کد خبر: 484795
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰
خبرگزاری دانشجو: صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت عصر دیروز در دوازدهمین روز از اردوی طرح ولایت استان قزوین گفت : در همان دوران عنوان و نام خاتمی با منش مردم مداری و مردم گرایی که از خود نشان می داد، مثلا با اتوبوس شهری به استان های مختلف سفر و تبلیغات می کرد، به کام مردم نشست و مردم احساس کردند مدیریت جدید قرار است اتفاقات خوبی را برایشان رقم بزند.

صفار هرندی ادامه داد: در سال ۷۶ مردم با شعارهای خاتمی ارتباط خوبی برقرار کردند، چون فکر می کردند این شخص احیا کننده آرمان های امام است و با تبلیغاتی که گروه چپ برای وی می کردند، مردم فکر کردند امنیت و ثبات و آزادی با نگاه به امام و رهبری فقط و فقط توسط خاتمی محقق می شود.

وی ادامه داد: در دوره قبل از خاتمی تشریفات بسیار زیاد شده بود و تعابیری همچون سردار سازندگی ذائقه مردمی را که تحت فشار بوده و تورم ۴۹ درصد را تجربه کرده بودند، دلزده کرده بود و خروج از این وضعیت برای مردم به یک آرزو تبدیل شده بود، زیرا در دوره هاشمی سیاست بر این بود که عده ای ناچارا در تنگنا بوده و زیر چرخ های توسعه له شوند. این ادبیات برای مردم بسیار تلخ و غیر قابل تحمل بود. مجموع این قضایا به شورشی تبدیل شد و رای ۲۰ میلیونی را برای خاتمی به ارمغان آورد.

صفار هرندی تصریح کرد: خاتمی گزینه اصلی ادامه راه هاشمی بود و اکثر وزرای هاشمی در دوره خاتمی به کار گرفته شدند و این چنین دولت سازندگی به دوره اصلاحات وصل شد و این در حالی بود که دولت اصلاحات مردم را به تغییر و وقوع اتفاقات جدید نوید می داد.

وی خاطر نشان کرد: از پیچیدگی این دوره از انتخابات می توان به پیوند فعالان سیاسی با جریانات خارجی اشاره کرد. از اینجا ما شاهد بروز جریان هایی در محیط انتخابات هستیم و می بینیم که فضای داخلی آلوده به حضور اغیار شد.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه اضافه کرد: خاتمی با وجود اینکه جریان اصلاح طلب در مسیر تکاپوی چهار ساله خود دچار بهم ریختگی زیادی شده بود، به دلیل وجاهتی که داشت، در دوره دوم رای بیشتری آورد و این در حالی بود که دوم خردادی ها دچار پراکندگی و آشفتگی بسیاری شده بودند.

وی ادامه داد: نمونه این آشفتگی ها آنجا بود که در انتخابات شورای شهر تهران جریان آبادگران توانست ۱۵ کرسی را بدست آورد و اصلاحات را شکست سختی بدهد. بالاترین رای را در این دوره یک نفر از حزب مشارکت آورد و آن هم رده شانزدهم بود.

صفار هرندی بیان داشت: در دوره بعدی مجلس، گروه آبادگران و اصولگرایان و بقایای گروه راست همگی موفق شدند که به کلی پرونده اصلاحات را ببندند، به طوری که جریان اصلاح طلب با ناامیدی به استقبال انتخابات ۸۴ رفته و گزینه هایی همچون کروبی، هاشمی و معین را انتخاب کردند. اما بازهم خواست آنان تحقق پیدا نکرد و احمدی نژاد روی کار آمد.

وی گفت: هنر احمدی نژاد و جریان رسانه ای اصولگرایانی که نسبت به او کار می کردند و اقشار مختلف، این بود که می گفتند اگر به دنبال طرح نویی برای اداره جامعه هستید، باید بدانید که دولت هاشمی نمی تواند آن را محقق کند.

وزیر سابق ارشاد اظهار داشت: در دوره انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ شاهد بودیم که نگاه ملت به سمت گزینه ای بود که فکر می کردند آرمانش همان آرمان صدر انقلاب است و برای اداره کشور هم برنامه مشخصی دارد. همچنین در این دوره، بسیاری از اصولگرایانی که دل خوشی از احمدی نژاد نداشتند، باز هم به او رای دادند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار