کد خبر: 476807
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۰
باشگاه خبرنگاران: احمد حاجی‌شريف با بيان اين مطلب افزود: تعداد ناشران فعال در اين عرصه و تجربه نشان می‌دهد كه فعاليت ايران در حوزه چاپ قرآن، با ديگر كشورها قابل مقايسه نيست و هيچ كشوری در اين حوزه به پای ايران نمی‌رسد و پس از ايران، كشور تركيه از نظر تعداد ناشران جای دارد.

معاون نظارت بر چاپ و نشر سازمان دارالقرآن الكريم اظهارداشت: حتی اگر در حوزه شمارگان قرآن كريم، ناشران دولتی را در تعيين ميزان ناشران فعال كنار بگذاريم، باز هم از نظر تعداد ناشران فعال كشورمان، ايران حرف اول را در ميان كشورهای ديگر از نظر چاپ قرآن می‌زند و  فقط عربستان است كه شمارگان بالايی در چاپ قرآن دارد و دليل آن هم اين است كه چاپ قرآن، بيشتر از سوی دولت انجام می‌شود و ناشران به تنهايی اقدام به اين كار نمی‌كنند.

حاجی‌شريف ادامه داد: ناشران خصوصی كشورمان به دليل تقاضای بالايی كه در اين حوزه وجود دارد بيش از ديگر كشورها به چاپ قرآن اشتغال دارند و اميدواريم كه در آينده سازمان‌های دولتی از چاپ قرآن كناره‌گيری كنند و اين اقدام را به بخش خصوصی كه شامل مردم و ناشران هستند بسپارند.

كيفيت بالاي قرآن هاي منتشر شده در ايران

وی گفت: در ايران هم قرآن‌هايی منتشر می‌شوند كه كيفيت آنها بسيار بالا است. در اين راستا اگر نمونه قرآن‌های مصر، لبنان و عربستان را با قرآن‌هايی كه در داخل كشورمان توليد می‌شود مقايسه كنيم، مشاهده خواهيم كرد كه در اين ميان، قرآن‌هايی كه با كاغذ نامرغوب و كيفيت پائين چاپ شده‌اند نيز وجود دارد.

معاون نظارت بر چاپ و نشر سازمان درالقرآن الكريم افزود: هستند افرادی كه در قالب سودجويی در هر كشوری اقدام به چاپ قرآن با كاغذهای نامرغوب از جمله كاغذ كاهی می‌كنند كه اين موضوع را نمی‌توان تعميم داد.

حاجی‌شريف اظهار داشت:در حوزه صحافی جلد قرآن نيز ايران حرف نخست را در جهان می‌زند. البته استفاده از نوع مرغوب صحافی سبب گران شدن هزينه چاپ قرآن می‌شود و شايد به دلايلی از اين دست، ناشران از مرغوبيت كالا كم بگذارند تا قيمت خيلی رشد صعودی نداشته باشد. هزينه‌ای كه برای دوخت، تنظيف و جلدسازی به كار می‌رود، اگر برای جلد و صحافی همه قرآن‌ها از جمله قرآن‌هايی كه بايد با بهای مناسب در بازار عرضه شود، به كار رود، هزينه را افزايش خواهد داد و اين موضوع سبب می‌شود كه مردم قدرت خريد آن را نداشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار