشاوره دادگستری به کانون وکلا بپیوندند مشکل رفع می‌شود چرا که این قضیه به مجلس شورای اسلامی نیز رفته و درخواست رسیدگی شده است.
در ادامه این نشست خبری رئیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای منطقه اصفهان نیز در سخنانی کنگره نخست کانون وکلای اصفهان در طرح مشکلات حرفه وکالت بسیار تأثیرگذار خواندو گفت : سال گذشته کانون وکلای دادگستری به برپایی کنگره‌ای پرداخت که هدف از برگزاری این کنگره، رسیدگی به مشکلات مربوط به حرفه وکالت بود و بدنبال آن مسائل و مشکلات زیادی از قضات و کارشناسان حرفه وکالت بررسی شد.
اسدالله اسلامی از دیگر اهداف کنگره قبلی را بررسی مشکلات این حرفه در ارتباط با حقوق شهروندی، حقوق کاری و همچنین ارزیابی و تحلیل عملکرد وکلا برشمرد و تصریح کرد: همچنین ارزیابی مشکلات و مسائل حرفه وکالت از دید آسیب‌شناسی و کارشناسی در این کنگره انجام گرفت.
وی ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین مشکل دادگستری حل دادرسی است، چنانکه به مسئله حضور وکیل دادگستری در جلسه دادرسی از ارکان است و نقش بسزایی در روند این جریان دارد، سال گذشته به آن پرداخته شد.
رئیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای منطقه اصفهان با اشاره به اینکه نتایج سال گذشته در صورت نشریه چاپ شد، افزود: امسال برای دومین بار کانون وکلای اصفهان اقدام به برگزاری کنگره‌ای با عنوان استقلال می‌کند که یکی از نتایج کنگره سال گذشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار