کد خبر: 483030
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۷
شهریورماه امسال برگزار می شود

نورالدين سلطانيان در جمع خبرنگاران اظهار كرد: استان اصفهان در امور خيريه و وقف از پيشتازترين استان‌هاي كشور است.
معاون پشتيباني دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با بيان اينكه خيرين ۷۰ درصد از هزينه‌هاي سلامت را بر عهده دارند، ادامه داد: در حال حاضر۳۰۰ خيريه پژوهشي در زمينه سلامت در استان اصفهان فعال است.
سلطانيان با اشاره به اينكه در دومين جشنواره تجليل از واقفين در سال جاري از، چهره‌هاي ماندگار خير و خيرين برتر و نام‌آوران عرصه سلامت استان تجليل مي‌شود، ادامه داد: در اين همايش از ۱۲۰ خير استان تقدير خواهد شد.
سلطانيان با اشاره به اينكه دانشگاه علوم پزشكي اصفهان در همكاري با خيرين در رتبه نخست كشور قرار دارد، اضافه كرد: در استان اصفهان ۱۰۰ خيريه در عرصه سلامت با دانشگاه علوم پزشكي اصفهان همكاري مي‌كنند كه از اين تعداد ۴۰ انجمن خيريه فعال در زمينه سلامت در شهر اصفهان قرار دارد.
سلطانيان در بخشي از صحبت‌هاي خود به نظارت كامل بر روي توزيع داروها در سطح استان اشاره و تصريح كرد: شش مركز توزيع كننده دارو در استان اصفهان وجود دارد و دانشگاه علوم پزشكي به صورت هفتگي بر توزيع داروها در سطح استان نظارت دارد و مشكلي براي توزيع دارو به ويژه داروهاي ناياب در استان وجود ندارد.
معاون پشتيباني دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با اشاره به اينكه تاخير در احداث بيمارستان‌ها به علت عدم همكاري از سوي خيرين نيست، اظهار كرد: ارگان‌هاي ارايه دهنده خدمات در تاخير ساخت بيمارستان‌ها نقش دارند.
سلطانيان با تاكيد بر اينكه فعاليت خيرين بايد به سمت ارايه خدمات تخصصي‌ حركت كند، اذعان كرد: خيرين سلامت بايد در زمينه‌هاي تخصصي مانند ارايه خدمت به مبتلايان به ديابت، ام اس، هموفيلي و حتي بيماري‌هاي نقص ايمني فعال شوند.
معاون مجمع خيريه‌هاي سلامت استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اينكه مردم اصفهان همواره در امور خيريه پيشتاز هستند، گفت: خميني شهر، گلپايگان، شهرضا و خوربيابانك از جمله شهرهاي استان است كه بيشترين خيرين سلامت را در خود جاي داده‌اند.
سيد حسين رضازاده بيان كرد: توسعه بيمارستان ساعي خميني شهر و احداث بيمارستان تخصصي زنان در شهر اصفهان و هم‌چنين بيمارستان امام حسين(ع) ويژه بيماران سرطاني توسط خيرين سلامت پي‌گيري مي شود.
وي با اشاره به همكاري مطلوب خيرين و دانشگاه علوم پزشكي در زمينه سلامت در استان اصفهان افزود: علاوه بر احداث مراكز درماني، خيرين در كمك به بيماران نيازمند نيز فعال هستند.
معاون مجمع خيريه‌هاي سلامت استان اصفهان با اشاره به برگزاري نخستين همايش ايثارماندگار در تجليل از خانواده‌هاي اهدا كننده اعضاي مرگ مغزي در سال گذشته اضافه كرد: اهداي عضو علاوه بر كاهش هزينه‌هاي درمان كمك بزرگي به خانواده‌هاي نيازمند عضو مي‌كند.
رضازاده با بيان اينكه بيمارستان سوانح سوختگي اصفهان علاوه بر بيماران استان پذيرای بيماران استان‌هاي همجوار نيز مي‌باشد،‌ اذعان كرد: خيرين سلامت اصفهان براي كمك به همراهان بيماران سوختگي كه از ساير شهرستان‌ها و استان‌هاي مجاور در اين بيمارستان بستري مي‌شوند اقدام به ساخت اقامتگاه كرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار