کد خبر: 481370
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰
فارس: مرتضی اکبرپور درباره زلزله 6.2 ریشتری که روز گذشته موجب تخریب بخشی از شهرستانهای اهر، ورزقان، و هریس در استان آذربایجان شد اظهار داشت: تاکنون 250 نفر کشته و حدود 1800 نفر نیز مجروح شده‌‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در حال احداث یک بیمارستان صحرایی در منطقه ورزقان است، بیان داشت: بیمارستان استان‌های اطراف آذربایجان شامل اردبیل، تبریز و خوی آماده‌باش کامل هستند.
 
 
اکبرپور یادآور شد: تاکنون 83 پس‌لرزه در آذربایجان شرقی آمده که اکثر این پس‌لرزه‌ها بالای 4 ریشتر است.
 
 
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور افزود: تیم متخصصی از پزشکان زلزله برای بررسی وضعیت و احتمال زلزله‌های شدیدتر به آذربایجان اعزام شده‌اند.
 
 
اکبرپور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه عملیات امدادرسانی و خروج افرادی که در زیر آوار هستند تا چه زمانی به طول می‌انجامد، گفت: این عملیات‌ها تا بعد از ظهر امروز به اتمام می‌رسد هنوز روستاهای دورافتاده را به صورت کامل شناسایی نکرده‌ایم.
 
 
وی بیان داشت: براساس اظهارات پژوهشگاه زلزله‌شناسی دیگر خطری منطقه را تهدید نمی‌کند.
 
 
اکبرپور افزود: در شهرستانهای اهر،‌ورزقان و هریس 537 روستا دارد که از این تعداد 100 روستا آسیب دیده‌اند که 65 روستا در اهر و 25 روستا در هریس بوده است. دیگر روستاها نیز در حال شناسایی است.
 
 
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور افزود: جمعیت کل این 3 شهرستان 128 هزار و 539 نفر بوده که از این تعداد 127 هزار و 601 نفر در روستاها مستقر بوده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار